Tips eilanden Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Welke Thaise eilanden in het regenseizoen?

Bericht door Smartties »

Hoi luitjes,

Hier op Koh Tao (en dus ook Koh Samui en Panghan) beginthet regenseizoen doorgaans half/eind november en deze duurt ongeveer tot eind december. Het weer is net zoals in de rest v/d wereld ook hier in de war en dus kan het ook vroeger of later komen. Het ene jaar heb je een weekje last van wat regen hier en daar en het andere jaar zit je 4 weken thuis filmpjes te kijken omdat het continu keihard neerkomt.

Als je een geisoleerd en primitief eiland zoekt, ik heb goede verhalen gehjoord over Koh Payam. Verder zag ik in dit draadje iemand vragen over de Perhentians in Maleisie. Dit (Kecil) vind ik zwelf een geweldig eiland. Wel vond ik de accomodatie wat duur en uiteraard het bier, want daar betaal je 2,5 euro voor. Verder is het een supereiland om een aantal dagen te verblijven maar voor ons max 1 week omdat het zo klein is en er verder weinig te doen is.

Groetjes,

Ties
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Het valt allemaal wel mee met die regen in het regenseizoen. Daarnaast ben ik van mening dat de verschillen in weer veel kleiner zijn dan iedereen denkt, alleen de windrichting kan wel een grote rol spelen, met name voor inwater activiteiten. En dat geldt voor beide seizoenen. Dus wat Bolletjeom zegt: Nederlandse zomer Golf eilanden, met name Tao, Samui, Phangan en Nederlandse winter Andaman Kust is wat iedereen zegt, maar wat weer betreft geloof ik hier niet zo in, en is Juli Andaman Kust meestal prima, en is Januari Koh Samui ook goed.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tuurlijk doet het weer wat ie wil. Feit is dat je in onze zomer een aantal eilandjes niet eens kunt bereiken omdat er geen boten gaan. Als je alle tijd hebt dan maakt het niet zo uit waar je heen gaat. Heb je maar een paar dagen in een korte vakantie dan gok je liever niet op de verkeerde kant.

Vorig jaar juli de zon niet gezien aan de krabi kant. Wel redelijk wat regen.
Paar jaar geleden in juni op ko tao prachtig weer gehad maar ook een dag regen.
Garanties zijn er niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

bolletjeom schreef: Feit is dat je in onze zomer een aantal eilandjes niet eens kunt bereiken omdat er geen boten gaan.
Heeft meer met een gebrek aan toeristen in die tijd dan met het weer te maken.
bolletjeom schreef:Vorig jaar juli de zon niet gezien aan de krabi kant. Wel redelijk wat regen.
Paar jaar geleden in juni op ko tao prachtig weer gehad maar ook een dag regen.
Garanties zijn er niet.
En een volgende keer kan dat andersom zijn. Juli vorig jaar de zon niet gezien is vreemd. We hadden hier in Juli vorig jaar 4 echt natte en regenachtige dagen, dus dat valt nog wel mee.
bolletjeom schreef:Als je alle tijd hebt dan maakt het niet zo uit waar je heen gaat. Heb je maar een paar dagen in een korte vakantie dan gok je liever niet op de verkeerde kant.
En de kant maakt dus heel weinig uit (behalve wat wind en dus inwater activiteiten betreft), er is geen verkeerde kant, in onze zomer noch in de winter.
bolletjeom
Reisexpert

dat er geen boten zijn ligt aan het feit dat er geen toeristen zijn.....
Dat kan heel goed een reden zijn.
Dat maakt het voor een toerist die wel die kant op wil het wel onmogelijk om te gaan.....

In juli op ko lipe geweest. Sinds een tijdje gaan het hele jaar boten. We moesten eerst een halve storm uitzitten voordat de boot kon vertrekken. Op het eiland was het ook regenachtig. Maar ook echt alles was gesloten. Dus zolang locals, andere toeristen en boten zich houden aan een laagseizoen is het misschien handig voor reizigers om dat op voorhand te weten.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

bolletjeom schreef:Maar ook echt alles was gesloten. Dus zolang locals, andere toeristen en boten zich houden aan een laagseizoen is het misschien handig voor reizigers om dat op voorhand te weten.
Zeker is dat handig, zal voor de een een reden zijn om niet te komen, maar rustzoekers komen dan misschien net wel.

