Kosten Taxi centrum Bangkok
Kosten Taxi centrum Bangkok
Hoi Mensen,
Morgen is het zover, dan gaat de 5 maanden trip door ZO Azie beginnen.
Heb nog even een vraag voor we vertrekken.
We komen aan op vliegveld Suvarnabumi in Bangkok (12:00 in de middag), en onze eerste bestemming wordt Khao San Road.
Kunnen we beter een bus nemen of een taxi naar deze plek?
Ik hoor van vele dat de bus net wat goedkoper is, en ook de hele dag rijdt..weet alleen niet hoelang deze rit duurt.
Andere zeggen dat je er met de taxi zo bent en bijna geen geld kwijt bent. (+/- 350 BT)
Hoop hier nog wat info over te verkrijgen zodat de mensen daar niet gelijk misbruik maken van mijn ontwetendheid,
Alvast bedankt!
gr mark
Morgen is het zover, dan gaat de 5 maanden trip door ZO Azie beginnen.
Heb nog even een vraag voor we vertrekken.
We komen aan op vliegveld Suvarnabumi in Bangkok (12:00 in de middag), en onze eerste bestemming wordt Khao San Road.
Kunnen we beter een bus nemen of een taxi naar deze plek?
Ik hoor van vele dat de bus net wat goedkoper is, en ook de hele dag rijdt..weet alleen niet hoelang deze rit duurt.
Andere zeggen dat je er met de taxi zo bent en bijna geen geld kwijt bent. (+/- 350 BT)
Hoop hier nog wat info over te verkrijgen zodat de mensen daar niet gelijk misbruik maken van mijn ontwetendheid,
Alvast bedankt!
gr mark
Re: Kosten Taxi
Neem de trein tot het Hualamphong station en dan met de tuk tuk het laatste end. Goedkoper dan een taxi.
Re: Kosten Taxi centrum Bangkok
Op deze pagina kun je ook nog opties vinden om van het vliegveld in Bangkok naar het centrum te komen.
En wat je ook doet zorg ALTIJD dat de chauffeur zijn meter aanzet. Een taxi in bangkok met meter is altijd goedkoper dan een vooraf afgesproken prijs! Wil hij zijn meter niet aanzetten? Neem gewoon de volgende taxi, er rijden er meer dan genoeg. Goed idee is ook om de kaart van Bangkok erbij te houden dan kun je zien of hij niet (net als sommige Amsterdamse chauffeurs) een omweg neemt zodat de meterprijs lekker oploopt. Vaak is de indruk wekken dat je weet waar je bent al genoeg, tenminste dat is onze ervaring.
In Vietnam heb je in Hanoi van die kleine, vaak felgekleurde, auto's/taxi's die wel een meter hebben maar deze meter loopt ongeveer 100x zo snel als een normale meter. Je kunt dus beter een geel/zwarte taxi nemen!
In Vietnam heb je in Hanoi van die kleine, vaak felgekleurde, auto's/taxi's die wel een meter hebben maar deze meter loopt ongeveer 100x zo snel als een normale meter. Je kunt dus beter een geel/zwarte taxi nemen!
-
- Wereldreiziger
Ik zou voor de bus gaan. 150 baht geloof ik, en uitstappen op Khao San Road! De bewegwijzering op het vliegveld is prima, en anders daar even vragen. Ze hebben airco en rijden als ik het goed heb onthouden elk half uur.
Veel plezier!
Veel plezier!
-
- Reisexpert
Wij hebben beide opties al eens gedaan...taxi en bus.
De bus is prima...gaat vlot en kost echt geen geld.
Moet je wel eventjes wachten tot hij vol zit maar op een kwartiertje is dit zo gepiept.
De bus is prima...gaat vlot en kost echt geen geld.
Moet je wel eventjes wachten tot hij vol zit maar op een kwartiertje is dit zo gepiept.
- bolletjeom
- Reisexpert
bus!!
no hassle, goedkoop en op ko san roas afgezet worden! wat wil je nog meer?
no hassle, goedkoop en op ko san roas afgezet worden! wat wil je nog meer?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Je moet wel weten waar je hem kunt vinden. Dat is het enige "lastige" als je voor de eerste keer reist en je niet precies weet waar je moet zoeken. (Zojuist nog een verhaal van een vriend gelezen die het niet kon vinden) Je moet dus door de deuren lopen voorbij de plek waar alle taxichauffeurs staat te scheeuwen om vervoer. Daarna kun je met de roltrap naar beneden en vind je daar de bussen.
Qreply
Als je net je spullen hebt opgehaald en verder loopt komt er vanzelf iemand naar je toe die vraagt of je een taxi wil. loop hier voorbij en ga vervolgenms met de roltrap omhoog. Dan kom je bij de taxis met een meter. Ik was 500 bath ongveer kwijt voor een taxi naar Ko San Road. Die vent reed echt als een gek overgens maar dat is weer een ander verhaal.
Je moet langs de mensen lopen die gelijk naar je toekomen en vragen of je een taxi wilt. Neem de eerste roltrap omhoog, er staat ook een bordje die naar de normale taxis wijst. Ik was 500 bath kwijt voor een ritje naar Ko san Road. Die vent van de taxi reed als een gek overgens maar dat is weer een ander verhaal.