Afritsbroeken

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Marije
Reisexpert

Afritsbroeken

Bericht door Marije »

Ik ben benieuwd naar meningen over afritsbroeken.
Ik roep namelijk vrolijk dat als ik ga backpacken dat ik dan natuurlijk ook zo'n stoere broek moet, want dat hoort! :D Maar mijn viendinnen lachen me keihard uit. Ergens vind ik die dingen ook spuuglelijk, maar ik vind ze er ook wel bij horen en ze lijken me handig!
Wat vinden de ervaringsdeskundigen? (Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat IEDEREEN hier zo'n ding heeft, hihi, of beledig ik nu mensen?) Handig? Gedoe om steeds te ritsen? Mooi? Lelijk?
jaydee
Reisexpert

Re: Afritsbroeken

Bericht door jaydee »

hahaha afritsbroeken zijn echt te lelijk. Zal best handig zijn op sommige momenten maar meestal heb ik of een korte of een lange broek aan en dan heb ik niet de behoeft daar aan te gaan ritsen.
En ik ben ook niet zo'n backpacker/reiziger die het koel vindt om er zo alternatief (zie lelijk) mogelijk bij te lopen. Vind het wel leuk als ik me niet hoef te schamen voor mijn foto's (waar ik opsta) :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik heb ze wel en ik draag ze ook wel ook al vinden mensen het geen gezicht...maar...het hangt wel heel erg af van de bestemming.
Naar Kenia en Tanzania heb ik er weer 1 meegenomen. Omdat het 's ochtends zo veel kouder is dan overdag.
In Azië en Midden Amerika neem ik er geen mee.

zo'n broek heeft 2 voordelen. Je kunt je op 1 dag bedenken wat je nodig hebt. De bescherming tegen kou, regen, zon van de pijpen of lekker kort.
EN.... het scheelt ruimte in je tas. want je hebt zowel een korte als een lange broek mee. Hier is het dan wel weer een nadeel dat beide broeken in de was zijn als je 1 broek aan de lijn hebt hangen ;)

Let ook een beetje op met verkleuren. J. had ooit een donker blauwe. Toen hij na een tijdje de pijpen er weer aan deed bleek dat de korte broek vreselijk verschoten was in de zon. :)
J. weigert om nog afritsbroeken aan te trekken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ja dat is ook een beetje mijn idee: lelijk maar handig. En als je er een leuk kleurig shirtje op draagt, wordt je al weer iets hipper, misschien? Niet dat ik nou zo hip ben ofzo... maar toch...
Oh, wat ik trouwens wel suf vind is dat ze er alleen maar in zwart, blauw, bruin en legergroen zijn. Ik zou wel een volijk kleurtje willen. Alleen is het dan weer lastig omdat je niet zo veel kleren mee kan nemen en je op een rode broek niet zomaar alles kan dragen.... en eigenlijk moet je natuurlijk alleen kleren meenemen die allemaal bij elkaar passen...

Tricky, tricky! Dillema's, dillema's.....

Waar je allemaal niet over na gaat denken op zo'n verveelmiddag als deze.... _O- Wat een onzin discussie eigenlijk, maar stiekem vind ik het toch wel interessant, whihi
bolletjeom
Reisexpert

kies voor een bruintint. daar kan vrijwel alles op.
Op blauw en zwart ook maar....die zijn loeiheet als de zon er op staat en verkleuren heel snel.
Ik heb een chocolade bruine broek en die draag ik het meest. Zie je ook modder niet zo snel op ;)
De lichtere broeken zien er sneller vies uit en maken dat mijn kont nog groter lijkt dan hij al is 8-)
bolletjeom
Reisexpert

afrits.JPG
afrits.JPG (113.6 KiB) 3393 keer bekeken
zo heel erg a-sexy is deze broek toch niet??

@ marije. volgens mij ben jij wel een gezellige kletser. Waarom kom je niet naar de ontmoetingsdag 17 april in Utrecht?
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ik vind ze echt afschuwelijk en heb er dan ook geen mee gehad op reis! Ik zie mezelf trouwens ook niet midden op de dag ineens die stukken van m'n broek ritsen.... Heb ze dan ook eerlijk waar geen moment gemist!
Toen ik op reis ging dacht ik ook veel praktische kleding mee te moeten nemen. Op reis dumpte ik veel van deze kleding om ze in te wisselen voor leuke kleding. Ik vond het echt totaal niet nodig (als je hier in nederland op bezoek gaat in uhm noem maar wat: een kerk of stad wil je toch ook niet in een afritsbroek?). Ik denk dat het wel erg kan verschillen aan wat voor reis je gaat maken maar als je gewoon wat rond gaat trekken, plaatsen en bezienswaardigheden gaat bekijken en af en toe wat actiefs doet (trekkings of iets dergelijks) is het naar mijn idee niet echt nodig.

Maar goed! Ieder zijn ding natuurlijk! ^O^
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Volgens mij hebben (wij) Nederlanders toch alleen die lelijke broeken? :D

Ik heb ze trouwens nog nooit gedragen en was het ook niet van plan. ;)
bolletjeom
Reisexpert

even voor de duidelijkheid...ik draag ze dus alleen op outdoor bestemmingen. als ik bergen op ga sjouwen, in de jungle ga lopen etc.
niet op een reis waar ik van stad naar stad ga
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb in Noorwegen tijdens de langere bergwandelingen erg veel plezier van mijn afritsbroek gehad, vooral omdat het 's ochtends vaak fris was, overdag warm en 's avonds koelde het weer hard af.. verder heb ik er een paar nog liggen maar die zitten bij de rits gewoon niet echt lekker.. dus draag ze ook niet veel..
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

heb er niet 1, tot nu toe wissel ik gewoon mijn broek om mocht dat noodzakelijk zijn. en anders is het gewoon doorbijten.
mocht het koud worden ik een korte broek aan hebben en hem niet kan wisselen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb het liefst een broek met veel zakken die je ook dicht kunt ritsen of waar een knoopje op zit of die hele diepe zakken heeft. Lekker handig want zo raak je de spullen niet kwijt. Net als Ron trek ik wel een andere broek aan als het te warm of te koud wordt. Lijkt mij dat dit voor jongens/mannen gemakkelijker is dan voor vrouwen.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Erik schreef:Net als Ron trek ik wel een andere broek aan als het te warm of te koud wordt. Lijkt mij dat dit voor jongens/mannen gemakkelijker is dan voor vrouwen.
Hoezo? Kwestie van een paar seconden toch, broek omwisselen? Als mensen mij niet in mijn onderbroek willen zien dan kijken ze maar even weg, maar daar ga ik niet moeilijk over doen hoor....weet natuurlijk niet hoe andere vrouwen daar over denken...

Misschien moet ik t.z.t. toch maar zo'n ding hebben...of niet..haha ik ben er dus nog niet uit! Maar wel bedankt voor alle reacties en ze blijven welkom natuurlijk!
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Andere kant opkijken, als iemand publiekelijk aan het omkleden is? Ik denk dat je dan juist bekijks hebt. ;)
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb vorig jaar bij de C&A een broek gehaald die je op kan rollen ipv af kan ritsen en die zag er ook gewoon sportief/leuk uit. Was wel linnen en niet doorschijnend.
Plaats reactie