Afritsbroeken

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Afritsbroeken

Bericht door bolletjeom »

ik heb genoeg situaties meegemaakt waar je niet even van broek gaat wisselen. oa omdat je meestal geen reservebroek meeneemt in je dagrugzak :)
Maar ik heb het dan wel over echte outdoor dagen. En ik heb het wel snel koud. Maar als je dag heel vroeg begint en het is heel koud terwijl je weet dat het later bloedheet wordt dan is zo'n broek fijn. Vind ik
En zo lelijk vind ik ze ook weer niet, trouwens. En inderdaad kan dat me niet altijd wat schelen. Voor de dagen dat ik me mooi wil voelen heb ik een jurkje in de tas 8-)

Als het niet met gewicht, of snel drogen te maken had zou ik die broeken uitsluiten nog meenemen op een reis waarbij ik weet dat ik actieve dingen ga doen als meerdaagse trekkings of bergwandelingen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

bolletjeom schreef:ik heb genoeg situaties meegemaakt waar je niet even van broek gaat wisselen. oa omdat je meestal geen reservebroek meeneemt in je dagrugzak :)
Ja zonder andere broek wordt het lastig, maar anders is het toch gewoon lange broek uit en de korte aan (of visa versa)?! Zeker als het toch echt outdoor is!!
bolletjeom schreef: Voor de dagen dat ik me mooi wil voelen heb ik een jurkje in de tas 8-)
Dat heb ik nou ook, laat ik mn baard erbij staan. Leverd veel sjans op :P
zus

Bericht door zus »

heb ook steeds een afritsbroek mee. Handig als je 's morgens vroeg vertrekt, dan kun je gewoon die pijpen eraf halen als het warmer wordt. inderdaad wel opletten met verkleuringen! want dat is geen gezicht, een donkere en een bleke helft broek :P
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Super mooi is de mijne niet, maar ook niet lelijk. Praktisch is ie wel!
Voor wandelen en temperatuurverschillen vind ik 'm ideaal. Net zoals bij modder of zo. De broek lijkt zichzelf wel schoon te maken ;)
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik heb vorig jaar bij de C&A een broek gehaald die je op kan rollen ipv af kan ritsen en die zag er ook gewoon sportief/leuk uit. Was wel linnen en niet doorschijnend.
Ik heb ooit wel een afritsbroek gehad maar ik had idd altijd OF de korte OF de lange aan en kan de keren dat ik op een dag een pijp er aan of af geritst heb zeker op 1 hand tellen. Ook omdat ik het toch nog best een beetje gedoe vind, zeker als je bergschoenen aan hebt en je pijp niet over je schoenen past.

Gelukkig heb ik sowieso niets met korte broeken, ik draag meestal 3/4 of lang. Tegenwoordig heb ik meerdere broeken die je op kan rollen en met een knoopje vast kan zetten op 3/4 (of iets hoger) Volgens mij komen die van mij van de Only en van de H&M. Ziet er leuker uit dan een afritsbroek en het past veel beter bij wat ik wil van een broek :)
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

was gister op een training /uitwisseling van mijn werk. reisbegeleiders die elkaar tips geven.
RB1: ik loop in het vliegtuig gewoon bij iedereen van de groep langs en laat ze alvast de lijst invullen
RB2: hoe weet je in een vol vliegtuig wie bij jouw groep hoort???
RB1: Duh !!! gewoon alle afritsbroeken vragen !
_O-
Maar dat werd gelijk weer weerlegd want het zijn vluchten die vertrekken vanuit Nederland dus het halve vliegtuig heeft een afritsbroek aan 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Nou mensen, ik ben om hoor. Dat wil zeggen: ik heb zo'n ding gekocht. Ik twijfel nog steeds en ik kan 't nog steeds niet echt mooi vinden, maar ik vond dat ik het ma gewoon moest proberen. Ach, hij was ook niet duur, 33,75 door de cjp korting bij Perry. Ik neem 'm gewoon mee naar NZ en dan kom ik er daar wel achter wat ik er van vind.

Heb trouwens dit topic nog even gedeelte lijk doorgelezen, superlollige reacties! :D
Aron M
Vakantieganger

Bericht door Aron M »

Tenrec heeft op het te koop forum van die broeken te koop. iets van 15 euro heb ik betaald en heb er 3. geweldige dingen zijn dat en niet eens lelijk. lekker dicht om ook de muggen tegen te houden.

groetjes
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik heb gister een afritsbroek bij gekocht, voor de wandelingen in Noorwegen dit jaar.
Heb zowaar een leuke gevonden, lees: eentje die niet wijd valt, maar overall smaller is. Het fladdert niet meer zo om mijn benen als mijn oude wel doet (wat een verschil).
Broek is van Columbia en zit verder erg fijn en oogt ook wat mooier (al staat bij mij het praktische voorop...toch is het wel fijn deze broek gevonden te hebben :) ).
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

bolletjeom schreef:ritsen tijdens de dag gebeurd niet veel.
Wat ik een voordeel vind als je lang reist en verschillende klimaten tegenkomt is dat 1 broek een aantal weken als korte broek dienst kan doen om vervolgens als lange broek dienst te doen in een ander land. Scheelt toch ruimte en gewicht in je tas.
Enige nadeel hiermee kwam ik achter toen ik van Australië naar Taiwan ging was dat mijn afritsbroek als korte broek te lang was gebruikt, wel heb ik het altijd als lange broek uitgewassen maar mijn korte broek was door de zon gebleekt en toen had ik ineens een lange broek in 2 tinten grijs....
little_twinkle_star
Reiziger

Bericht door little_twinkle_star »

ik zie dat de afritsbroeken vooral alleen mee gaan bij outdoor activiteiten. mijn vraag: hoe doen jullie dit dan in malaria gebied?
Plaats reactie