egypt air (naar Kuala Lumpur)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: egypt air (naar Kuala Lumpur)

Bericht door lisette-van-beek »

Nee ik zit in Azie en wil langer blijven, vandaar ;) Ik dacht misschien weet iemand het. Maar dan doe ik vanavond wel even een poging om de klantenservice te bellen :)
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wij kunnen niet zien wat voor een ticket jij hebt....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Jenny schreef:Wil je omboeken ivm de onrust in Egypte of om andere redenen?
Naast dat ik natuurlijk hoop dat t rustiger wordt in Egypte voor het land zelf zou ik het ook wel prettig vinden, want vliegen via Cairo lijkt er nog ff niet echt in te zitten...
Selalu mencari...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het vliegveld van Cairo is momenteel gewoon rustig.

Buiten Alexandrie en Cairo merk je niks van de toestanden in het land, en de bevoorrading van de verschillende badplaatsen is ook weer op gang gekomen. Er is in ieder geval overal voldoende eten voor de komende 3 weken (en meer voedsel wil je ook niet op voorraad gezien het klimaat ;) )

Bron: mensen die er wonen, via FB en duikforum.
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

lisette-van-beek schreef:Weet iemand toevallig of je je vlucht kunt omboeken bij egyptair? En wat zijn daar de kosten van?
los van de gebeurtenissen in Egypte:

staat er iets in deze trend ergens vermeld? KRTEUAS (farebasis, farecode)

anders kun je misschien je ticket per PM doorsturen, kan ik het je wel zeggen :)

als je het heeeel snel wilt weten zou je contact moeten opnemen bij wie je het geboekt hebt, zij moeten het ticket dan ook daadwerkelijk aanpassen.

Let wel, vaak kunnen alleen datum- en tijdswijzigen worden doorgevoerd
Mun

Qreply

Bericht door Mun »

En toen kwam het slechte nieuws... alle vluchten van Caïro naar Kuala Lumpur afgeblazen. Egypt Air stopt er mee. Geld terug gekregen, ben vanavond gebeld door het reisbureau en een nieuw ticket met Emirates is 400 euro pp duurder. Dat dus maar gedaan. Ik baal als een stekker!!!!!!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou niet direct boeken, heb je al Air Asia via londen gekeken, die hebben nu een goedkope actie!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

En toen kwam het slechte nieuws... alle vluchten van Caïro naar Kuala Lumpur afgeblazen. Egypt Air stopt er mee
Nee! Echt??
Ik moet mijn vliegticket omboeken (blijf een half jaar langer in China dan gepland) en ik vlieg met Egyptair. Nu wilde ik naast de datum ook de vertrekplaats wijzigen; in KL... Chips!!

Gooit heel m'n plan overhoop!

Nu dus maar (snel) bedenken hoe ik dat ga oplossen...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Mun

Bericht door Mun »

Ik heb Air Asia vanaf Londen gecheckt en dat zou voor ons nog op 1900 euro voor 2 personen uitkomen. Dat scheelt wel iets, maar is niet de moeite waard. We komen op hetzelfde bedrag uit als we ook nog naar Londen moeten. Maar bedankt voor het meedenken!

Een aantal andere mensen heeft ook gereageerd: Egypt Air vliegt niet meer op KL ook al geven ze het op de website nog wel aan. Zodra je probeert te boeken geven ze een storing aan.

Iemand opperde nog om met Emirates te vliegen vanaf Frankfurt naar KL, dat scheelt maar 100 euro per ticket. Misschien is dat nog iets. ZUCHT!!!!!
Mun

Bericht door Mun »

Ik zie net dat de vlucht van Frankfurt naar KL een tussenstop van 11 uur heeft op Dubai! En dat is 's nachts.... Ooh wacht, er is er ook een met maar 4 uur wachten. Veel beter :)
LadyHeather
Reisexpert

Yvonnetje schreef:
En toen kwam het slechte nieuws... alle vluchten van Caïro naar Kuala Lumpur afgeblazen. Egypt Air stopt er mee
Nee! Echt??
Ik moet mijn vliegticket omboeken (blijf een half jaar langer in China dan gepland) en ik vlieg met Egyptair. Nu wilde ik naast de datum ook de vertrekplaats wijzigen; in KL... Chips!!

Gooit heel m'n plan overhoop!

Nu dus maar (snel) bedenken hoe ik dat ga oplossen...
Ik werd net gebeld door Egypt Air dat mijn vlucht wordt geannuleerd en dat ik alleen mn geld terug kan krijgen. Vind het eigenlijk best vreemd dat ze dat zomaar kunnen doen 2,5 maand voordat je vertrekt... Kan eventueel ook omboeken naar Bankok. Nu snel maar even gaan uitzoeken wat ik moet/kan doen.. iemand tips?!?
Selalu mencari...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik weet niet wat je plannen zijn maar omboeken naar bangkok en een low-cost vlucht naar KL kan wel eens goedkoper zijn dan een nieuwe vlucht boeken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
LadyHeather
Reisexpert

Tikva schreef:Ik weet niet wat je plannen zijn maar omboeken naar bangkok en een low-cost vlucht naar KL kan wel eens goedkoper zijn dan een nieuwe vlucht boeken.
Nadeel is alleen dat ik niet in KL blijf en ook al tickets van verder en weer terug heb geboekt dus dat komt er nog bij qua kosten. Kan met Emirates vliegen voor 840 euro op dezelfde vertrek dagen, dat is volgens mij wel 250 euro duurder dan mijn ticket nu... zal eens even kijken hoeveel tickets vanaf Bangkok kosten!

Ik baal er wel echt heel erg van! en vind het het naar dat ze zoiets gewoon kunnen doen blijkbaar...

edit: Heb even bij airasia gekeken maar als ik van Bangkok naar Yogyakarta wil gaat het me meer geld kosten (nieuwe tickets en niet gebruiken oude tickets samen) dan die 250 euro als ik gewoon bij Emirates boek. Als ik van Bangkok naar Kuala Lumpur vlieg kost het me volgens de site 115 euro (komt natuurlijk nog dingen bij voor bagage enzo) en 2 extra vluchten met extra kans om te missen/uren ertussen die ik moet wachten en als ik het ruim wil plannen dus 2 extra dagen en overnachtingen...

Ik geloof dat ik maar voor Emirates ga dan...
Selalu mencari...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Omboeken naar BKK en zo snel mogelijk!!!! Alle vluchten naar KL zijn gecanceld, dus heel veel mensen boeken nu om en prijzen gaan omhoog.

Dus omboeken naar BKK, of met Emirates vanaf Frankfurt naar KL.

Zelf heb ik vooralsnog geluk: ik twijfelde of ik via KL of via BKK naar Indonesie zou vliegen deze zomer, maar mijn reisgenoot wilde liever via BKK. Ik ben hem nu heel dankbaar.... Nu maar hopen dat de vluchten naar BKK wel blijven gaan...
LadyHeather
Reisexpert

Jenny schreef:Omboeken naar BKK en zo snel mogelijk!!!! Alle vluchten naar KL zijn gecanceld, dus heel veel mensen boeken nu om en prijzen gaan omhoog.
Ik ben blij voor je!

Ik ga idd vanavond maar boeken (dan heb ik mijn andere tickets er ook bij)! en zo snel mogelijk het ticket van mn vriend omboeken naar Bangkok...
Selalu mencari...
Plaats reactie