Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: Voorstellen

Bericht door Erik »

Hey Ties, leuk dat je jezelf hebt aangemeld. Heb meteen even het artikel aangepast zodat jij er weer als schrijver bij staat! Zie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si653.html Mocht je het artikel willen aanpassen kun je onderaan op de links klikken in de gele balk, mocht er wat veranderd zijn aan het duiken in Thailand :)
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Bedankt Eric!

Ik wou bijna heel hard ''plagiaat'' roepen :P

Wel heb ik nog wat mooie foto's die erbij kunnen maar dat komt wel een keer.
Er is weinig veranderd onder water maar wel zou ik iets nieuws kunnen schrijven over het fenomeen ''coral bleeching'' dat dit jaar veel schade heeft veroorzaakt. :{
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi Ties.

Fijn dat erik het opgelost heeft van je naamsvermelding. Als je een stukje wilt schrijven over coral bleeching dan zouden we dat eventueel als Column kunnen plaatsen.
Ik ga kijken of ik de foto's die je me gezonden hebt bij je artikel kan plaatsen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het artikel (leren) duiken in Thailand van Ties is opgeleukt met zijn foto's.
@Ties Een foto met jouw naam voor boven het artikel kan ik niet bijvoegen. Misschien dat erik dit kan. Ik heb dus maar even de mooie en toepasselijke foto van Jenny er boven gezet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Bedankt Rudy & Erik,

Het ziet er geweldig uit zo!

Als ik die foto's zie dan krijg ik meteen zin om te duiken. En dat terwijl ik net het water uit kom......... :)

Groetjes,

Ties

Ties Lahlali
Koh Tao, Thailand
Volg ons op Facebook
Frannie
Reiziger

Voorstellen

Bericht door Frannie »

Hallo Forum-leden,

Mijn naam is Francis, 21 jaar oud en ik ben momenteel bezig aan mijn Master Notarieel Recht.
Na het behalen van mijn diploma (hopelijk juni 2011) is het plan om een jaartje te gaan reizen. Het grootste deel van het jaar zal ik verblijven in Australië en Nieuw-Zeeland. Op de heen- en terugreis zou ik graag enkele stops maken, maar ik ben er nog niet uit waar die moeten zijn. Het plan was om deze reis alleen te maken, maar sinds kort denken ik en mijn zusje erover om misschien samen te gaan.

De afgelopen jaren heb ik een aantal mooie reizen gemaakt en ook erg verschillend.
Het varieert van stedentripjes (Londen, Parijs, Berlijn), tot stapvakanties in Spanje met vrienden/vriendinnen.
Maar ook een bar mitswa van mijn neefje in Israël en enkele wintersportvakanties.
De mooiste reizen zijn toch wel geweest de rondreizen in Amerika.

Op mijn 18e ben ik daar voor het eerst geweest samen met mijn zusje en ouders (in het kader van jullie worden al groot, waarschijnlijk is dit één van de laatste keren met zijn allen als gezin op vakantie en dan is dit toch wel een mooie herrinering). En dat was het zeker, we praten er nog steeds veel over. We hebben een rondreis gemaakt door het Westen (San Francisco, Yosemite, Death Valley, LV, LA) en hebben zoveel gezien en gedaan! Helemaal top! Zoveel hoogtepunten, maar als ik er 1 moest kiezen, wordt het denk ik de helikoptervlucht over de Grand Canyon inclusief een champagnelunch.De laatste week hebben we doorgebracht in Florida (Everglades en Miami), daar was het hoogtepunt zeker weten het zwemmen met dolfijnen (Key Largo)!

Voordat we op reis gingen dachten we dat dit ook meteen de laatste zou zijn, maar daar kwamen we snel op terug. Tijdens deze reis toch wel een beetje verliefd geworden op Amerika en dus toen mijn ouders het jaar erop weer voorstelden om te gaan zei ik dan ook geen nee. Dit keer gingen ook opa en oma mee en maakten we een rondreis door het oosten (NY-Boston-Philadelphia-Washington-Niagara Falls- Toronto) met als afsluiter een paar dagen Vegas. Het oosten was ook helemaal geweldig en weer heel anders (gelukkig ook daar wel Starbucks en Dunkin Donuts haha :) ).

