4 weken Thailand, Maleisië, Singapore

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bolletjeom
Reisexpert

Re: 4 weken Thailand, Maleisië, Singapore

Bericht door bolletjeom »

erg leuk om eens te lezen hoe mensen het hebben gehad! zouden meer mensen mogen doen!
Laat je het ons weten waar en wanneer we al je foto's mogen bewonderen ;)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Een beetje late reactie, maar komt goed!
Ik ben nog bezig met uitzoeken, maar ik denk dat ik ze gewoon op facebook of picasa zet :)
Zal tzt even het adres doorgeven!

Ik vind het ook leuk om te lezen hoe andere mensen het hebben gehad, vooral naar Thailand ben ik heel erg benieuwd, juist omdat mijn ervaring daar toch minder was dan ik had verwacht. Maleisië en Singapore vond ik dan wel weer geweldig. Ook grappig dat ze in Taman Negara dus ook een beetje Nederlands praten haha :)

Groetjes!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

van mij ook een late reactie... maar is inderdaad leuk dat je laat weten hoe het geweest is...
Laat die foto's maar komen zou ik zeggen
yo-zeej

Bericht door yo-zeej »

Leuk om te lezen wat je uiteindelijk met je reis door Azie hebt gedaan... ik ga straks in januari zelf ook precies 30 dagen rond te reizen in die omgeving en heb zeker wel wat aan jou verhalen/ tips / reisschema ! :-)
Mootje
Vakantieganger

Bericht door Mootje »

Klein vraagje; hoe ben je vanuit KL naar Taman Negra gegaan? Ik ga dus ook de hele maand december naar maleisie en wil vanuit KL naar Taman negra en CH, wilde dat dus combineren in 5 dagen of is dat te lang? Is Melakka ook de moeite waard?

Alvast bedankt!

Gr Monique
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hey Monique,

Wij zijn met een busje vanuit KL naar Taman Negara gegaan (vanuit een organisatie die HAN-Travel heet), moet zeggen dat ik weleens betere ritjes heb gehad :{
De terugweg daarentegen was een touringcar met enorm grote stoelen (paste er 2x in ongeveer).
Wij hebben er 3 dagen over gedaan; vanuit KL naar Taman Negara, dan 1 dag daar en dan weer terug. Je kan ook naar Taman Negara en dan niet terug naar KL maar meteen door naar CH. Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen in Taman Negara. Je kan er in 1 dag best wat doen, maar als je echt de bossen in wilt (iets wat mij heel leuk had geleken), kan je beter voor een trekking gaan van een paar dagen.
Je kan bij die Han-travel ook dingen boeken, zoals een trekking enzo, maar wij hebben dat ter plaatse (bij de concurrent denk ik ;) ) gedaan wat goedkoper bleek te zijn.

Melaka vond ik heel leuk om te zien, er is ook een kerkje waar dus ook Nederlanders liggen (iig de stenen zijn in het Nederlands) maar zo enthousiast als de meeste mensen ben ik niet. Ik vond zelf Georgetown eigenlijk leuker. Wij hadden wel een heel leuk hostel in Melaka, Jalan Jalan. Misschien ben ik ook iets minder enthousiast omdat we er maar 1 dag waren waarop het bloedheet was en je eigenlijk amper iets kón doen. Als ik nog eens naar Maleisië ga, zou ik er wel nog een keer heen willen om nog eens goed te kijken! :)

Word er wel jaloers van hoor, zou graag teruggaan!! :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

melaka is niet fántástisch maar wel erg leuk. Je moet er ook weer niet te veel van verwachten. Met een ruime dag heb je wel alles gezien. Toch vind ik het 1 van de charmanste plaatsjes van Maleisië

KL naar Taman kan idd met busjes. 1 dag in Taman is wel erg kort. Ik zou voor 2 dagen gaan. Taman is errug toeristisch en het is er erg druk. Wil je toch iets van een jungle gevoel krijgen dat moet je een meerdaagse trekking doen.
Wanneer je er rekening mee houdt dat je geen beesten gaat zien (want die ga je niet zien) en tevreden bent met een beetje bos ervaring, kan genieten van de boomtoppen wandeling en een bezoek aan de locale bevolking in hun dorpjes.....dan is het er leuk.
Van Taman naar Cameron is een flinke dag reizen. Ik zou eens kijken of je niet ergens een stop kunt/wil maken onderweg.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hahaha klopt, wij hebben er ook geen beesten gezien ;) Wél een schorpioen en een groene slang, maar verder bleef het bij een spin (voor een ander heel klein, ik vind ze al snel groot...) en een paar wandelende takken.

Ik vond het inderdaad ook erg toeristisch, bij ons viel het nog redelijk mee, maar het was er toch best druk... Ik weet niet meer hoe ons hostel heette, maar het kostte maar 10rm (+/- € 2,50) per nacht hahaha Liane ofzo, viel niet eens tegen.

Melaka vond ik ook een charmant plekje, dat is het goede woord wel ja. Ik vond het zeker wel de moeite waard om tóch heen te gaan ondanks dat mijn verwachtingen heel hoog waren en het in dat opzich wat tegenviel :)

Ga je ook naar Penang? Dat schijnt ook super te zijn! Wij zijn alleen in Georgetown geweest, maar de rest leek me ook erg leuk.
Plaats reactie