trektocht annapurma

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
anne.

trektocht annapurma

Bericht door anne. »

Hallo,

Ik ga in april 3 weken trekken in annapurma gebergte, waarschijnlijk het circuit.
Heeft iemand ervaring met deze trektocht? wat zijn jouw ervaring. Had je gids, dragen? Welke spullen nam je mee? Daar gekocht? Wat voor bergschoenen?
Alvast bedankt!!

Groetjes Anne
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: trektocht annapurma

Bericht door Tikva »

Hoi Anne, Ik heb de tocht gelopen het was super..
Heb je de reisinformatie al gelezen: Annapurna circuit
Reisinformatie heb ik geschreven en had dus een gids en drager, bergschoenen wel goede is belangrijk.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
anne.

Bericht door anne. »

Oke! Ik heb het doorgelezen klinkt echt vet:) Kun je de tocht ook in minder dan 3 weken lopen? En zijn er verschillende circuits of is het 1 en dezelfde? En kun je fleecevest/ jack/ goede sokken etc in kathmandu goed kopen?
groetjes!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Er is maar een circuit, je kunt alleen aan het einde nog kiezen of je nog 2 dagen doorloopt of met de bus gaat. Wat wij haddn 17 dagen is wel redelijk standaard, dus minder dan 3 weken.
Je kunt van alles in kathmandu kopen ook een fleecejack en sokken. Er zijn meer dan genoeg winkeltjes die dat soort dingen verkopen, veel nep merken uiteraard.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik deed de circuit in 14 dagen. Die 2 laatste dagen moesten echt niet meer voor mij aangezien ik m'n spullen zelf droeg. Een gids had ik ook niet. Nochtans is dit een goede manier om de plaatselijke bevolking te steunen.
In Kathmandu is alles maar dan ook alles te vinden van trekking spullen. Bergschoenen koop je thuis en loop je 2 à 3 maanden in. Zelf koos ik voor stevige hoge (C-categorie noemen ze dat in België).
Wandelstokken, je weet wel - van die uitschuifbare, zijn ook handig als je weet hoe ze te gebruiken. Je wandelt dan bijna letterlijk op handen en voeten met als voordeel dat je je last verdeelt. Aangezien ik last heb van mijn knieën kan ik er niet meer zonder bij het afdalen (ook steunverband nodig). Het verslag van Tikva laat zien dat afdalen trouwens geen lachertje is. Dat verslag geeft ook heel goed de sfeer weer die er bestaat onder de mensen.
Zelf had ik ook chloor druppels mee om het water te zuiveren. Smaakt naar zwembad water, maar goedkoper dan steeds water te moeten kopen. Tevens zorg je er zo voor dat je vervuiling door rondslingerende lege flessen tegen gaat. Iets in de 'vuilbak' deponeren in de plaatselijke dorpjes heeft geen zin. Die kieperen die toch leeg ergens achter een berg.
In het 2e gedeelde van de tocht (Jomson trek) loop je door een rivierbedding waar vanaf 's middags harde winden kunnen zijn. Je gezicht wordt dan gezandstraald indien je geen sjaal en bril hebt. Wel een coole ervaring.
Dankzij die trektocht en de geweldige rivieren om te raften, staat Nepal in mijn top 3 van mooiste reisbestemmingen.
Have fun!
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

Geweldig vooruitzicht dat je komend april gaat trekken in het Annapurna gebergte!
Vorig jaar oktober heb ik de Annapurna Circuit gelopen en een prachtige ervaring(en) rijker geworden.
We zijn weg van Nepal, de vriendelijkheid van de lokale bevolking en de puurheid van de natuur, genieten!
Het Annapurna Circuit is goed binnen 3 weken te lopen, houd er wel rekening mee dat je toch wel 6,7 uur per dag moet lopen, maar dat hoort erbij en geloof me dat is het allemaal waard! In het begin wandel je langs een mooie ijsblauwe rivier, groene bossen, groene en gele rijstvelden, kleine dorpjes. Wanneer je hoger komt verandert de natuur in naaldbomen, dennenbomen en natuurlijk een beter uitzicht op de toppen van de Annapurna bergen. De twee dagen naar de top van de Thorung La zijn hoofdzakelijk over barre gronden en her en der stukken ijs. De afdaling is een zware belasting op je benen en je knieeen, door grind, ijs, stenen...
Om de twee uur kom je wel een klein dorpje tegen waar je een hapje kunt eten, wat kunt drinken, je kaart moet stempelen...We hebben ervoor gekozen om geen gids en drager te nemen. Dit blijft natuurlijk een eigen keus. We hebben dragers gezien die drie tot viermaal zoveel mee sjouwde dan wijzelf en dan te denken dat deze mensen een stuk kleiner en lichter dan wij nederlanders zijn, maar als anderen eerder hebben genoemd het is voor hun wel een enorme inkomstenbron.. Wat ik wel wil zeggen is dat het niet noodzakelijk is, er is slechts een route dus verdwalen kun je bijna niet en je zal niet de enige zijn die de wandeling doet, je komt voldoende mensen tegen die dezelfde kant op lopen en die je steeds weer tegen zult komen in de tea housen, bij eten, stops etc. Maar dat maakt het alleen nog maar gezelliger!
We hebben alleen onze bergschoenen thuis gekocht, zou kiezen voor B of C bergschoenen. De overige spullen hebben we in Pokhara gekocht, omdat we vanuit india in nepal aankwamen. Maar in Kathmandu is er ook voldoende keus. We hebben een slaapzak gekocht, een jas, een warme onderbroek, buitenbroek, handschoenen en muts en niet onbelangrijk loopstokken. Wij hadden er maar een per persoon en alleen gebruikt bij de zwaardere stukken en de afdaling, omdat ik liever zelf mijn handen vrij heb.
Wat betreft de hoogteziekte, luister naar je lichaam. Zodra je hoofdpijn krijgt doe het dan rustiger aan en rust even uit, ga niet verder omhoog tot het weggetrokken is. Het hoeft niet direct hoogteziekte te zijn, zorg dat je ruim voldoende dringt want je hebt veel meer water nodig dan normaal.
Mocht je nog vragen hebben laat het even weten.
Plaats reactie