Dit jaar was het anders, mijn ouders gingen samen op cruise ivm hun 25-jarige huwelijk en wij (mijn zusje en ik) besloten toen om dan maar samen op vakantie te gaan, naar Orlando, Florida dit keer.
We zijn nogal gek op pretparken en shoppen dus we hebben ons daar drie weken prima vermaakt!
We sliepen in een hotel op de International Drive. Hebben alle parken van Disney gehad (inclusief waterparken), Universal Studios en Island of Adventure, Seaworld, Aquatica en Kennedy Space Center. Ook hebben we gezwommen met mannatees, erg lieve en leuke beesten, super ervaring (en weer eens iets anders dan dolfijnen).
Daarnaast veel geshopt in de Malls en Outlets. Voor twee meiden van onze leeftijd een zeer geslaagde vakantie.

Bij de derder keer Amerika houdt het niet op want de vakantie voor volgend jaar staat al weer geboekt, dit maal weer een ander gebied. The Deep South, dus we zijn benieuwd.

Nou ik hoop ik jullie misschien van dienst kan zijn en hopelijk jullie mij met mijn voorbereiding op de echte lange reis naar Aussie en NZ!

Francis
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Francis welkom om het forum en heel erg leuk dat je wat over je zelf hebt verteld! Je hebt zo te zien ook al behoorlijk wat gezien!
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Ja, het begint ergens op te lijken ;)
Maar heb nog wensen genoeg hoor haha!
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hey Francis,

Welkom en veel plezier hier. je zal ongetwijfeld veel tips kunnen vinden hier op het forum en tevens luiseterende oren wanneer je weer terug bent.

Gaaf dat je met manatees gezwommen hebt! Dolfijnen zijn inderdaad zooooooo 2009 :P

Groetjes,

Ties

Ties Lahlali
Koh Tao, Thailand
Volg ons op Facebook
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Frannie: Hartelijk welkom op AtG! Leuk om wat over je te lezen. Soms als ik op straat loop of op de snelweg zit ik weleens te denken wat voor leven hebben al die mensen? Leuk om dan iets van iemand te lezen :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Klinkt goed allemaal.
Frannie schreef:Seaworld, Aquatica en Kennedy Space Center. Ook hebben we gezwommen met mannatees, erg lieve en leuke beesten, super ervaring (en weer eens iets anders dan dolfijnen).
Moet je The Cove eens kijken >:)
Tom Menu

Bericht door Tom Menu »

Hey Allemaal,

Ik ben Tom Menu, 22 jaar, en ben werkzaam als proces-operator op een chemische plant. Ik heb lang getwijfeld over een wereldreis, maar deze maand eindelijk de knoop doorgehakt! Ik heb besloten om na maart 2011 mijn ontslag te nemen en de wereld rond te gaan!
In maart stond al een maand wintersport naar canada gepland. (van 19 maart t/m 18 april) De retour ticket is al geboekt, dus die reis gaat nog gewoon door. Ik ben dus van plan om rond begin mei 2011 te vertrekken!
Ik heb nog niks geplande voor de reis, maar dat ga ik in de komende maanden doen. Dit forum is er ook top voor, er staan veel tips op en andere reisverhalen waar ik veel info en ideeën uit kan halen!
Mijn bedoeling is om Azie (Nepal, Thailand, Laos, Indonesie etc), Australie en Nieuw-zeeland minimaal te bezoeken, maar misschien nog meerdere landen. Aangezien ik mijn ontslag ga nemen ben ik dus totaal niet tijdsgebonden. Mijn hobby's zijn kitesurfen, golfsurfen en snowboarden, maar het is niet de bedoeling mijn reis volledig op deze sporten te richten.

Ik hoop op dit forum goede ideeen op te doen, en misschien andere mensen te ontmoeten die ongeveer hetzelfde van plan zijn!

Groetjes! Tom
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hey Tom,

Welkom hier! Zo te zien heb je een mooie reis gepland! Veel succes met de voorbereiding en mocht je ergens mee zitten dan staat er een heel team ''beroepsreizigers'' klaar om je te helpen.

Greetz

Ties Lahlali
Koh Tao, Thailand
Volg ons op Facebook
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Moet ik me ook nog even voorstellen, volgens mij had ik dat nog niet gedaan 0_0
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Niets moet :) Alles mag, maar ik ben wel benieuwd !
Plaats reactie