Hoe staan jullie tegenover je job, carriere?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
zaratoestra
Reisexpert

Hoe staan jullie tegenover je job, carriere?

Bericht door zaratoestra »

aloha...
tlijkt een eeuwigheid geleden sinds ik hier en in andere draadjes nog eens iets gepost heb.
Mijn ogen naar aanleiding van mijn lensimplantaten zijn nog altijd niet echt optimaal... een boek lezen lukt totaal niet en naarmate de dag verloopt pijn in mijn ogen (precies zand en een drukkend gevoel)

Voorts heb ik het gevoel dat ik gewoon elke dag tegen mijn zin naar het werk toe ga. Uiteindelijk loopt mijn contract eind december af... en dan is het weer kut dat ik geen werk heb en bijgevolg ook weinig inkomsten.
Na enkele weken thuis loop ik de muren op omdat dit ook niet echt iets voor mij is. Verveel me dan kostelijk en kan me niet nuttig maken.
't is niet dat ik niet wil werken maar alle baantjes zijn me zo vlug kotsbeu... en zeggen dat ik nog een 30 jaar moet werken.
Hoe staan jullie tegenover je job/werk?? Is het idealistisch van mij om te denken dat er veel mensen, behalve ik, :? zijn die 80% van de tijd met zin/plezier gaan werken en dit echt nuttig/interessant/... vinden.

De laatste tijd loop ik echt niet goedgehumeurd rond...gisteren een vrije dag gehad en vandaag ook... en gisteren kon ik alleen maar denken... shit, zondag heb ik een vroege dienst. Maar maandag ben ik dan terug thuis... tis echt aftellen naar de vrije dagen...
En daarbij komt nog eens dat Bjorn het ook echt kut begint te vinden op zijn werk... hij is verpleegkundige en volgens hem, waar ik wel kan inkomen, zijn alle dagen hetzelfde van werk.
Elke dag zegt hij wel eens een: dat het maar vlug augustus is, dan zijn we weg.
Gelukkig is er Barcelona om naar uit te kijken alhoewel dat ik daar nu eigenlijk nog niet mee bezig ben.

Soit, terug dus naar mijn vraagje... hoe staan jullie tegenover je job, carriere,...
Jenny
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef:Soit, terug dus naar mijn vraagje... hoe staan jullie tegenover je job, carriere,...
Ik vind het leuk om les te geven, en ik vind de leerlingen vaak wel leuk. Al hangt dat laatste een beetje van de klas af....

Het feit dat ik een opleiding MOET doen, maar van alle kanten tegengewerkt wordt staat me tegen.

Gelukkig kreeg ik gisteren van een paar leerlingen te horen dat ze het jammer vonden dat ik hen het volgende blok gaan natuurkunde meer gaf, en een andere klas was al aan het klagen dat ze me zouden missen als scheikunde docent. :Y Die kinderen geef ik bij deze een virtuele knuffel (ze lezen dit toch niet - hoop ik) en DAAR doe ik het voor.... En voor die kinderen die na 3 jaar onvoldoendes op het VMBO voor mijn vakken nu ineens wel een voldoen halen.
Laatst gewijzigd door Jenny op 06 nov 2010 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@ zara. wat vervelend dat je ogen nog niet opknappen.
ik heb nu een baan die voor 80% leuk is. toch zou het nog leuker zijn als ik maar 8 maanden per jaar hoefde te komen en 4 maanden per jaar iets anders zou mogen doen. 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Re: Hoe staan jullie tegenover je job, carriere?

Bericht door Erik »

@zaratoestra: Ik heb het even een apart topic gegeven, wel zo overzichtelijk.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

En jij, Erik?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Jenny schreef:En jij, Erik?
Het werk dat ik op dit moment doe vind ik een van de leukste dingen die ik tot nu toe gedaan heb. Al brengt het ook enorm veel spanningen met zich mee, wat dat betreft herken ik wel een aantal dingen in Wizzard zijn posts. Drang om langdurig verre reizen te maken heb ik niet (meer) zo, daar zou ik teveel voor op moeten geven waar dat ik vind dat ik hard voor gewerkt heb om deze te krijgen.

Banen waardat ik met tegenzin heb gewerkt heb ik (helaas) ook gehad. Stoppen en wat anders gaan doen is dan de oplossing. Klinkt helaas wel eenvoudiger dan het is en het is dan ook niet zonder slag of stoot verlopen. Toch kan ik achteraf zeggen dat ik er geen spijt van heb. Zo'n stap is enorm maar de uitdaging en het onbekende maakt het aan de andere kant enorm interessant. Net als toen je je eerste (wereld)reis ging maken. Wanneer je ergens blijft werken terwijl je het niet naar je zin hebt om daarna te "vluchten" op reis lijkt me geen ideale situatie. Zodra je dan uitgerust terugkomt en weer met dezelfde tegenzin verder moet ben je na één week weer zo gefrustreerd dat je weer op reis moet :) Het zou dan ook een mooi moment zijn om een andere baan te zoeken.

