Goedkoop naar Marrakesh reizen
Re: Vooraf hotel boeken Marrakech?
Ik zou als je Marrakech echt wil proeven voor een riad gaan en niet een hotel. Ook riads zijn er in allerlei klassen. Sommige zijn echt oases in een chaotische stad.
kijk ook eens op: http://veelzijdig-marokko.blogspot.com/
Zoals jullie aangeven heb ik inderdaad een Riad geboekt Villa Wenge in Marrakech via booking.com , niet de goedkoopste maar wel een oase in die drukke stad, met warme douche!! en heerlijk ontbijt.
In Marrakech kregen wij het Fatamorgana gevoel ( Efteling. ) Verder vonden wij het een erg vrouw onvriendelijke stad, we werden constant nageroepen , ( of dat misschien kwam omdat we beiden blond zijn...???) leuk voor een paar keer maar na 4 dagen vonden wij het genoeg, en gingen weer graag naar huis.
Marrakech leuke stad om dat sfeertje een keer meegemaakt te hebben , maar ik denk dat het ook bij deze ene keer blijft.
In Marrakech kregen wij het Fatamorgana gevoel ( Efteling. ) Verder vonden wij het een erg vrouw onvriendelijke stad, we werden constant nageroepen , ( of dat misschien kwam omdat we beiden blond zijn...???) leuk voor een paar keer maar na 4 dagen vonden wij het genoeg, en gingen weer graag naar huis.
Marrakech leuke stad om dat sfeertje een keer meegemaakt te hebben , maar ik denk dat het ook bij deze ene keer blijft.
Ik ben zelf ook niet zo een fan van de grote steden. Het is niet omdat je blond bent dat je bent lastig gevallen, ook vrouwen met hoofddoek bijvoorbeeld worden hier lastig gevallen, met name in de avonduren. Het is een stad wat alles aantrekt en vaak ook wat minder leuke mensen.
In Marokko zit ik zelf het liefst meer richting de natuur. Ten zuide van Marrakech vind je zoveel mooie gebieden, het hoge atlas gebergte is top!
In Marokko zit ik zelf het liefst meer richting de natuur. Ten zuide van Marrakech vind je zoveel mooie gebieden, het hoge atlas gebergte is top!
kijk ook eens op: http://veelzijdig-marokko.blogspot.com/
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
de steden daar doen mij het ook niet, wil nog een x terug voor de natuur.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Re: tips vervoer vliegveld marrakech?
Hallo ,bolletjeom schreef:wie weet hoe het zit met vervoer van het vliegveld in Marrakech naar de stad zelf?
ik ben 14 dagen geleden naar Marrakech geweest en het het vervoer geregeld via het hotel, de taxi stond klaar bij het vliegveld, deze kon maar tot het grote plein, en daar stond weer iemand te wachten op ons om ons te voet naar het hotel te brengen, via de vele kleine straatjes, want vergis je niet, als je daar nog nooit geweest bent loop je helemaal verloren.Wij betaalden 15 euro, misschien wel wat te veel, maar wij hebben niet hoeven zoeken , en kwamen zonder stress in het hotel aan
groet truusje
Wel duur, ik heb uiteindelijk gewoon de bus genomen.
Uit onze reisinfo:
Uit onze reisinfo:
Vervoer van en naar Marrakech vanaf de luchthaven
De luchthaven van Marrakech is mooi. Kijk eens naar het dak/plafond! Je kunt hier pinnen en geld wisselen. Wanneer je naar buiten loopt staan de taxi's en hun mannetjes al klaar. Wanneer je echter helemaal naar links loopt zie je een bordje "bus". Ga hier rustig zitten en kijk toe hoe de taxichauffeurs de mensen bij de bushalte weglokken. De bus zou niet rijden of nog heel lang duren enz enz. De taxichauffeurs vragen 170 dirham voor het ritje. Terwijl 60 eigenlijk al te veel zou zijn. De bus kost echter 20 en komt ieder half uur. Voor 30 dirham koop je een retourtje wat handig is als je binnen 2 weken weer vertrekt vanaf deze luchthaven. Het ritje met de bus duurt een half uurtje. Ze zetten je oa af op het centrale plein van het oude centrum.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Het ligt er heel erg aan wanneer je aankomt en welk hotel je geboekt hebt. Wij hebben uit nood ook de eerste nacht iemand moeten vragen om ons naar het hotel te brengen en dit hadden wij nooit gevonden zonder deze hulp. Zelfs bij daglicht was het nog ingewikkeld
Later zijn we ook naar een andere plek gegaan die wat centraler lag.

