mini Enquete: welke landen in 2011??
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: mini Enquete: welke landen in 2011??
@jenny. gewoon even een paar jaar doorbikkelen en die reizen als therapie gebruiken. Niets mis mee.
Daarna komt het leven weer in rustiger vaarwater met alleen nog werk en geen studie meer. Vind je dan alsnog je leven niet bevredigend kan je er een draai aangeven
ik ga hard duimen dat je alle foto's en je laptop weer terug krijgt.
Daarna komt het leven weer in rustiger vaarwater met alleen nog werk en geen studie meer. Vind je dan alsnog je leven niet bevredigend kan je er een draai aangeven
ik ga hard duimen dat je alle foto's en je laptop weer terug krijgt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Die laptop ligt bij Lost and Found in Beirut. Maar die willen alleen versturen als Air Baltic daartoe opdracht geeft. Air Baltic in Riga wil niet bellen, omdat ik niet uit Letland kom. Air Baltic Nederland verwijst me naar Letland. Aviapartner zegt dat het geen ingecheckte bagage is, en ze niks kunnen doen. De marchese heeft uren met Beirut gebeld, maar krijgt ook geen gehoor.
Grrrrr.
Grrrrr.
Laatst gewijzigd door Jenny op 02 jan 2011 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ik zie allemaal leuke potentiële bestemmingen voorbij komen!
Hoewel ik net vervroegd terug ben uit India (
) weet ik zeker dat ik komend jaar terug MOET om het zuiden van India verder te ontdekken. Da's dus een goede optie voor december.
Daarnaast staat al min of meer vast dat ik in oktober weer een dag of 10 naar Marokko ga.
En verder... het ligt een beetje aan de financiën denk ik. Afgelopen jaar heb ik allerlei noodzakelijke uitgaven in huis uitgesteld om maar te kunnen reizen. En nu staan er verschillende dingen te schreeuwen om vervanging
Dus zit er verder niet veel te reizen in, waarschijnlijk nog een paar dagen naar Parijs of een andere leuke stad in mei/juni ofzo. Verder niet.
Hoewel ik net vervroegd terug ben uit India (

Daarnaast staat al min of meer vast dat ik in oktober weer een dag of 10 naar Marokko ga.
En verder... het ligt een beetje aan de financiën denk ik. Afgelopen jaar heb ik allerlei noodzakelijke uitgaven in huis uitgesteld om maar te kunnen reizen. En nu staan er verschillende dingen te schreeuwen om vervanging

Dus zit er verder niet veel te reizen in, waarschijnlijk nog een paar dagen naar Parijs of een andere leuke stad in mei/juni ofzo. Verder niet.
Don't dream your life - Live your dream
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Ook ik zit alweer vol plannen.
Ik begin a.s woensdag met een paar dagen Parijs (Voor de Claude Monet overzichttentoonstelling). en terug naar het mooiste museum dat ik ken, het musee d'Orsay
In mei een weekje naar Sibiu in Transsylvanie (Roenmenie).
en van de zomer naar San Francisco en New York.
Accomodatie voor Parijs is geboekt bij www.airbnb.com . Deze site ga ik ook gebruiken voor de USA. Daarmee worden deze dure steden ook voor mij betaalbaar
Ik begin a.s woensdag met een paar dagen Parijs (Voor de Claude Monet overzichttentoonstelling). en terug naar het mooiste museum dat ik ken, het musee d'Orsay
In mei een weekje naar Sibiu in Transsylvanie (Roenmenie).
en van de zomer naar San Francisco en New York.
Accomodatie voor Parijs is geboekt bij www.airbnb.com . Deze site ga ik ook gebruiken voor de USA. Daarmee worden deze dure steden ook voor mij betaalbaar
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik dacht dat ik hier al gereageerd had, maar blijkbaar niet.. heb tot nog toe voor 2011 erg weinig plannen, in Maart een paar dagen Inzell in Duitsland en verder wil ik nog met een vriend naar Brussel..
daarnaast hoop ik dit jaar te gaan afstuderen dus ligt erg aan de keuze wat te doen voor afstuderen of ik ergens heen ga en hoe het verder met de studie loopt of ik er nog ergens even tussenuit kan..
daarnaast hoop ik dit jaar te gaan afstuderen dus ligt erg aan de keuze wat te doen voor afstuderen of ik ergens heen ga en hoe het verder met de studie loopt of ik er nog ergens even tussenuit kan..
Halverwege dit jaar komt er een baby dus dat zal wel wat vakantiedagen kosten. We hopen voor die tijd nog twee weken Israel of Libanon te doen, een weekendje Bologna aangezien het weekend geboekt in 2010 in het water viel door ziekte en als de baby er is nog 2-3 weken naar een land waar je geen malariatabletten, inentingen etc. voor nodig hebt..... (dus helaas geen Sri Lanka wat hoog op het lijstje staat.....)
Ik ben net terug uit Libanon, en ik vraag me heel erg af of je daar wel zwanger heen wilt. Het land is herstellende van de (burger)oorlog, en overal zijn huizen en gebouwen met kogelgaten. Niet de meest ontspannende manier van reizen. Bovendien zijn er overal militaire checkpoint, en lopen veel mensen er gewapend rond. Mij was het iets te veel van het goede.... Ik zou me sowieso geen twee weken in Libanon kunnen vermaken, zo groot is het land niet. Nee, dan zou ik eerder naar Syrie gaan. (Libanon en Syrie zijn overigens niet te combineren met Israel.)Robin schreef:Halverwege dit jaar komt er een baby dus dat zal wel wat vakantiedagen kosten. We hopen voor die tijd nog twee weken Israel of Libanon te doen, een weekendje Bologna aangezien het weekend geboekt in 2010 in het water viel door ziekte en als de baby er is nog 2-3 weken naar een land waar je geen malariatabletten, inentingen etc. voor nodig hebt..... (dus helaas geen Sri Lanka wat hoog op het lijstje staat.....)
Mijn reisverslag was bijna af, maar ik ben mijn laptop kwijt. Mocht deze terugkomen vanuit het vliegveld van Beirut dan stuur ik wel een link.
Hi Jenny,
Bedankt voor de tip! Syrie ben ik al geweest en vond ik fantastisch. Voor Libanon zouden we ongeveer 10 dagen uittrekken (week + 2 weekenden en evt. een extra vrijdag). Ben erg benieuwd naar je reisverslag, maar hoop vooral voor jou dat je laptop weer terugkomt!
Misschien moeten we dan toch maar iets anders verzinnen. We hebben ook gedacht aan Cuba, maar hier wil je net zoals de meeste landen die wat verder weg liggen toch eigenlijk 3 weken voor uittrekken denk ik en mijn vriend kan voor de zomer eigenlijk maar 2 weken achter elkaar weg...
Bedankt voor de tip! Syrie ben ik al geweest en vond ik fantastisch. Voor Libanon zouden we ongeveer 10 dagen uittrekken (week + 2 weekenden en evt. een extra vrijdag). Ben erg benieuwd naar je reisverslag, maar hoop vooral voor jou dat je laptop weer terugkomt!
Misschien moeten we dan toch maar iets anders verzinnen. We hebben ook gedacht aan Cuba, maar hier wil je net zoals de meeste landen die wat verder weg liggen toch eigenlijk 3 weken voor uittrekken denk ik en mijn vriend kan voor de zomer eigenlijk maar 2 weken achter elkaar weg...
Maak tzt maar een apart draadje aan, dan beantwoord ik al je vragen wel
Ik ben nu zelf in Beirut geweest, en toen naar Baalbek. Vandaar de grens overgestoken met Hama (voor Apamea, zandkastelen en dead cities). Toen naar Lattakia voor Ulgarit en meer kastelen, en de grens naar Libanon weer over. Daar Tripoli en Byblos bezocht, en vervolgens weer naar Beirut. Rondvliegende kogels gedurende nieuwsjaarsnacht. Vanuit Beirut nog een dagtrip naar Tyre (Sour) gemaakt.
In totaal twee weken weg geweest, waarvan een week Libanon en een week Syrie.