Uiteindelijk denk ik dat je datgene moet doen waardat je zelf de meeste voldoening en plezier uit kunt halen. Al lees ik natuurlijk wel dat het soms lastig is om dit te realiseren met dit economisch klimaat. Maar wat mij betreft mag het best een aantal jaar duren voordat ik mijn droombaan / droomsituatie heb bereikt.
zaratoestra
Reisexpert

Klopt wel dat je moet doen waar je zelf veel plezier en voldoening uithaalt, maar ongeacht welk baantje (ok, zoveel heb ik er nog niet gehad) maar 't is mij allemaal gewoon direct beu na enkele maanden.

Uiteindelijk werk ik alleen voor de centen...al vind ik het van mijzelf afstompend klinken. En die centen gebruik ik 1. om gewoon te leven en rekeningen te betalen 2. om te reizen 3. om leuke dingen te doen, die jammer genoeg geld kosten.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

carriere maken!!! staat bij mij niet echt hoog op de ladder, ik heb liever plezier en lol wat inhoud doen wat ik wil.
op het moment heb ik een geweldige baan in een restaurant op mallorca wat zo'n 7 maanden open is per jaar en ik er maar 6,5 van werk. de rest van het jaar heb ik vakantie, geweldig. wat het werk leuk maakte dit jaar veel nieuwe collega's en zelf een nieuwe functie met meer verantwoordelijkheid. terwijl die functie me soms echt wel gestolen kon worden want zat nu soms tussen 2 partijen in op het werk. het werk is niet ligt want het is lange dagen maken en hard werken maar met een leuk team is dat geen probleem, natuurlijk zijn er soms ergernissen, maar heb geleerd die naast me neer te leggen als ze niet te erg zijn. maar al om al vind ik het een top baan voor nu, maar zie me dit zekrs niet nog jaren doen, want het is werken stappen slapen en daar gaan we weer. en ik heb altijd voor ogen dat ik toch altijd iets wil bij leren en dat is bijna voorbij daar .

heb in het verleden bij een bedrijf gewerkt waar het me op den duur echt niet meer beviel, kon niks met het management daar, collega's waren top. heb toen een andere baan opgezocht en mijn ontslag ingediend. salaris ging toen achter uit maar ik had meer lol.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

ik heb een paar jaar veel vrijheid gehad omdat ik banen tussendoor deed om al mijn reizen te bekostigen. Dat waren vaak niet de meest spannende en uitdagende functies en die kon eigenlijk alleen goed volhouden omdat ik wist wanneer ik weer weg mocht en ik wist waarvoor ik het geld ging gebruiken.
Nu heb ik een baan die wel leuk en uitdagend is....zoals een collega van de week zei: wie hier ooit een baan opgeeft omdat het saai is geworden liegt. Saai is het hier nooit, eerder te hectisch en te druk....... maar het gevolg is wel dat ik mijn vrijheid heb moeten opgeven.

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om én een echt leuke uitdagende baan te hebben én vrijheid. Het kan misschien wel maar dan moet je héééél hard zoeken.

Het volhouden in een minder leuke baan is te doen als je dagelijks jezelf er aan herinnert waar je het voor doet. het geld voor een reis. En je kunt natuurlijk altijd verder zoeken. Wanneer je je iedere keer na een paar maanden verveeld dan heb je waarschijnlijk banen onder je niveau. Probeer te zoeken naar de aspecten van je werk die je wel leuk vind voor de dip momenten. Of te denken aan banen die nog erger waren...
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

zaratoestra: Is het ook niet zo dat je je werk niet meer zo leuk vind omdat je weet dat je contract afloopt? Ik heb namelijk paar maanden terug te horen gekregen dat het vaste contract ineens niet meer mogelijk was en geloof me, toen had ik 2 weken lang gewoon geen zin meer om hard m'n best te doen want dat vaste contract is voorlopig van de baan :$ Kinderachtige houding van mij natuurlijk maar ja tegelijkertijd konden we ook niet meer groeien qua loon etc dus ja maar inmiddels heb ik m'n werkspirit weer terug :D

