rondreis zuid oost azie

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
xiemm

rondreis zuid oost azie

Bericht door xiemm »

Hallo allemaal!

Ik ga in het najaar waarschijnlijk mijn eerste backpackreis maken door azie. Ik heb drie maanden de tijd en heb al rondgekeken welke route ik ongeveer wil afleggen en wat ik graag wil zien. Nu wil ik als beginnend backpacker graag van ervaren reizigers weten of ik te enthousiast ben geweest met het uitstippelen van mijn route. :P

Ik wil vliegen op bangkok. Vanaf daar ik 2 weken naar het noorden trekken via ayutthaya, kanchanaburi, chiang mai, mae hong son en chiangrai. Daarna bij chiang khong de grensovergang naar noord-laos. Hier heb ik 1.5 week de tijd (het is kort maar ik wil later terug naar laos voor een langer bezoek). Bij ban houayxay de mekong op naar luang prabang, vang vieng en Vientiane.
Vanuit daar met de bus/trein terug naar bangkok om 2 weken te gaan eiland hoppen. Ko tao, ko phangnan, aan de andere kant, ko phi phi en phuket.
Vanaf phuket wil ik vliegen naar jakarta. Voor indonesie heb ik 4 weken en wil ik java, bali en lombok zien.
Vanaf indonesie vliegen naar maleisie. 2 weken voor Kuala lumpur, taman negara, perhentian island, cameron highlands, penang en langkawi. Tussen perhentian island en penang moet ik nog een keuze maken. Vanuit langkawi terug vliegen naar Kuala lumpur en door naar cambodja om daar siem reap, ankor en Phnom penh in een week te zien en mijn reis af te sluiten. Terug vlieg ik dan vanaf Kuala lumpur.

Alle opmerkingen, aanmerkingen, tips of wat je ook kwijt wilt is welkom!
;)
groetjes xiem
bolletjeom
Reisexpert

Re: rondreis zuid oost azie

Bericht door bolletjeom »

ziet er prima uit. Ik zou in Thailand alleen geen 4 eilanden in 2 weken proppen. Maar dat zijn ook dingen die je ter plekke nog een beetje kunt bijstellen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
xiemm

Bericht door xiemm »

oke bedankt!
ik heb gehoord dat ko phi phi minder toeristisch is als de anderen, klopt dit? in dat geval zou ik dan beter de west kant op kunnen gaan?
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Ben er zelf nog niet geweest maar van trekkers werd ik deze slaapplaats aangeraden in Kanchanaburi. : "Jolly Frog" . Schijnt een rustgevende, relaxte plek te zijn met een geweldige gastvrouw.
bolletjeom
Reisexpert

Jolly frog is idd erg leuk!
Of phiphi minder toeristisch is. Ik weet het niet want ik ben er nooit geweest. Oa omdat ik dacht dat het mega toeristisch was. Nog net niet zoals Samui maar wel erger dan Tao.
Maar ik kan er naast zitten.....
xiemm

Bericht door xiemm »

Bedankt voor de tip Vikken!
Dit is een opzet van mn reis dus ik kan bepaalde routes ook nog ter plekke veranderen, zoals mn keuze voor de eilanden :)
meer aanraders en afraders zijn altijd welkom!
Nienie

Bericht door Nienie »

Chiang Rai schijnt minder bijzonder te zijn. Mijn advies: ga na Chiang Mai naar Pai. Ergg leuk plekje in de bergen, relaxed en een beetje hippie. In de omgeving heb je erg mooie natuur en hot springs. Je kan er met een minibusje voor 150 baht vanaf de meeste hostels in Chiang Mai heen.
Ga in Chiang Mai naar Julie Guesthouse...erg leuk. En neem massages op de weekendmarkt! Beste in Thailand.
In Pai is het leuk om naar Evergreen Guesthouse te gaan. Wordt gerund door een heel lieve dame die graag kopjes thee voor je zet. :)

Qua eilanden is het net wat je wilt. Wil je juist toeristisch, dan zit je op Phi Phi volgens mij juist wel goed.

