hey!
Ik was gister ff in Dubai en.... ze hebben een metro! Het makkelijkste is om een silvercard te kopen voor 20 dirham (zo'n 5 euro) en daarmee heb je 14 dirham(zo'n 3 euro) reistegoed en de kaart is 5 jaar geldig. Hij is ook te gebruiken op de bus en watertaxi. Ritje in de metro kost meestal 1,80 dirham, bus 1,20 en watertaxi weet ik niet want ik ging met eentje die contant 1 dirham wou. De metro gaat o.a. langs het vliegveld en alle malls helemaal tot het nieuwe gedeelte. Op dit moment is er alleen nog de rode lijn, maar er is een groene lijn in aanleg die wat dichter in het centrum komt dan de rode lijn doet. Er zijn 2 punten waar je kan overstappen op de andere lijn, aan beide kanten van de creek. Alles op de metro stations is goed aangegeven en er wordt 2x om geroepen wat het volgende station is, dus je station missen kan haast niet.

Ik vond het heel handig om hiermee te reizen want het is goedkoop(taxi vanaf vliegveld heeft starttarief van 20 dirham), snel en het heeft een airco en dat is met 47 graden wel prettig zo af en toe

De bussen vind ik zelf ook zeer prettig, die zijn hetzelfde als bij ons in Nederland en als vrouw zijnde mag je voorin zitten zonder mannen om je heen en meestal is er daar wel zitplek
ik ga weer van mijn vakantie in Bangkok genieten