Maar goed, mijn boodschap was en is: ga niet te veel uit van het weer, dat maakt echt heel weinig uit tussen de Golf eilanden en de Andaman kust. Zomer en winter kun je in beide gebieden wat weer betreft prima terecht.
jan farang
Reiziger

Re: Thaise eilanden Ko of Koh

Bericht door jan farang »

lol daar heb je gelijk in, was nog niet helemaal wakker :)
overigens ook zoiets vreemds,,, Nam pla prik, ken je vast wel. Maar zit je nou weer in andere delen van Thailand dan zeggen ze weer Prik nam pla :P
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Thaise eilanden Ko of Koh

Bericht door stevenl »

Erik schreef:In Google maps wordt, Ko aangehouden zo te zien. Bij Wikipedia ook. Maar alle reisbureau´s gebruiken Koh ook zijn er net iets meer resultaten in google met Koh dan met Ko :)
Tuurlijk is het voor internet zoeken 'Koh'. Op mijn website geef ik ook 'koh' in, omdat dan bij zoeken zowel 'koh' als 'ko' wordt gevonden, andersom niet.

Ik weet trouwens dat dit al een oude reactie is, maar dat krijg je met die nieuwe leden :)
renee_
Reiziger

Favoriete eilanden Thailand

Bericht door renee_ »

Hoi iedereen,

Ik en mijn vriend vertrekken 5 juli (2011) voor 7 weken naar ZO Azië. We willen ook een aantal eilanden bezoeken, maar er is zo veel keus!!

Mijn vraag aan jullie is dus; wat zijn jullie favoriete eilanden, en stranden?

We houden van mooi en rustig... Als het zo druk is als Zandvoort hoeft het niet hoor! :| We komen er ook voor onze rust. zijn niet zulke feestbeesten, en dus ook niet zo geïnteresseerd in bijvoorbeeld fullmoon-party's ;)
Maar we vinden het wel leuk om dingen te doen, kajakken, snorkelen of misschien duiken bijvoorbeeld (helder water zou leuk zijn dus).

Tips zijn heeel welkom! Alvast bedankt :)

(Sorry per ongelijk 2 x op t forum gezet :$)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Favoriete eilanden Thailand

rustige eilanden zijn er niet zo veel maar veel drukke eilanden hebben wel stille baaien.
Ik vind ko tao en ko lipe leuk!
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Heey, bedankt voor je reactie, ja inderdaad dat is prima! Ik zal er eens naar kijken :) :
Bartje83
Vakantieganger

Bericht door Bartje83 »

Ko Tao is inderdaad prachtig en heeft erg rustige baaien (hoewel de drukste baai nog steeds behoorlijk rustig is in vergelijking met bijvoorbeeld Chaweng op Samui)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Ik ben voor mijn studie op Koh Samui geweest, wij zaten ten zuiden van Lamai en daar was het heerlijk rustig, als we zin hadden in drukte dan konden we dat op zoeken hadden we dat niet bleven we in ons deel.. daarnaast hebben ze daar ook een leuke fietsshop dat wordt gerund door 2 Amerikanen die erg leuke mountainbike tochten over het zuidelijk en rustige deel van het eiland doen!
Rosalinda
Vakantieganger

Bericht door Rosalinda »

Hoi, ik ga deze zomer ook naar Thailand (12 juli) en heb al van meerdere mensen de tip gehad naar ko Chang / Ko Kut te gaan.. Op de eerste eiland schijnt een hippie gevoel te hangen en het tweede eiland is heel rustig en een hele mooie snorkelplek. Maar goed dat weet ik dus niet uit eerste hand...
renee_
Reiziger

Bericht door renee_ »

Heey, ja ik heb inderdaad ook van ko kut gehoord, dat dat heel mooi blijkt te zijn voor snorkelen/duiken!
Plaats reactie