Het lijkt mij dat in een stad als Melbourne altijd wel werk is. De vraag is dan ook ben je slimmer en minder kieskeurig dan je mede backpackers.
Zelf heb ik een tijdje in Cairns gewerkt. Het werk heb ik gevonden via lokale kranten en bij veel winkels rondkijken of ze iemand zochten (met printjes voor de ruiten).
Als je het niet erg vind om wat verder van Melbourne te zitten kun je ook appel plukken. Best zwaar werk en het verdient ook niet geweldig maar het is wel werk

Dan kun je bij Pete's Fish Farm" in Penola eens kijken, maar leest eerst de verhalen
Als je kunt zou ik in Nederland werken want je verdient veel meer en het werk is stukken gemakkelijker. Daarnaast ben je ook de kosten die je maakt om te overnachten niet kwijt terwijl je in Nederland werkt.
Ook al heb je een goede opleiding vaak krijg je toch de wat mindere baantjes, werkgevers weten ook dat je na een paar weken weer weg bent en zetten je daarom niet op al te grote of belangrijke klussen.
Werken in de bouw schijnt goed betaalt te worden maar mag niet gedaan worden volgens de meeste verzekeringen omdat dat niet gedekt wordt. Maar ook dat blijft zwaar werk.