Laptop mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
merc
Wereldreiziger

Re: Laptop mee op reis

Bericht door merc »

Zal ik doen, hoewel het m´n eerste laptop is dus hoe waardevol mijn ideeen erover zijn weet ik niet.

Ik heb hem gekocht omdat hij klein maar krachtig is. Hij weegt plusminus 1,5kg, is met 12inch iets groter dan een standaard netbook (maar ook 50-120 euro duurder), krachtig genoeg is voor photoshop (of redelijk nieuwe games) en toch nog 5 uur mee kan als je wifi internet en verslagen maakt.

Maar ik zal m´n oordeel vooral geven over gebruiksvriendelijkheid voor mij als laptop n00b :P
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

merci, merc
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Ik heb de Acer Aspire 3810T onlangs gekocht. Nu voor het eerst op reis met een mini-laptop en bevalt me meer dan uitstekend. Tot nu toe heeft elk hostel wifi, dus vanuit je bed kan je lekker je email checken. Voor de trip wat films erop gezet, en op een 13inch scherm is ook dat prima kijken :)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Hoeveel betaalden jullie dan voor zo'n ding? Uiteindelijk kan ik dat wel op internet opzoeken, maar aangezien ik hier toch bij de bron zit.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

zaratoestra schreef:Hoeveel betaalden jullie dan voor zo'n ding? Uiteindelijk kan ik dat wel op internet opzoeken, maar aangezien ik hier toch bij de bron zit.
Die van mij was 380euro. Specs: 13,3 (1366x768) scherm, 4gb intern geheugen, Pentium i3, 320gb HD, wifi N, cardreader, bluetooth etc en weegt 1,6 kg.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Klinkt als een nette prijs. Ook een SSD schijf toevallig? Die zijn echt snel! Misschien interesse om je bevindingen samen te vatten in een producttest?
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

505,- (normaal 460 maar ik kan geen 4 weken meer wachten op een nieuwe levering.)
12" scherm (1366x768), Atom Dual Core 1.8ghz, 2GB geheugen, 6 uur op de batterij, geen DVD speler, Wifi, Bluetooth, cardreader, 3x usb 2.0, HDMI, webcam, ook +-1.6kg.

Ik zit er nu mee op bed naar het CDA gedoe te kijken.
Gister de bloatware, programma's die er door ASUS op zijn gezet, verwijdert en wat Windows 7 onderdelen die ik niet gebruik. En via een USB stickje kan ik gewoon alles doen wat een DVD speler ook kan, gister dus wat games getest en dat ging prima. Allemaal oudere games want ik gebruik hem niet voor gamen meer voor tijdsverdrijf, fotobewerking en tekstverwerking. Nieuwe games werken volgens diverse fora ook goed op wat lagere settings als dat meer je ding is.

Dusver een prima nieuw stukje speelgoed, straks photoshop eens proberen.

Nu nog wat externe opslag halen voor m'n foto's.

edit : Geen SSD hier, kan ik wel inbouwen maar dan ben ik m'n garantie kwijt.
Hij is snel genoeg, Ik heb geen haast tijdens m'n jaartje vrij ^O^
Ik type te chaotisch voor een goeie product test denk ik... (ik type altijd met één vinger, m'n motoriek is niet je van het.)
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Erik schreef:Klinkt als een nette prijs. Ook een SSD schijf toevallig? Die zijn echt snel! Misschien interesse om je bevindingen samen te vatten in een producttest?
Ja hoor dat is prima, na mijn vakantie dan :) Helaas geen SSD, dat werd een beetje te prijzig. Maar voor energie/snelheid zeker een goede oplossing.

@Merc: ik heb ook een goede desktop computer maar gebruik die alleen nog maar voor downloaden, internetten nu bijna altijd op mn laptopje op de bank of eetkamer :) Ideaal ook zo'n licht ding en lange accuduur.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

^O^

Mijn desktop blaast m'n laptop weg, dus die vergelijking maak ik maar niet inderdaad :)
Zit nu weer lekker daar op, dat gevinger op dat laptopmuisdinggevalapparaat moet ik nog even mee oefenen, toch maar een muisje mee straks.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

merc schreef:^O^

Mijn desktop blaast m'n laptop weg, dus die vergelijking maak ik maar niet inderdaad :)
Zit nu weer lekker daar op, dat gevinger op dat laptopmuisdinggevalapparaat moet ik nog even mee oefenen, toch maar een muisje mee straks.
Ik heb de logitech anywhere met darkfield technologie. Relatief prijzig, maar gaat jaren mee. Heeft een goede grootte (niet te klein/groot), micro usb ontvanger en speciale laser waardoor de muis op zo'n beetje alles te gebruiken is waaronder glas.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ik heb denk ik liever iets simpels met een snoertje. Ik heb geen zin in batterijen, usb sleutels en onzichtbare verbindingen :P
Moet nog meer randapparatuur dus zal in de winkels nog eens goed kijken.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik had er een muisje bij gekocht waabij je het snoertje uit kon trekken. Kleine muis, met een aardig snoer. Achteraf heb ik de muis erg weinig gebruikt.
Toch vond ik de laptop handig, ook tijdens de afgelopen trip (hoewel dat meer een vakantie was en toch....het voelt een beetje raar het ding ook op vakantie mee te slepen. Maar ach, zo 's avonds niks anders te doen, hebben we soms een filmpje in de tent gekeken :) )
Heb 'm ondertussen al weer 2 jaar, toen waren ze redelijk nieuw. Ze zullen er nu alleen maar beter op zijn geworden.
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Van de week een Acer aspire one 521 gekocht. Meteen slave,handy uittrekbare minimuis en kleine portable externe harde schijf ( 500 gb ) erbij aangeschaft. Alles past in mijn slave, max 1-1.5 kg / 20cm-30cm-4cm.

Idiaal voor mijn 4 mnd duurende ZO Azie trip. Hou van foto's maken en vond dit ( naast het gemak van internet ) de idiaale manier om een back-up te creeeren voor de foto's. :)
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

En hoeveel kost zoiets nu tegenwoordig?
Jack84
Reiziger

Bericht door Jack84 »

Will schreef:En hoeveel kost zoiets nu tegenwoordig?
Netbook: 299,-
Slave + muis: 18,-
portable externe harde schijf: 65,-

Uiteraard kan het goedkoper, echter heb ik nu net iets betere kwaliteit dan de bodemprijzen. :)
Plaats reactie