En ik heb eigenlijk een hele leuke afwisselende baan. Het ene moment moet ik belangen behartigen, het volgende moment ben ik een congres aan het organiseren of probeer ik onze achterban te helpen met hun vragen. Inmiddels heb ik een tijdelijke duobaan want wordt zelfs uitgeleend aan een organisatie die mij graag tijdelijk wilde inhuren :) En dat biedt nog meer afwisseling. Ik heb gelukkig ongeveer 9 weken vrij per jaar en dat is voor mij voor nu voldoende; maar ik vind m'n werk eigenlijk ook te leuk om er lang tussenuit te gaan.
zaratoestra
Reisexpert

@menasil en rudi:
Momenteel werk ik in een branche waarvoor ik eigenlijk gestudeerd heb en theeft volgens mij niet te maken met mijn contract dat afloopt...want dat heb ik al meer gehad. 't is gewoon,hmm ziekte van de nieuwe tijd vermoed ik... Elk jobje verveelt me gewoon na een tijd.
Of ik nu in mijn eigen sector werk of een baantje in de supermarkt heb... gelukkig verveelt het altijd thuis zitten en niets doen me nog meer... daarom dat ik uit werken ga.
Tevens heb ik gewoon altijd en voor alles nieuwe prikkels nodig... cursussen, hobby's,vroegere vriendjes... hmm, klinkt vrij euhhmm slecht.

Laat ons stellen dat ik in de liefde al rust gevonden heb, maar op alle andere vlakken nog niet.
:@ :)
bolletjeom
Reisexpert

nee hoor. dat klint heel herkenbaar! heb ik ook jaren last van gehad. dat slijt wel.
Ik kan me nog 1 moment zeer goed herinneren. ik zat...ooit, in een ver verleden....in de bus en was ontevreden. ontevreden met alles. Ik was op weg naar mijn werk en zat te bedenken waarom ik mijn baan zat was.
Toen kwam ik tot de conclusie dat ik mijn baan niet zat was maar dat ik kick op veranderingen en die al een tijdje niet had gehad in mijn leven. Ik was altijd bezig met het zoeken naar een nieuwe studie, baan, huis, vriendje etc.
Op dat moment had ik geen "project". studie liep goed, ik had een leuk huisje, ik had een leuke baan en ik had een vriendje.
toen besefte ik bij wijze van een eureka moment dat ik mijn energie haal uit veranderingen.....en heb mijn vriendje de deur uit gedaan....hahaha\

nee, zo erg was het niet maar ik heb wel altijd iets "nieuws" nodig in mijn leven. op dit moment zijn dat mijn reisjes of ik pak af en toe eens een hobby op om me op te storten
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb maar zelden dat ik me verveel. Ik heb altijd wel wat te doen en ik kan me prima bezig houden. Wel heb ik er af en toe geen energie voor...

M.b.t. de baantjes heb ik er de laatste jaren erg veel gehad en was het soms heel erg saai en soms een klein beetje beter. Ik heb nog nooit echt iets gedaan wat ik leuk vond. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik mijn tijd ontzettend zit te verdoen op het werk en het is dan dat ik weet dat het een beetje geld opbrengt... Ik heb al meermaals baantjes gehad waar ik mee gestopt ben na een tijdje. Via het uitzendbureau ook op vele plaatsen werk gehad. Ik heb een tijdje gehad dat ik er erg chagrijnig van werd en soms zelf agressieg (innerlijke woede). Ik zat op vrijdag alweer te balen dat ik er op maandag weer heen moest en op maandagmorgen was ik dan behoorlijk down.... Het moet over een andere boeg...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

Ik studeer nog/weer dus mag over vrijheid eigenlijk niet klagen. elke zomer kan ik iig 6 weken weg en dan nog 2 weekjes met de kerst. over een paar maanden ga ik met een project werken voor een aantal maanden, wordt waarschijnlijk Laos, dat vind ik natuurlijk erg leuk 8-)

over mn opleiding kan ik veel klagen en kan ook niet wachten totdat ik er klaar mee ben. voor mn opleiding werk ik echter ook drie dagen in de week op een asielzoekerscentrum met een speciale groep vluchtelingen. dit is erg interessant en afwisselend werk, ik vind het leuk en het boeit me en heb ook nog het idee dat ik me nuttig maak.
daarnaast werk ik ook nog in verschillende verzorgingstehuizen voor ouderen; met name in de psychogeriatrie, ook leuk. werkzaamheden zijn misschien vaak hetzelfde maar omdat je met zoveel verschillende mensen werkt kom je altijd wel voor verassingen te staan en blijft het leuk.

Ik merk wel dat ik afwisseling echt nodig heb. hetgeen waar ik mee bezig ben vind ik vaak erg leuk maar zou het niet voor de rest van mn leven willen doen. Om de zoveel tijd wil ik wel switchen en dat maakt een carriere nogal lastig :P
komende jaren neem ik echter wel genoegen met crappy baantjes tussendoor om de reizen te betalen
amassakoul
Plaats reactie