Reis van 10 maanden incl. India, Nepal, Sri Lanka...

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
TravelMe
Reiziger

Reis van 10 maanden incl. India, Nepal, Sri Lanka...

Bericht door TravelMe »

Hallo!!

Zoals het er nu naar uit ziet willen mijn vriend en ik eind 2012 een reis maken van ongeveer 10 maanden.

We hebben nog niet een gehele planning, maar dit is zijn zo ongeveer de landen die we willen bezoeken: India, Sri Lanka, Nepal, Bangladesh, Myanmar, Noorden van Laos, Vietnam, Maleisië, Singapore, en Indonesië.

Tijdens onze vorige reis hebben we Thailand, Cambodja en Laos gedaan, maar omdat we nog niet alles hebben gezien van Laos willen we graag nog een keer terug om het Noorden te doen.

Mijn vriend zou graag ook naar Australië en Nieuw Zeeland willen, maar ik dacht dat we dat deel misschien beter met een volgende reis kunnen doen, zodat we daar de tijd voor kunnen nemen. Ook qua budget gezien is het natuurlijk 2x zo duur in deze landen dan gemiddeld in Azië het geval is…

We willen ons niet aan een strak schema houden en zouden eventueel ergens in deze landen een vrijwilligersproject willen doen, wat waarschijnlijk sowieso een maand zal gaan zijn.

Wat denken jullie? Tijdens onze vorige reis in Thailand, Laos en Cambodja zijn we met ongeveer €18 per dag p.p. rondgekomen (low budget en de laatste paar dagen shoppen in Bangkok en vliegticket meegerekend).
Zal ons dat in de rest van Azië (zie landen hierboven) ook gaan lukken? (behalve misschien Singapore, maar dat zullen hooguit een paar dagen zijn)

Eventuele aanraders voor vrijwilligersprojecten zijn ook van harte welkom, evenals andere tips, suggesties en ideeën.

Alvast bedankt! :)

(Ik wist niet zo goed waar ik dit kon plaatsen, maar aangezien deze landen in ons lijstje staan heb ik het hier geplaatst...)
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Reis van 10 maanden incl. India, Nepal, Sri Lanka...

Bericht door Smartties »

Wat een geweldige reis gaan jullie maken zeg! Als ik het zo lees dan zou ik mn rugzak weer in willen pakken.

Jullie budget zou zo ongeveer wel goed moeten zijn lijkt me. Zijn excursies en dergelijke ook meegerekend?
Singapore is idd wat prijzig maar ook daar kan je wel ergens een goedkope maaltijd scoren. Over het algemeen vond ik accomodatie in Burma ook niet echt goedkoop maar dat is inmiddels alweer 6 jaar geleden.

Groetjes en houd ons op de hoogte,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Klinkt goed!
Voor de meeste landen is het budget dat je noemt wel te doen. Singapore en Maleisie zijn wat duurder maar dat kan je weer compenseren in Laos, India etc.
Hou er wel rekening mee dat ook Azie wel wat duurder wordt, dus als je laatste reis lang geleden is kan je je budget beter iets ophogen naar 20 euro per dag ofzo.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Bedankt voor jullie reacties :)

Excursies e.d. waren idd meegerekend in dat bedrag. Deze reis maakte we in 2008... dus ik neem idd aan dat het wel ietsje duurder zal zijn als we gaan in 2012. Ik denk dat we deze keer uit zullen gaan van 20-25 euro p.p. per dag, dan hebben we in ieder geval nog wat speling.

Singapore zal hooguit een paar dagen zijn en we gaan tevens op vriendenbezoek, dus met een beetje geluk hebben we geen accommodatie kosten, maar dat zien we dan wel... We zaten er aan te denken om Singapore de laatste bestemming te maken van onze reis, zou dit qua vliegen terug naar Nederland (of Duitsland/België) de goedkoopste manier zijn? Of is het verstandiger om vanuit Indonesië terug te vliegen? Iemand suggesties? :?

