Ecuador en Spaanse taal niet machtig

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
stefanie benders

Ecuador en Spaanse taal niet machtig

Bericht door stefanie benders »

ik maak in september een trip naar ecuador maar ik ben de Spaanse taal niet machtig. is dit een probleem?
bolletjeom
Reisexpert

Re: spaanse taal

Bericht door bolletjeom »

ehm, hangt er vanaf hoe creatief je bent en of je van de gebaande paden wilt. Er spreken erg weinig mensen engels maar met goed handen en voeten werk kan je ver komen. In china spreekt ook bijna niemand engels en reizen ook mensen.
als je tijd hebt is het wel het ideale land om de taal te leren. ik weet wel een school die zelfs 1 weekse spoedcursusen geeft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
PeTeR!
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door PeTeR! »

Oei...vanaf 2002 ben ik 7 keer in Ecuador geweest. (Mijn partner komt daar vandaan). De gidsen (Galapagos, Cuyabeno, Cajas, Isla de la Plata, ect..) spreken wel redelijk de Engelse taal. Steeds meer jongeren tussen 18 en 25 jr spreken ook redelijk Engels..dit komt door het internet en de langzaam betere educatie. Echter 80% van de bevolking spreekt geen woord Engels. Maar met een klein boekje die enkele duizenden woordjes bevat kun je jezelf al aardig behelpen mbt vliegveld, winkels, hotels, restaurant, ect..
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Probeer iig tellen (1-100) te leren, de rekening vragen en nog paar dingetjes......
Plaats reactie