Hey,
Sorry ik maakte een foutje toen ik zei dat ik bijna alles van namibie had gezien, want ik ben dus niet in de fishrivercanyon geweest. Achteraf hadden we daar spijt van, want iedereen vond het zo mooi. Zou daar dus zeker heen gaan, net als het kokerbomenwoud.
De route die wij hebben gedaan weet ik niet precies meer zo uit het hoofd, dus even wat hoogtepunten die ik niet meer zal vergeten.
Een paar dingen die ikzelf super vond en wel aan te raden zijn ivb met je fotovoorkeuren:
- Opuwo, met de himba's en supermooie Epupa falls
- het maanlandschap voor Swakopmund (ben even de naam kwijt, maar met zonsondergang was dit schitteren)
- Walvisbay voor de mooie pelikanen, dolfijnen en zeerobbenkolonie.
- Sossuvlei en dan emt name de Dedvlei (dodenvallei), en dan vooral met zonsopgang als je de mist ziet wegtrekken voor de zon.
- natuurlijk Etosha
- de caprivi strook met mooie rivieren
Swakopmund, Windhoek, Solitaire vond ik niet zo interessant.
Voor Botswana:
- Savuti en Moremi waren subliem
- een boottochtje over de Chobe
- een paar nachten doorbrengen op een eiland in de Okavangadelta en met mokorros langs de nijlpaarden en snachts een olifant naast je tent op palen.
Campsites op voorhand reserveren is niet nodig, er is altijd wel een plekje, ook in het hoogseizoen. Behalve in Etosha daar moet je echt eerst reserveren. Toen wij gingen zagen we veel mensen die nergens konden slapen.
Namibie is goedkoper dan Botswana. maar Botswana vond ik echt ongeloofelijk mooi en daar ga ik zeker eens een tijd hard voor werken en grondig verder verkennen.
Hopelijk heb ik je wat kunnen helpen. Verdere info zou ik voor je op kunnen zoeken, maar dat zou even duren, ben nu in Thailand.
Alvast veel plezier! Ik wou dat ik met je meekon