mini Enquete: welke landen in 2011??

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: mini Enquete: welke landen in 2011??

Bericht door Ron »

wel mijn eerste 2 gaan sowieso door, de tickets zijn geboekt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Laura Alblas
Contacteer:

Bericht door Laura Alblas »

Hmm, mijn plannen voor 2011 zijn niet zo heel spectaculair. Tenminste, op reisgebied dan. In mei verwachten wij namelijk een kleine wereldreiziger en om van tevoren nog hoogzwanger de halve wereld over reizen, lijkt mij ook niet verstandig. En als de kleine er eenmaal is, nemen we 'm ook niet onmiddellijk mee naar de hoge toppen van de Andes of de binnenlanden van Vietnam ;)

Momenteel staat er toch een een dag of vijf Berlijn op de planning voor februari en in september / oktober hopen we als nieuwbakken gezinnetje naar een zonnige locatie als Zuid-Spanje te gaan. Ik verwacht niet dat we dit jaar buiten Europa gaan komen, maar dan doen we het maar eens een jaartje rustig aan :)
Limitless undying love which
shines around me like a million suns
It calls me on and on across the universe
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Wat plannen jullie allemaal ver vooruit zeg!

Ik ga volgende week naar Istanbul, en dan zien wel wel weer. Volgende verre reis denk ik aan Peru (zou 3e keer worden,maar nog steeds niet uitgekeken :-)), Panama, Colombia of Vietnam. Zou ook wel eens naar Afrika willen, maar dat beesten kijken lijkt me uiteindelijk toch een beetje gezapig. Lijkt me mooi continent voor na m'n 50e :9 .

@Jenny. Dit herken ik wel:
Ik merk dat reizen meer en meer een uitvlucht wordt van mn dagelijkse leven (werk, studie, te weinig ontspanning) en vind ergens dat ik het probleem meer bij de bron moet aanpakken.... Of gewoon anderhalf negeren en dan afstuderen????
Daarbij is er bij mij ook een trend om op reis "steeds gieriger" te worden. Resultaat is dan dat ik in hostels terecht kom zonder lekker lounge banken enzo. Niet dat ik nou voor heel goedkope hostels ga hoor, maar hostels zijn meestal gewoon niet zo comfy. Misschien ook voor jou een idee om iets minder vaak te gaan en dan je budget opschroeven? Kun je de ene schoolvakantie in NL even lekker bijkomen, en uitgespaard budget gebruiken om de keer daar eens gewoon rechtstreeks te vliegen i.p.v. vermoeiende vluchten met overstap enzo, en wat prettiger accomodatie?

Is trouwens ook een vd redenen waarom Vietnam steeds hoger op mn lijstje komt :-). Ik hou er wel van om lekker met geld te smijten in goedkope landen _O- . Gewoon single of double nemen voor 10 Euro als een dormbed 5 Euro kost *O* . Toch anders dan de keuze tussen dormbed in Rome ofzo voor 17 Euro, als eigen kamer minstens 50 Euro ofzo kost.....

ps. Wisten jullie dat een dormbed in Adam inmiddels 30 Euro kost!?
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

El Niño schreef: Zou ook wel eens naar Afrika willen, maar dat beesten kijken lijkt me uiteindelijk toch een beetje gezapig. Lijkt me mooi continent voor na m'n 50e!?
Ik dacht ook altijd dat safari voor bejaarden was, maar vond het echt fantastisch, dus raad het iedereen aan. Wacht er niet mee tot je 50e!

Wij zijn op eigen houtje naar kenia, oeganda, rwanda en tanzania geweest en hebben voor de safaris ter plekke tours geboekt. Voor veel activiteiten zoals bijv oerang oetangs in oeganda en gorillas in oeganda of rwanda hoef je niet echt een tour te boeken, maar kan je gewoon zelf een plek reserveren bij het park.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kan de knoop maar niet doorhakken over IJsland volgende maand,....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

een muntstuk pakken en kop of munt kiezen en het muntstuk opgooien en zien wat die zegt.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

als ik zou mogen kiezen...gaan!!!
maar ja -O- kmag niet mee....
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

@ Ron .. En als je teleurgesteld bent de ander kiezen :)

Er is gewoon een verschil tussen ratio en gevoel. Studie kost veel, dus eigenlijk gaat er meer geld uit dan erin komt. Nu heb ik wel gespaard, maar zo'n klein stemmetje in me vraagt zich af of het wel zo slim is. Zeker omdat ik over een half jaar zonder werk zit. En nog los van mezelf: wellicht vrees ik ook de reacties van anderen. Misschien is dat het probleem. Dom.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Robin schreef:

bijv oerang oetangs in oeganda .
dat is wel heel bijzonder :P

afrika is natuurlijk ook meer dan tanzania kenia en zuid afrika. zo'n safari heb ik ook geen behoefte aan maar ik wil wel supergraag naar Afrika. dit gigantische continent heeft natuurlijk wel iets meer te bieden dan leeuwen en zebra's!
amassakoul
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

tom schreef:
Robin schreef:

bijv oerang oetangs in oeganda .
dat is wel heel bijzonder :P

afrika is natuurlijk ook meer dan tanzania kenia en zuid afrika. zo'n safari heb ik ook geen behoefte aan maar ik wil wel supergraag naar Afrika. dit gigantische continent heeft natuurlijk wel iets meer te bieden dan leeuwen en zebra's!
Ha ha, Dat zou inderdaad heel bijzonder zijn. Ik bedoelde natuurlijk chimpansees!!!!!!
inuvik

Bericht door inuvik »

Bolivia, Paraguay, Brazil,Uruguay met de eigen Camper/4X4. :)
jopie

Bericht door jopie »

nou de eerste 9 maanden van dit jaar worden heel saai en blijf ik thuis maar.....in september ga ik voor 16 a 18 maanden de wereld rond dus heb wel een goed vooruitzicht.
In 2011 bezoek ik nog thailand/maleisie/indonesie/australie maar 2012 staat dan natuurlijk alleen maar in het teken van landen bezoeken!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

inuvik schreef:Bolivia, Paraguay, Brazil,Uruguay met de eigen Camper/4X4. :)
Wow klinkt goed, koop je daar een camper? of hoe ga je dan doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
inuvik

Bericht door inuvik »

Tikva schreef:
inuvik schreef:Bolivia, Paraguay, Brazil,Uruguay met de eigen Camper/4X4. :)
Wow klinkt goed, koop je daar een camper? of hoe ga je dan doen.
Is Verscheept in Oct. '09....dan 1X 2,5maand en 1X3maand(met Unterstellplatz)...Nu terug, en daarna Terugverscheping! :)
Juansen
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Juansen »

Ik loop ook graag te koop met plannen.
Fietsen van vlissingen naar kaapstad met een omweg (dit keer met sponsor; ten bate van WFP. Mooi excuus.)
Plaats reactie