Ons idee was om te beginnen in India, maar we zouden het natuurlijk ook andersom kunnen doen en beginnen in bijvoorbeeld Indonesië en te eindigen in India... waarschijnlijk willen we rond sept/okt 2012 weggaan... hoe ligt dit qua seizoenen in de diverse landen, heeft iemand hier ervaringen mee?
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht!

- India is erg groot, je moet een keuze maken welk deel van het land je wilt bezoeken. Dit kan samenhangen met de keuze of je over land naar Nepal wilt, of dat je vanuit India (Delhi bijv) naar Kathmandu vliegt.

- Als je low budget reist kun je in de genoemde landen voor € 20 per dag gemiddeld wel reizen. Houd er rekening mee dat je een paar keer zult moeten vliegen.

- Naar Sri Lanka en Myanmar moet je sowieso vliegen. Vliegticket naar Sri Lanka kun je in India boeken bij een reisbureau. Met Airasia.com kun je goedkoop van Bangkok naar Yangon.

- Beste reistijd verschilt per land en gebied. Als je in sept/okt in India begint, zou ik snel richting Nepal gaan. Vanaf december wordt het daar te koud, vooral in de bergen als je een trekking wilt doen.
In Myanmar is de beste reistijd tussen september en maart, daarna begint het hete seizoen met aansluitend regenseizoen.
Het rondje andersom doen kan ook, in Nepal kun je tussen maart en juni ook goed reizen (daarna regenseizoen). In India wil je in die periode niet in Rajastan zijn, te heet, maar het zuiden en hoge noorden gaat dan weer wel goed.

- Op skyscanner.nl kun je makkelijk prijzen van vliegtickets vinden. Het ligt aan het seizoen en de maatschappij wat goedkoop is. Kuala Lumpur en Singapore kunnen een goede optie zijn om van terug te vliegen (of er naartoe).
TravelMe
Reiziger

Bericht door TravelMe »

Hoeveel tijd zou je dan ongeveer nodig hebben als je heel India wil doen i.p.v. een deel te kiezen? Zou daar 8 weken genoeg voor zijn of is er echt meer tijd voor nodig?

Dus wat ik begrijp is dat het rond sept/okt in het Zuiden van India goed te doen is (warm) en hoe hoger je in deze periode gaat hoe kouder dat het wordt? Waar kan ik dan aan denken qua temperatuur?

En wat is de beste reistijd voor Indonesië, of verschilt dit dan ook weer per eiland? Kan je per boot naar de verschillende eilanden komen? En kan je bijvoorbeeld vanaf Singapore of Vietnam met een boot naar Indonesië? Of is dit alleen per vliegtuig mogelijk?

Dank jullie wel 8-)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Om heel India te doen heb je jaren nodig. Toen ze nog 6maanden visa hadden gingen veel reizigers 6 maanden en zelfs die reizigers hebben nog genoeg provincies van india waar ze niet geweest zijn.

In 8 weken kan je wel van het noorden naar het zuiden reizen en onderweg een aantal steden bekijken. In de Himalaya vriest het zeker in plaatsen als Delhi is het gewoon aangenaam.
Voor indonesie kijk eens bij de reisinformatie
klimaat en reistijd Je kunt vanaf vietnam niet met de boot naar Indonesie vanaf singapore en maleisie volgens mij wel naar sumatra.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

TravelMe schreef:Hoeveel tijd zou je dan ongeveer nodig hebben als je heel India wil doen i.p.v. een deel te kiezen? Zou daar 8 weken genoeg voor zijn of is er echt meer tijd voor nodig?
Pak er even de wereldkaart bij en zie hoe groot India is in vergelijking met omringende landen. Ook met 8 weken moet je een gebied kiezen. Ik heb in zes weken tussen Mumbai en Delhi gereisd. Vaak nachttreinen genomen omdat de afstanden zo groot zijn.
Het is dus handig om te bekijken wat je graag wilt zien in India, en dan een keuze te maken voor een provincie. Afhankelijk van je planning kunnen binnenlandse vluchten handig zijn.
Plaats reactie