Wie van jullie heeft er ervaring mee om over land of zee de grens van Borneo naar Kalimantan over te steken? Wij willen dat namelijk graaag doen. Zitten nu in Kuala Lumpur en vanochtend gingen we voor ons Indonesie visum naar de ambassade. Hmm niet zo een goede eerste indruk met Indonesie. volgensmij hebben ze vooral de bureacratie van ons overgenomen

Nu vroeg ik me af wie weet of je in Kuching ook een Indonesiche ambassade hebt waar je visums kan regelen. We wilden in eerste instantie bij Tawau, Oost-Sabah de grens over met een speedboot. Dan zou je een visum van tevoren moeten hebben. Weet iemand of je bij de grensovergang onder Kuching (Tebedu als ik het goed heb) een visa on arrival kan krijgen? Of zijn er nog andere grensovergangen beschikbaar?
Dan had ik nog een vraagje. Ik weet nu al dat ik naar Borneo terug wil, want we hebben veels te weinig tijd. We vliegen op Kuching. Hoeveel tijd zou je nodig hebben om, over land naar Sabah te trekken? En hebben jullie je vluchten in Borneo van tevoren geboekt?
Tot slot, het leuke zou zijn, als we met de boot van Kalimantan via Sulawesi naar Flores te gaan. Ik heb gezien dat je wel naar Sulawesi kan. Maar het vervolg naar Flores kom ik niet uit. Heeft iemand dit eerder gedaan? Ik heb gelezen dat je wel is met een vrachtboot o.i.d. meekangaan. Maar naar Flores?
Alvast heel erg bedankt!!
(P.S. Meri, ik was je adres kwijt en Jochem is niet in de buurt)