Hey Monique,
Wij zijn met een busje vanuit KL naar Taman Negara gegaan (vanuit een organisatie die HAN-Travel heet), moet zeggen dat ik weleens betere ritjes heb gehad
De terugweg daarentegen was een touringcar met enorm grote stoelen (paste er 2x in ongeveer).
Wij hebben er 3 dagen over gedaan; vanuit KL naar Taman Negara, dan 1 dag daar en dan weer terug. Je kan ook naar Taman Negara en dan niet terug naar KL maar meteen door naar CH. Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen in Taman Negara. Je kan er in 1 dag best wat doen, maar als je echt de bossen in wilt (iets wat mij heel leuk had geleken), kan je beter voor een trekking gaan van een paar dagen.
Je kan bij die Han-travel ook dingen boeken, zoals een trekking enzo, maar wij hebben dat ter plaatse (bij de concurrent denk ik

) gedaan wat goedkoper bleek te zijn.
Melaka vond ik heel leuk om te zien, er is ook een kerkje waar dus ook Nederlanders liggen (iig de stenen zijn in het Nederlands) maar zo enthousiast als de meeste mensen ben ik niet. Ik vond zelf Georgetown eigenlijk leuker. Wij hadden wel een heel leuk hostel in Melaka, Jalan Jalan. Misschien ben ik ook iets minder enthousiast omdat we er maar 1 dag waren waarop het bloedheet was en je eigenlijk amper iets kón doen. Als ik nog eens naar Maleisië ga, zou ik er wel nog een keer heen willen om nog eens goed te kijken!
Word er wel jaloers van hoor, zou graag teruggaan!!