Heb meteen even de site gekeken en zie zelfs mezelf op de foto's voorbij komen, haha! Brengt mij ook meteen weer in die vakantiesfeer....want wat was het geweldig - maar dat had ik waarschijnlijk al gezegd.
Zie trouwens ook bij de reisdata dat de voorjaarsvakantiereis (leuk galgje woord) een lokale reisbegeleider heeft, als je dan Trausti hebt, dan zit je gebakken! Leuke vent.
Wat betreft vrijheid, tja het bijft een vooruit vastgesteld programma én een groepsreis. Maar bij ons was het zo:
's ochtends vanaf 8u ontbijten, dus dan komt iedereen binnendruppelen (en bij de meeste accomodaties waren wij de enigen) en dan rond 9u met het busje vertrekken.
Er werd goed aangegeven wanneer we alvast iets te eten voor de lunch in moesten slaan - dan stopten we ook altijd even - omdat er dan verderop geen eetgelegenheden waren. Bij de bezienswaardigheden onderweg hadden we echt wel genoeg tijd om op je gemak foto's te maken, beetje rond te wandelen, kopje koffie te doen enz. Meestal bleef de gids dan bij de bus, maar soms nam hij ons echt mee op sleeptouw (wandeling) om ons speciale dingen te laten zien. Eind van de middag arriveerden we dan weer bij onze slaapplaats en daar aten we altijd wel gezamelijk. Ook gewoon omdat er verder niets was. Dus je moet niet de neiging hebben om zonder de groep te willen eten ofzo...dat lukt alleen in Reykjavik! De avond was dan vaak gewoon doen waar je zin in had, de een ging vroeg naar bed, anderen gingen spelletjes spelen, samen aan de wijn of samen in een hot pot! Dus, al met al, best wel groepsactiviteiten, maar het zal ook aan de groep liggen of het leuk is of niet. En je moet niet vergeten dat je een groot deel van de reis in the middle of nowhere zit, dus heb je buiten ook helemaal niets te zoeken.
Qua temperatuur schreef ik al eerder dat we echt vanalles wat hebben gehad. De eerste, heldere dagen waren best koud. Geen idee van temperatuur, maar de straffe wind zorgde ervoor dat je graag dik was ingepakt. Ik had wel thermo-ondergoed en een skibroek bij me, maar de eerste dag nog niet aan. Pas de tweede dag (we zouden toen een gletsjerwandeling gaan maken waarvoor gewaarschuwd was, dat het heeeeeel koud kon worden) heb ik die aangedaan. Op de gletsjer was het uiteindelijk helemaal niet zo koud. De zon stond erop en de wind kwam van de andere kant van de berg, dus wij zaten heerlijk uit de wind. Toch heb ik daarna (tot in Reykjavik) mijn skibroek en thermo-ondergoed aangehouden en dat was heel prettig. Die zou ik zeker meenemen. Oja, en handschoenen en een muts - echte must!
Willen jullie nog meer weten? Ik kan nog uren doorgaan geloof ik