Zoals het er nu naar uit ziet willen mijn vriend en ik eind 2012 een reis maken van ongeveer 10 maanden.
We hebben nog niet een gehele planning, maar dit is zijn zo ongeveer de landen die we willen bezoeken: India, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Noorden van Laos, Vietnam, Maleisië, Singapore, en Indonesië.
Tijdens onze vorige reis hebben we Thailand, Cambodja en Laos gedaan, maar omdat we nog niet alles hebben gezien van Laos willen we graag nog een keer terug om het Noorden te doen.
Mijn vriend zou graag ook naar Australië en Nieuw Zeeland willen, maar ik dacht dat we dat deel misschien beter met een volgende reis kunnen doen, zodat we daar de tijd voor kunnen nemen. Ook qua budget gezien is het natuurlijk 2x zo duur in deze landen dan gemiddeld in Azië het geval is…
We willen ons niet aan een strak schema houden en zouden eventueel ergens in deze landen een vrijwilligersproject willen doen, wat waarschijnlijk sowieso een maand zal gaan zijn.
Wat denken jullie? Tijdens onze vorige reis in Thailand, Laos en Cambodja zijn we met ongeveer €18 per dag p.p. rondgekomen (low budget en de laatste paar dagen shoppen in Bangkok en vliegticket meegerekend).
Zal ons dat in de rest van Azië (zie landen hierboven) ook gaan lukken? (behalve misschien Singapore, maar dat zullen hooguit een paar dagen zijn)
Eventuele aanraders voor vrijwilligersprojecten zijn ook van harte welkom, evenals andere tips, suggesties en ideeën.
Alvast bedankt!

(Ik wist niet zo goed waar ik dit kon plaatsen, maar aangezien deze landen in ons lijstje staan heb ik het hier geplaatst...)