Dubai

Alles wat je wilt weten over het midden-oosten kun je hier vinden!
kohraya
Reisexpert

Re: Een dagje Dubai ... in foto's

Bericht door kohraya »

Enkele sites met prijzen (en meer nuttige info)

http://www.dubaitop10.nl/reisinformatie/vervoer.htm
http://wikitravel.org/en/Dubai en kijk bij 'taxi'
http://www.dubaifaqs.com/taxi-dubai.php

Kaartje voor eventuele afstanden:
http://www.expedia.com/pub/agent.dll/qs ... cation-map

Deira (oud gedeelte van Dubai) ligt 5km van de luchthaven.
Burj al Arab ligt zo'n 25km van de luchthaven.

Rekenwerk is voor jullie ;)
Laatst gewijzigd door kohraya op 09 jul 2010 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
wild-r0se
Reiziger

dubai vervoer

Bericht door wild-r0se »

hey!

Ik was gister ff in Dubai en.... ze hebben een metro! Het makkelijkste is om een silvercard te kopen voor 20 dirham (zo'n 5 euro) en daarmee heb je 14 dirham(zo'n 3 euro) reistegoed en de kaart is 5 jaar geldig. Hij is ook te gebruiken op de bus en watertaxi. Ritje in de metro kost meestal 1,80 dirham, bus 1,20 en watertaxi weet ik niet want ik ging met eentje die contant 1 dirham wou. De metro gaat o.a. langs het vliegveld en alle malls helemaal tot het nieuwe gedeelte. Op dit moment is er alleen nog de rode lijn, maar er is een groene lijn in aanleg die wat dichter in het centrum komt dan de rode lijn doet. Er zijn 2 punten waar je kan overstappen op de andere lijn, aan beide kanten van de creek. Alles op de metro stations is goed aangegeven en er wordt 2x om geroepen wat het volgende station is, dus je station missen kan haast niet. :P Ik vond het heel handig om hiermee te reizen want het is goedkoop(taxi vanaf vliegveld heeft starttarief van 20 dirham), snel en het heeft een airco en dat is met 47 graden wel prettig zo af en toe :P
De bussen vind ik zelf ook zeer prettig, die zijn hetzelfde als bij ons in Nederland en als vrouw zijnde mag je voorin zitten zonder mannen om je heen en meestal is er daar wel zitplek :D

ik ga weer van mijn vakantie in Bangkok genieten :P
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: dubai vervoer

Bericht door Tikva »

Bedankt voor de info!, zal de reisinfo over Dubai dit weekend even aanpassen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

goede tip!

ik ben over een paar weken in Dubai en ik zal zeker proberen de metro te nemen. zeker omdat ik aankom rond zonsondergang in tijdens de Ramadam - niet echt een ideaal moment om een taxi in te stappen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Dat artikel bestond dus helemaal nog niet.. Bij deze wel
vervoer in Dubai
Eventuele aanvullingen hoor ik graag, of kan je zelf doen als je zo'n kek paars kleurtje hebt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

oeh wat tof :D voel me vereerd 8-)
Het is echt de moeite waard om met de metro te gaan, en als je helemaal binnen in airco gebied wilt blijven kan je het heel goed doen met het bezoeken van malls enzo. Ik ging om een uur of 1 's middags het oude gedeelte in (dom dom dom) en dan ben je na 2minuten kapot :P
zag trouwens typfoutje van mij: start tarief moet starttarief zijn:P Kan het niet zelf veranderen
Marije
Reisexpert

Lange overstaptijd Dubai

Bericht door Marije »

Ik ben een groentje wat verre reizen en overstappen betreft en heb de volgende vraag: ik stap over in Dubai en moet daar 10 uur wachten. Het is 's nachts en ik krijg van Emirates een overnachting in een hotel en zelfs ontbijt geloof ik. Nu is mijn vraag: wat gebeurt er met je baggage bij zo'n (lange) stopover? Krijg ik dat mee en moet ik het de volgende dag weer inchecken als ik verder vlieg naar Sydney? Of blijft het ergens achter en gaat het 'zelf' naar het volgende vliegtuig? Dat laatste zou op zich helemaal niet erg zijn, hoef ik er niet mee te zeulen, maar wel handig om te weten ivm pyjama en dergelijke.
Jenny
Reisexpert

Re: Lange overstaptijd Dubai

Bericht door Jenny »

Je bagage wordt meestal gewoon doorgelabeld naar de eindbestemming, dat is geen probleem. Nadeel is echter de vloeistofregel voor je handbagage: je mag niet meer dan 100ml per verpakking meenemen. Dit betekent dus dat je kleine flesjes lenzenvloeistof, tandpasta enzo in je handbagagetaa moet stoppen voor in Dubai (al hebben de meeste hotels ook wel shampoo).

Als je tijd over hebt, kun je evt ook de stad nog ingaan. Je krijgt gewoon een visum on arrival.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Dankjewel Jenny! Heb al een minitandpastatje :D dus dat komt wel goed. Ik ga er inderdaad maar vanuit dat ze dan in het hotel wel shampoo voor me hebben. Dan alleen nog niet vergeten om iets om in te slapen in de handbagage te stoppen en klaar is kees.
Maar misschien wel slim om toch nog even met Emirates te mailen om te vragen of zij de boel inderdaad doorlabelen?

Ik denk dat ik gewoon lekker ga slapen in Dubai. Ik land om middernacht en vertrek 's ochtends om 10 uur weer namelijk. Maar wie weet denk ik er t.z.t. anders over! :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Waarom mailen? Wat maakt het uit of je vantevoren weet of je bagage doorgelabeld wordt of niet? Het is geen moeite om een beetje tandpasta en een T-shirt in je handbagage te stoppen. Een echte pyama om in te slapen heb je niet nodig, het is daar veel te warm.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Hmmmm ja daar heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in, heheh.... Ik vind 't allemaal best wel spannend omdat ik nog nooit zoiets gedaan heb, laat staan alleen....denk dat ik daarom een beetje controlfreakerig ben...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dat kun je beter loslaten. Op reis gaat niet alles als gepland.... Zelfs in Nieuw Zeeland niet.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

I know, maar een eerste keer mag ik wel spannend vinden toch? En het is eigenlijk vooral dat vliegen...ben niet zo'n enorme fan en ben als de dood dat mijn bagage kwijt raakt ofzoiets. Maar het zal vast allemaal wel goed komen! :D
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Tuurlijk mag je het spannend vinden!

Wat de bagage betreft: meestal gaat het goed. Heel soms is de bagage iets later dan jij, maar dan kun je de essentiële aankopen om die periode te overbruggen zelfs bij je reisverzekering declaren. Nog sporadischer raakt bagage echt kwijt, maar dat is zelfs mij nog nooit gebeurd :)

Het helpt overigens om een flightbag om je tas te doen, dan blijft hij minder snel hangen achter de bagageband. En het is slim om in die flightbag een label te doen met je naam en adres.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Thanks, Jenny! :D Dat is al aardig geruststellend!
Ik leen voor de reis de rugzak van mijn schoonzus en daar zit ook zo'n hoes bij inderdaad, dus die ga ik zeker gebruiken
Ik wou dat 't maar vast zo ver was allemaal, dan had ik gewoon geen tijd om me zorgen te maken :) Nog 50 dagen! :@
Plaats reactie