-
Qreply
Je hebt bussen en taxi's op airport staan.
Zelf heb ik alles laten regelen door een reisbureau (vond ik persoonlijk fijner) [verwijderd]
Ik weet niet of je een hotel al hebt maar meestel bieden hotels ook een transfer van airport naar je hotel. Dan staat er iemand te wachten met een naam bordje en helpt je met het dragen van je koffers
Als je nog meer tips nodig hebt let me know
Groetjes,
Wendy
Zelf heb ik alles laten regelen door een reisbureau (vond ik persoonlijk fijner) [verwijderd]
Ik weet niet of je een hotel al hebt maar meestel bieden hotels ook een transfer van airport naar je hotel. Dan staat er iemand te wachten met een naam bordje en helpt je met het dragen van je koffers

Als je nog meer tips nodig hebt let me know
Groetjes,
Wendy
Laatst gewijzigd door Erik op 11 mei 2011 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: reclame link verwijderd
Reden: reclame link verwijderd
-
- Vakantieganger
6 dagen Marrakech; kan dat incl. woestijntoer
He allemaal,
Heb in april een week vrij en de bedoeling is een dag of 5 naar Marokko te gaan... Ik heb 2 opties;
Vliegen naar fez, ca 3dgn daar en overige dan Marrakech
Of
6 dagen in Marrakech inclusief een woestijntoer van bijv. 3 dgn
Iemand tips wat qua tijd het best te doen is?
Was daarnaast benieuwd of een tour makkelijk ter plekke is te boeken,
Bedankt alvast!!
Heb in april een week vrij en de bedoeling is een dag of 5 naar Marokko te gaan... Ik heb 2 opties;
Vliegen naar fez, ca 3dgn daar en overige dan Marrakech
Of
6 dagen in Marrakech inclusief een woestijntoer van bijv. 3 dgn
Iemand tips wat qua tijd het best te doen is?
Was daarnaast benieuwd of een tour makkelijk ter plekke is te boeken,
Bedankt alvast!!
Re: 6 dagen Marrakech; kan dat incl. woestijntoer
Ik ben zelf een kleine week naar Marrakech geweest en daar ter plekke een tour geboekt ging prima. lees anders even met eigen weblog marceltikva.blogspot.com of zie voor info over de tour hier: woestijn tour
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
Bedankt voor je link... kan er genoeg inspiratie op doen voor evt. volgende reizen zie ik al wel:).
Wat ik nog niet kan terughalen uit je blog; was benieuwd hoeveel dagen je incl. vliegen precies naar Marokko bent geweest (kan ik daar met m'n eigen planning even rekening mee houden)
Wat ik nog niet kan terughalen uit je blog; was benieuwd hoeveel dagen je incl. vliegen precies naar Marokko bent geweest (kan ik daar met m'n eigen planning even rekening mee houden)
6 dagen, 5 nachten.
Mocht je het nog niet hebben besloten: ben zelf eens een woestijntoer gaan doen (weekend) in Sarah bij Errachidia --> heel gaaf. Je kan daar ook kamperen aan de rand van de woestijn, of overnachten tussen de duinheuvels (wel berekoud, dus extra warme trui en thermobroek oid is niet overbodig). Verder kan je daar ook zandboarden, maar dan heb ik niet gedaan.
Goedkoop naar Marrakesh reizen
Ik zou graag in september naar Marrakech willen gaan. nou zou ik het zo goedkoop mogelijk willen doen. heeft iemand hier tips voor? Alvast bedankt!
Re: reis Marrakech cheap
Voorheen vloog Air Arabia goedkoop op deze bestemming. Tegenwoordig is dat nog alleen maar op Casablanca. Dus misschien dat je op Casablanca kunt vliegen en dan met de trein naar Marrakech kunt gaan? Anders zou je naar Transavia kunnen kijken voor een rechtstreekse vlucht.