Samen met een kameraad wil ik half maart naar Thailand om vanaf daar ongeveer 3 maand te backpacken. De vliegtickets zijn nog niet geboekt en we willen dit ook zo snel mogelijk doen.
De interesses gaan vooral uit naar natuur, avontuur, cultuur en ook even relaxen aan een eiland.
Zelf had ik ongeveer het volgende in gedachten; aankomen in Bangkok, daar enkele dagen blijven om de sfeer op te snuiven en enkele zaken regelen zoals trekking en visum Laos. Dan naar Khao Sok ik het zuiden, en vandaar terug naar het noorden via Ang Thong, Ayuthaya en Chiang Mai. Vandaar naar het noorden van Laos tot in Vientiane.
Vanuit Vientiane naar Kuala Lumpur met de vlieger en dan vanaf daar Borneo en indien mogelijk nog Java en/of Bali.
Ik dacht zelf aan 4 weken om door Thailand te gaan, dan 2 a 3 weken het noordelijke Laos tot in Vientiane, en dan nog 5 a 6 weken voor Borneo en Indonesië.
Sabah in Borneo wil ik absoluut doen en dan vooral Turtle Island, Mount Kinabalu en duiken bij Sipandan. Houd nogal van de natuur

Voor de rest heb ik omtrent Laos, Borneo en Indonesië nog niet echt plannen.
Wat raden jullie mij aan?
Is het beter om iets bij Thailand weg te laten om zo eventueel iets meer tijd te hebben voor Borneo/Indonesië?
Eventueel een goede route?
En is dit allemaal te doen met 3000 a 4000 euro incl vliegtickets?
We horen het graag!