Op naar de andere kant van de wereld!

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
RpBruno

Op naar de andere kant van de wereld!

Bericht door RpBruno »

Hé u allen,

Ik ben inmiddels druk bezig met allerlei dingen uit te zoeken voor mijn uitdagende trip naar Nieuw Zeeland!
Ik wil in Januari vertrekken, moet nog een hoop dingen regelen maar moet wel goed komen denk ik... (No Worries)
Ik wil vooral gaan werken om de reis te bekostiggen en daarnaast af en toe een tijdje verder reizen!

Ik moet bijvoorbeeld nog een Working Holiday Visum aanvragen. Hoe lang kan dit duren voordat het rond is?
Heb namelijk afgelopen week me Paspoort aan laten maken, en die ligt maandag's klaar.

Ben zaterdag van plan naar de informatiedag van Activity International in Amersfoort te gaan!
Misschien dat ik daar ook direct de reis boek etc. Maar nu is mijn vraag is die prijs die hun ervoor stellen een beetje
rieel? Ik wil namelijk op de terugweg Australië nog mee pakken en als afsluiter Fiji. Dan kom ik incl. belastingen etc. op een bedrag van €2250,-. Wel wordt er dan het één en ander voor je geregeld!

Maarja we benne en blijve skrale Hollanders, dus als het goedkoper ken :P ...

Ik vroeg me dus af of het een hoop scheelt als je zelf je ticket boekt bij een vliegmaatschappij, en dan ook open tickets hebt. Want ik wil naast mijn vertrekdatum helemaal niks plannen!

Als ik dit verschil 'n beetje zou weten dan zou ik die opties kunnen overwegen.

Nog meer mensen die ervaring hebben met Activity International?
Erik
Site Admin

Re: Op naar de andere kant van de wereld!

Bericht door Erik »

De prijs die ze vragen zal wel reeël zijn, er is veel concurrentie dus zullen ze prijzen ook wel bij elkaar liggen. Of het goedkopier kan? Ik denk het wel, maar dan moet je dus zelf tijd en moeite steken om dezelfde dingen geregeld te krijgen. Alles is goed te doen, maar kan soms wel wat tijd kosten om goed uit te pluizen. Aan jou welke keuze je wilt maken.
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Al aan Air ASia X en Jetstar gedacht? kan je enkeltjes boeken!!
Via Londen Stansted naar Kuala Lumpur en vandaar naar Australie en met Jetstar naar Nieuw zeeland

IK weet niet of Nieuw Zeeland in zijn visum voorwaarden stelt dat je bij binnenkomst al een vertrekticket moet hebben? (Weten anderen hier vast beter dan ik)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Heb er nu voor gekozen om via Activity International te boeken...
Leek mij toch de beste optie, en er wordt goed voor je gezorgt als ik het zo zag op de info dag!

Was wel informatief inderdaad! Kreeg alleen het vermoeden dat het wel meer voor mensen is
die nog over de streep getrokken moeten worden om die kant op te gaan... (terwijl ik daar al uit was)

Maargoed alle vragen werden keurig beantwoord!

Een aanrader voor iedereen!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mooi dat je er nu uit bent.
Mag ik vragen waar in amersfoort die bijeenkomst was? Daa ben ik wel nieuwsgierig naar.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Bij 't Stadscafé.
bolletjeom
Reisexpert

ah. geschikte locatie wel!
RpBruno

Bericht door RpBruno »

En jahoor!

De boeking is definitief!

Ik ga 20 Januari vliegen!

Heb een ticket genomen dat ik op de terugweg ook nog langs Australië, Fiji en Azië kan dus denk dat
ik wel een tijdje bezig ben met reizen :P .

Ik denk dat ik het volgende ga doen:
Eerst 6 maanden Nieuw Zeeland waarvan 3 a 4 maanden werken;
Dan vanuit Christchurch naar Adelaide en reizend naar boven naar : Cairns (totaal 1,5 maand denk ik??)
vanuit Cairns naar Nadi (Fiji) (3 weken)
Vanuit Fiji naar Darwin vanuit daar naar beneden reizend naar Perth (1,5 maand denk ik??)
En dan als laatste vanuit Perth naar Singapore en dan de laatste anderhalve maand daar rondreizen denk ik zo...

Is dit een beetje realistisch opgesteld?
Of kom ik nooit in die tijd die plaatsen door?
Misschien nog tips om een ander route te volgen?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik heb geen advies wat betreft haalbaarheid, want dat weet ik niet, maar wou ff zeggen: NICE! :) Leuk plan hoor! Ik vertrek ook in januari. Ik ga wel eerst naar Christchurch, maar wie weet komen we elkaar ergens onder weg tegen!
bolletjeom
Reisexpert

ja hoor. best realistisch!
mooi plan ook! zou wel mee willen....
RpBruno

Bericht door RpBruno »

Kijk, top!

Alleen die datums al invullen vind ik wel lastig... Kan gelukkig wel 'n paar keer gratis wijzigen!

Ze hebben binnenkort een Outdoor Dumpdag in de Rai in A'dam.
Iemand daar al is een keer geweest? Misschien dat ik daar ga kijken voor 'n backpack en wat
kleding voor de reis!
Marije schreef:Ik heb geen advies wat betreft haalbaarheid, want dat weet ik niet, maar wou ff zeggen: NICE! :) Leuk plan hoor! Ik vertrek ook in januari. Ik ga wel eerst naar Christchurch, maar wie weet komen we elkaar ergens onder weg tegen!
Zou wel geinig wezen ja! Ik heb nog geen idee hoe ik mijn route in Nieuw Zeeland ga plannen, doe het liever
onder het motto "leef van dag tot dag". Zo min mogelijk proberen te boeken en vast te zetten dat lijkt mij het mooiste!
Plaats reactie