Handige reisgadgets
Re: Handige reisgadgets
I Love my click-away werkt echt perfect 

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Die zijn echt geweldig inderdaad!Tikva schreef:I Love my click-away werkt echt perfect
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik heb ook een ledlamp voor op mijn hoofd maar ontdek nogwel eens een nadeel..... beestjes komen op licht af en voor je het weet botsen er tientallen vliegdingen tegen je voorhoofdVoordeel aan zo'n ledlampje op je hoofd is dat je hem ook voor andere dingen kan gebruiken (als zaklamp zeg maar, makkelijker dan zo'n boeken lampje) en als je er eentje hebt met rode ledjes kun je ook lezen zonder dat anderen last hebben van het licht!!

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- LadyHeather
- Reisexpert
Morgen ga ik 10 dagen kamperen, samen met mn vriend met 1 motor
Dat wordt nog even spannend vanavond of wel alles in de koffers/tanktas/ortlieb packsacks krijgen! hihi
Aangezien ik mezelf op de dagen dat we niet met de motor weg zijn niet helemaal met een tanktas door een dorpje zie wandelen maar ik geen daypack mee kan nemen heb ik zojuist een kleine opvouwbare 'boodschappentas' gekocht. Het is het 'over the shoulder' type, ook prima om een boek en een flesje water in te vervoeren lijkt mij

Opgevouwen is het een klein ding! Iets groter dan die van sommige andere merken MAAR deze heeft iets anders wat heel cool is en wat het wat mij betreft een super gadget maakt: de tas is voor 99% van gerecycled materiaal gemaakt! in dit geval voornamelijk petflessen. Hier vind je meer info over de tasjes, ik heb de 'SLING' http://www.chicobag.com/

Aangezien ik mezelf op de dagen dat we niet met de motor weg zijn niet helemaal met een tanktas door een dorpje zie wandelen maar ik geen daypack mee kan nemen heb ik zojuist een kleine opvouwbare 'boodschappentas' gekocht. Het is het 'over the shoulder' type, ook prima om een boek en een flesje water in te vervoeren lijkt mij

Opgevouwen is het een klein ding! Iets groter dan die van sommige andere merken MAAR deze heeft iets anders wat heel cool is en wat het wat mij betreft een super gadget maakt: de tas is voor 99% van gerecycled materiaal gemaakt! in dit geval voornamelijk petflessen. Hier vind je meer info over de tasjes, ik heb de 'SLING' http://www.chicobag.com/
Selalu mencari...
- bolletjeom
- Reisexpert
cool! Deze ziet er mooi uit en je bent nog goed bezig ook!
ik heb zo'n ding standaard in mijn schoudertas zitten in Nederland. Voor als ik onverwacht boodschappen doe. Dan hoef ik geen plasticzakje te vragen/kopen. Ze zijn ideaal en echt super compact.
Heel veel plezier op je trip!
ik heb zo'n ding standaard in mijn schoudertas zitten in Nederland. Voor als ik onverwacht boodschappen doe. Dan hoef ik geen plasticzakje te vragen/kopen. Ze zijn ideaal en echt super compact.
Heel veel plezier op je trip!
Lijkt me ook heel handig! Heb je hem via die site gekocht of is hij hier ook ergens in de winkel te koop?
- LadyHeather
- Reisexpert
In nederland gebruik ik meestal mijn gewone (grote) tas of gebruik ik zo'n kooptas honderd keer (heb er altijd wel eentje bij me..) maar daar komt nu dus verandering in 
Ik heb hem bij de Bever gekocht in Amsterdam.

Ik heb hem bij de Bever gekocht in Amsterdam.
Selalu mencari...
Nice, thanks! Dit topic is echt heel slecht eigenlijk, heb al meerdere dingen gekocht n.a.v. dit topic, haha!
- LadyHeather
- Reisexpert
haha! graag gedaan, ik helpt graag mee aan het onderhouden van iemand anders z'n verslavingMarije schreef:Nice, thanks! Dit topic is echt heel slecht eigenlijk, heb al meerdere dingen gekocht n.a.v. dit topic, haha!

Selalu mencari...
Heb net van die wash leaves gekocht http://www.lifeventure.co.uk/htm/washge ... eaves.html maar kom er thuis achter dat het voor de handwas is :S (moet toch echt leren verpakkingen te lezen voor ik iets koop) Ik ga in principe gewoon in hostels enzo mijn was doen. Zijn er mensen met ervaring met dit soort 'blaadjes'? Kan vast ook wel gewoon in de wasmachine, toch?
- bolletjeom
- Reisexpert
?? weet je zeker dat ze niet bedoeld zijn....om je handen mee te wassen...??
Want zo ken ik ze alleen maar. als handzeep.
blaadjes in de wasmachine klinkt niet alsof het werkt. het zou misschien nog kunnen werken in een handwas maar ik denk nogsteeds dat ze daar niet voor bedoeld zijn. In hostels is vaak ook wasmiddel als je daar kunt wassen.
Want zo ken ik ze alleen maar. als handzeep.
blaadjes in de wasmachine klinkt niet alsof het werkt. het zou misschien nog kunnen werken in een handwas maar ik denk nogsteeds dat ze daar niet voor bedoeld zijn. In hostels is vaak ook wasmiddel als je daar kunt wassen.
Het zijn "fabric wash leaves", dus ze zijn wel voor de was. Je hebt ook 'blaadjesshampoo'. Ik heb ze ook wel eens van een ander merk gezien, volgens mij had dat zelfs 5 verschillende 'leaves', maar weten even niet welk merk dat was en welke soorten het waren.
Volgens de verpakking moet je 't oplossen in heet water en kun je daar dan vervolgens de was in doen. Vraag me dus af of dat werkt in de wasmachine...voor 't oplost gaat 't misschien wel irritant in je kleren zitten.... nou ja, zit niks anders op dan 't even te proberen denk ik.
Volgens de verpakking moet je 't oplossen in heet water en kun je daar dan vervolgens de was in doen. Vraag me dus af of dat werkt in de wasmachine...voor 't oplost gaat 't misschien wel irritant in je kleren zitten.... nou ja, zit niks anders op dan 't even te proberen denk ik.
- bolletjeom
- Reisexpert
ik denk dat het niets word.
als je het in het bakje left stroomt het water er snel over heen en zal ie waarschijnlijk vast blijven plakken in het bakje.
Leg je het los in de trommel met kleren er op dan benik bang dat het blaadje 1 kledingstuk heel schoon maakt maar verder niets.
ik zou het eerst oplossen in een beetje warm water en dat in een wasbolletje doen of in het bakje
als je het in het bakje left stroomt het water er snel over heen en zal ie waarschijnlijk vast blijven plakken in het bakje.
Leg je het los in de trommel met kleren er op dan benik bang dat het blaadje 1 kledingstuk heel schoon maakt maar verder niets.
ik zou het eerst oplossen in een beetje warm water en dat in een wasbolletje doen of in het bakje
Precies, daar ben ik bij nader inzien dus ook bang voor. Denk dat ik 't idd eerst maar moet oplossen in een beetje water. Hè wat suf weer zeg... ik denk, nu heb ik toch een ruimte- en geldbesparende reisgadget gekocht..... totaal mislukt dus...dom!
Sea to summit is dat merk wat ik eerder gezien had: http://www.seatosummit.com/products/display/84. Zij hebben hand wash, body wash, shampoo, shaving soap en laundry wash. Ik had dit toen bij Perry gezien, maar daar hadden ze de laatste keer dat ik er was dus alleen nog die van lifeventure.