Tips eilanden Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
TRB
Wereldreiziger

Re: Thaise eilanden Ko of Koh

Bericht door TRB »

In de info-boekjes van de eilanden zelf staat Koh... Om het maar wat verwarrender te maken ;)
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Volgens mij komen we er op basis van kijken naar anderen niet uit. @Erik: gewoon een knoop doorhakken en doorvoeren ;)
HenkJan81
Vakantieganger

route eilanden

Bericht door HenkJan81 »

Vrijdag vertrek ik voor 3,5 week thailand. Na 1,5 week in bangkok en het noorden wil ik nog enkele eilanden aantikken. Na aankomst in Phuket (binnenlandse vlucht) heb ik de volgende op de lijst staan : Koh Phi Phi, Koh Samui, Koh Pha ngan, Koh Tao,Koh Chang.

Enkele vraagjes:
in mijn globale reisschema heb ik ongeveer 3 dagen per eiland aangehouden. Is dit te optimistisch?
Wat is de beste route?
Wat is het makkelijkst, eilanden hoppen, of steeds terug naar vaste land? En hoe het beste naar Koh Chang te gaan? Eerst naar Bangkok en dan weer door naar Koh Chang?
Jenny
Reisexpert

Re: route eilanden

Bericht door Jenny »

ik heb de Thaise eilanden nog nooit bezocht, dus ik kan je geen compleet antwoord op de vraag geven.

maar..... 3,5 week voor zowel het noorden van Thailand als voor 5 eilanden is erg kort! wanneer je besluit niet alleen maar binnenlandse vluchten te nemen, ben je in een land als Thailand al snel 8 uur onderweg. wanneer je wel wilt vliegen, moet je rekening houden met vrij lange reistijden van en naar het vliegveld (m.n. BKK), wachten op het vliegveld, het vliegen en je bagage oppikken, enz. persoonlijk vind ik dergelijke reisdagen heel vermoeiend.

weet je zeker dat je al de plekken die je in je openingspost noemt wilt bezoeken? zeker een eiland als Ko Chang ligt aardig uit de richting ten opzichte van de rest (maar wel relatief dicht bij BKK). ik zou me beperken tot 1-2 eilanden, en daar gewoon een beetje relaxen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn advies zou zijn koh chang gewoon over te slaan.
Ik neem aan dat je rekening houd met reisdagen die je ook nog kwijt bent.

Ik zou van Bangkok naar bv Phuket vliegen en dan met de boot van Phuket naar Phi Phi.
Dan de boot weer nemen en naar Krabi varen vanaf Phi Phi. Dan kun je met de bus naar Surathani en daar de boot nemen naar Koh Samui. Daarna kun je met de boot van Koh Samui naar Koh Phangan naar Koh Tao.
Dan heb je toch een aardige lijst van eilanden. Je kunt dan met de boot van Koh Tao naar Chumphon terug en daar de nachttrein terug naar Bangkok nemen.

Gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Met jenny eens 3.5 week is echt heel kort voor wat je wil doen. Maar uit je post begrijp ik dat je maar 1,5 week naar het noorden gaat dus dan denk ik alleen chiang mai ofzo en dat kan wel.

Maar in 2 weken Koh Phi Phi, Koh Samui, Koh Pha ngan, Koh Tao,Koh Chang is echt niet leuk. Je bent dan van die 2 weken 1 week kwijt aan reizen.

Moira's idee is beter te doen. Maar zelfs dan zou ik naast Ko chang ook nog een of twee van de eilanden Koh Samui, Koh Pha ngan, Koh Tao niet doen. Weet helaas niet waar je naar op zoek bent, Duik je niet dan kan je Ko Tao wel laten zitten. Als je een backpacker bent die gewoon lekker wil relaxen en feesten dan kan je ko samui ook wel laten zitten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ponchovogel
Vakantieganger

Bericht door ponchovogel »

Thaien schrijven hun eigen plaatsen op de meest kromme manieren...

Niet heel vreemd als ze gewend zijn hun eigen thaise tekens te gebruiken en minder bekend zijn met het abc
Kom vaak borden tegen die anders geschreven zijn dan hun voorganger
Rosalinda
Vakantieganger

Thaise eilanden

Bericht door Rosalinda »

Hoi allemaal,

Ik ben info aan het verzamelen over de mooiste en fijnste plekken in ZO azie voor mijn rondreis. Ik lees ook veel verhalen over de Thaise eilanden, waarvan ik er zeker een wil gaan bezoeken! Graag hoor ik over jullie ervaringen. Welk eiland heeft echt een goede sfeer of raden jullie om een andere reden aan?
Robin
Reisexpert

Re: Thaise eilanden

Bericht door Robin »

Ik zou vooral rekening houden met het weer in de periode dat je gaat.... En een eiland kiezen waar het in die periode mooi weer is. Grofweg is dit kiezen tussen oost en west. Je zal op alle eilanden toeristen en de bijbehorende bananenpannekoeken etc aantreffen, maar de grote bekende namen zoals phuket en ko samui trekken relatief meer package toeristen en de kleinere eilanden meer backpackers. Meer package toeristen betekent ook luxere hotels, dus als je dat belangrijk vind dan heb je op de grote bekendere eilanden meer keus.

Als je de tijd heb zou ik proberen om bijv in 3 weken 3 eilanden te doen. Dan kan je een optimale mix uitzoeken van relaxen, snorkelen, en partyen.
Rosalinda
Vakantieganger

Bericht door Rosalinda »

Oke dank je wel! Ik ga reizen in de periode aug tm dec. Ik weet nog niet precies wanneer ik naar de eilanden ga, omdat ik mijn route nog niet uitgestippeld heb.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik ben fan van Koh Tao, maar dat is natuurlijk persoonlijk. ;)

Je kunt er in ieder geval (goedkoop) duiken.
Rosalinda
Vakantieganger

Bericht door Rosalinda »

Thanks! Helaas mag/ kan ik niet duiken.. Gelukkig zijn er overal vast nog vele andere dingen te doen. Vooral op zoek naar mooie natuur/ chillen aan het strand en 's avonds wat gezelligheid.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kan je wel snorkelen? Dat is echt de moeite waard!

Oost = ko tao voor mij en west= ko lipe een goed bewaard geheim
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rosalinda
Vakantieganger

Bericht door Rosalinda »

Ja snorkelen kan gelukkig wel gewoon.. Dank je voor de tips!
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

ik ben er niet geweest dus mag eigenlijk niet meepraten maar heb wel gekeken naar opties (ik overwoog zelf een paar weekjes daar te gaan chillen maar heb het maar afgeblazen omdat het mij allemaal iets te druk aandoet). ik begreep dat ko lipe ondertussen ook een echte backpacker hel is geworden. ko kradan en little ko chang (andaman kant) klinke wel chill. check eens tezza's blog; heel veel info over de eilanden.
amassakoul
Plaats reactie