Veel plezier!
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Hoi Xiemm,

Wij zijn in Koh Tao, Koh Phangan, Phi Phi en Phuket geweest en vinden Koh Tao het minst toeristisch.
Maar alle 4 zijn de moeite waard! Prachtige natuur, er is veel te ondernemen (op Koh Tao het minst of je moet een duikbrevet hebben). Ik zou alleen nooit te ver vooruit boeken op deze eilandjes, zo kun je zelf makkelijk bepalen waar en wanneer je gaat en staat. Wel even vragen of je kunt bijboeken.
Het is niet reeël om het hele eiland als toeristisch te bestempelen. Op Phuket moet je vooral niet naar Patong-Beach met 's avonds bijna alleen maar sextoeristen. Karon beach daarin tegen is veel relaxter. En bezoek het viewpoint van Phi-Phi 's morgens i.p.v. 's avonds, dat is een stuk rustiger genieten.

Op http://www.reisfreaks.com vind je foto's, video's en beknopte reisverhalen terug van ons bezoek aan o.a. deze 4 eilanden. Misschien heb je er wat aan.

Veel voorpret nu en plezier straks!
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Pai werd al genoemd en is idd een aanrader!! Bij Na's (kitchen) kun je heerlijk eten. Daar heb ik heel wat avondjes doorgebracht in de tijd dat ik in Pai was.
Voor 's avonds; Foo-Bar en Bebop zijn de populaire plaatsen.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
madeleine

rondreis zuid oost azie

Bericht door madeleine »

Een vriendin en ik willen na ons examen 6 maanden reizen en hierbij zuid oost azie aandoen. We weten alleen niet waar we moeten beginnen. We zijn 18 en 19 jaar dus alleen reizen lijkt ons geen slim plan. Weet iemand iets over rondreizen met meerdere andere jongeren of organisatie's die geen 3000 euro voor een maand rond reizen vragen?

Alvast bedankt!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

In Azie reizen er veel meiden samen rond en dat is echt geen enke probleem. Ik zou in Thailand beginnen en daar zul je heel veel mensen ook ontmoeten. Je ontmoet daar ook veel mensen tijdens het reizen en zo ga je regelmatig weer samen reizen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je bent samen dus lijkt me ook niet zo'n probleem en zijn ook meiden van jullie leeftijd die alleen gaan.
Maar mocht je dat niet willen, Djoser heeft een "leren backpacken" reis naar thailand zieleren backpacken in thailand Je kunt een landen arrangement boeken (dus zonder vluchten) en hebt dan die eerste 5 dagen.
Er zijn ook internationale reisorganisatie die dit soort reizen bieden.
Een andere optie als je dat toch al zou willen is een vrijwilligersproject doen in je eerst weken, leer je mensen kennen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

De djoser reis is zeker een aanrader....als hij door gaat. Zoals ik het nu op de site zie heeft hij nog niet voldoende deelnemers (groepsreizen gaan pas door bij een bepaald aantal inschrijvingen). Bel Djoser anders eens om te vragen hoe het er voor staat.
Er zijn ook andere groepsreisaanbieders. Met name Shoestring richt zich ook op een wat jonger publiek.
Je kunt een landarrangement nemen wat wil zeggen dat je zelf je vluchten regelt en dus alleen betaald voor het deel van de trip in het land zelf. Op die manier kan je langer blijven en terug vliegen bijvoorbeeld vanaf een andere plek.
Vaak kan je ook vragen of je alleen de datum van je terugvlucht kan wijzigen bij een groepsreis. dan vlieg je weer terug vanaf dezelfde plek. Let wel op hoe het dan zit met je visum!

Mee gaan met een groepsreis heeft als voordeel dat je het land een beetje leert kennen en je daarna misschien wat steviger in je schoenen staat om zelf alles te regelen. Aan de andere kant is alles voor je geregeld dus dat leer je in die periode niet en het zal je dan opvallen hoe veel meer moeite het je kost om alles zelf te doen.
Niet dat het heel moeilijk is maar je moet niet denken dan je in hetzelfde tempo kunt reizen als zelfstandig reiziger als met een groep. Een lokale bus vertrekt nu eenmaal wanneer het hen uitkomt en niet wanneer het jou uitkomt

De regio is super veilig en makkelijk te bereizen. Eigenlijk is eerst een groepsreis doen echt niet nodig maar ik snap het wel als jullie dat zouden willen. Internationaal weet ik het eigenlijk niet zo. google eens op Gapadventures...
Plaats reactie