Ik ben nu zelf in Beirut geweest, en toen naar Baalbek. Vandaar de grens overgestoken met Hama (voor Apamea, zandkastelen en dead cities). Toen naar Lattakia voor Ulgarit en meer kastelen, en de grens naar Libanon weer over. Daar Tripoli en Byblos bezocht, en vervolgens weer naar Beirut. Rondvliegende kogels gedurende nieuwsjaarsnacht. Vanuit Beirut nog een dagtrip naar Tyre (Sour) gemaakt.
In totaal twee weken weg geweest, waarvan een week Libanon en een week Syrie.
Ik ben een nieuwe job aan het zoeken, hopelijk kan ik daar rond april beginnen. Tussen mijn huidige en nieuwe job probeer ik dan een maand vrij te hebben (2 weken vakantiedagen huidige job, 2 weken later beginnen nieuwe baan). Dan wil ik naar China en Tibet. Dan in november naar Argentinie/Chili of Thailand voor 3-4 weken.
Mocht ik geen nieuwe (betere) baan vinden dan overweeg ik om rond augustus een 6-9 maanden te gaan reizen. Nog ff doorsparen dan, want heb net een nieuwe auto gekocht
Mocht ik geen nieuwe (betere) baan vinden dan overweeg ik om rond augustus een 6-9 maanden te gaan reizen. Nog ff doorsparen dan, want heb net een nieuwe auto gekocht

In februari midweek naar Duitsland (Trier), april ben ik wrs van plan om trip door Litouwen, Letland en Estland te maken. In juli ga ik de laatste 300km richting Santiago de Compostela wandelen. Najaar nog niks direct gepland.
@ Dexter zou het er dan toch eindelijk van komen je lange reis....
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Wie weet, we zullen zienTikva schreef:@ Dexter zou het er dan toch eindelijk van komen je lange reis....

Voor mijn verjaardag in Februari 5 dagen Wenen en gelijk door vliegen naar Indonesië voor een maand. Als ik dan toch in de buurt ben ook even een maand naar Australië om al mijn vrienden te zien. Daarna naar Duitsland om met familie aan de Moezel heel veel wijntjes te drinken
Eind van het jaar staat nog open.... We shall see

Oef, wijntjes aan de Moezel? Daar maken ze alleen maar bocht met veel suiker en slechte druiven. Afgezien daarvan: goede plannen!darianoa schreef:Voor mijn verjaardag in Februari 5 dagen Wenen en gelijk door vliegen naar Indonesië voor een maand. Als ik dan toch in de buurt ben ook even een maand naar Australië om al mijn vrienden te zien. Daarna naar Duitsland om met familie aan de Moezel heel veel wijntjes te drinken![]()