Ik ga in het najaar waarschijnlijk mijn eerste backpackreis maken door azie. Ik heb drie maanden de tijd en heb al rondgekeken welke route ik ongeveer wil afleggen en wat ik graag wil zien. Nu wil ik als beginnend backpacker graag van ervaren reizigers weten of ik te enthousiast ben geweest met het uitstippelen van mijn route.

Ik wil vliegen op bangkok. Vanaf daar ik 2 weken naar het noorden trekken via ayutthaya, kanchanaburi, chiang mai, mae hong son en chiangrai. Daarna bij chiang khong de grensovergang naar noord-laos. Hier heb ik 1.5 week de tijd (het is kort maar ik wil later terug naar laos voor een langer bezoek). Bij ban houayxay de mekong op naar luang prabang, vang vieng en Vientiane.
Vanuit daar met de bus/trein terug naar bangkok om 2 weken te gaan eiland hoppen. Ko tao, ko phangnan, aan de andere kant, ko phi phi en phuket.
Vanaf phuket wil ik vliegen naar jakarta. Voor indonesie heb ik 4 weken en wil ik java, bali en lombok zien.
Vanaf indonesie vliegen naar maleisie. 2 weken voor Kuala lumpur, taman negara, perhentian island, cameron highlands, penang en langkawi. Tussen perhentian island en penang moet ik nog een keuze maken. Vanuit langkawi terug vliegen naar Kuala lumpur en door naar cambodja om daar siem reap, ankor en Phnom penh in een week te zien en mijn reis af te sluiten. Terug vlieg ik dan vanaf Kuala lumpur.
Alle opmerkingen, aanmerkingen, tips of wat je ook kwijt wilt is welkom!

groetjes xiem