Worldticket

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
MaikelS

Worldticket

Bericht door MaikelS »

Goedendag,

Ik ben een jongen van 19 jaar, en ik wil graag alleen een worldticket boeken om naar verschillende landen te reizen binnen het jaar natuurlijk.

Nu vroeg ik me af, wat het slimste is om te doen? welke landen moet ik vooral vermijden, en welke landen zijn echt een must als je gaat backpacken? :)

Ik hoop dat ik niet de 1248901840ste ben die dit vraagt, en dat jullie mij graag hiermee willen helpen, ik zoek gewoon wat advies over wat ik daar precies zou moeten doen, hoe ik daar het snelste aan een (baantje) kom en wat de beste punten zijn om sowieso heen te gaan.

Alvast bedankt,

MaikelS
bolletjeom
Reisexpert

Re: Worldticket

Bericht door bolletjeom »

je bent pas de 8duizendste die het vraagt maar je vraagt het lief :9

Het is wel een beetje een vreemde vraag. de meeste mensen die willen gaan reizen weten al van welke landen ze dromen.
Ik begrijp dat je ook wilt werken. Dat kan op maar weinig plekken (legaal). Je komt dan eigenlijk al snel uit in Australië waar je een zogenaamd Working Holiday visum kunt aanvragen waarmee je ook mag werken.
Wanneer je alleen naar Australië wilt met bijvoorbeeld nog een uitstapje naar Nieuw-Zeeland of Azië dan hoef je geen Round The World ticket te kopen. Dit is vaak duurder dan een serie van gewone tickets. Een RTW gaat pas de moeite waard zijn als je meer dan 4 vluchten wilt doen op meer dan 3 continenten.

lees eens de verschillende hoofdstukken onder het kopje vliegen reisinformatie / voorbereidingen
Dan weet je wat meer over verschillende soorten tickets

verder...er zijn eigenlijk geen landen die je moet vermijden op een paar orlogsgebieden na en er zijn ook geen musts voor een backpacker. Je moet doen waar je intresse ligt.
Als jij ons verteld waarom je wilt gaan reizen en wat je hoopt mee te gaan maken dan kunnen we je gerichter advies geven.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Margot Bendijk

Bericht door Margot Bendijk »

Hoi Maikel, wat leuk dat je een wereldreis wilt gaan plannen! Bij bijv Djoser, World Ticket Centre in Nederland of http://www.roundtheworldflight.com in Engeland kun je alle mogelijke wereldtickets bekijken. Je zult zien dat ze veelal dezelfde tickets aanbieden - namelijk de meest geijkte routes. Deze worden aangeboden door verschillende allianties van vliegtuigsmaatschappijen.

Wanneer je op de website van deze organisaties of via telefoon aangeeft welke continenten en landen je wilt bezoeken, dan kunnen zij een ticket voor je zoeken dat matched met je wensen. Dit kun je via de website vaak ook zelf al uitzoeken.

Tickets zijn vaak gebaseerd op het aantal landen dat je wil bezoeken, het aantal continenten dat je wil bezoeken of het aantal mijlen dat je route bedraagt.

Aangezien dit je eerste backpack ervaring is, zou ik je aanraden je te concentreren op Azie, Australie en eventueel Nieuw-Zeeland. Dit zijn goed bereisbare, veilige landen met veel andere backpackers. De routes zijn veel bereisd en dus hebben een hoop mensen voor je alles al een keer uitgeprobeerd. Op deze site en via de Lonely Planet kun je aan ongelooflijk veel informatie komen om je route logisch te plannen.

Begin eens met de websites bezoeken van de organisaties die ik genoemd heb en orienteer je op tickets die je zou willen kopen. Dit geeft je een leidraad voor je route. Kijk vervolgens eens goed op deze site voor informatie over deze landen - je krijgt hier antwoord op al je vragen. Ook zou je een Lonely Planet kunnen kopen van het gebied waar je heen zou willen gaan. Je inlezen geeft je vanzelf meer gevoel met welke plekken je zou willen zien.

Als je het aan mij vraagt, zou ik je gezien je leeftijd en backpack ervaring aanraden om in Thailand te starten en in ZO-Azie eventueel Laos, Cambodja en Vietnam mee te nemen. Denk daarnaast aan de Ooskust van Australie, hier komen heel erg veel backpackers van jouw leeftijd. Mocht natuur je interesse hebben, dan is ook Nieuw-Zeeland erg aan te raden.

Denk verder aan de beste reistijd (allemaal op internet te vinden) en hou je eigen wensen in gedachten (cultuur, natuur, veel toeristen, weinig toeristen, etc.) en ook je budget (hierover vind je ook veel op op deze website).

Tot slot wil ik je nog meegeven dat wereldtickets erg voordelig zijn, maar zich vooral lonen wanneer je daadwerkelijke de wereld rond reist (dat wil zeggen de aarde rond) en veel mijlen met het vliegtuig aflegt. Mocht je mijn advies volgen en voor ZO-Azie en Australie gaan, dan kun je ook nadenken over losse tickets. Denk hierbij aan een enkeltje naar Bangkok, ZO-Azie doe je vervolgens over land. Dan vlieg je met een low-cost maatschappij naar Australie en boek je bijv. vanaf Sydney weer een enkeltje naar huis. Op deze manier ben je waarschijnlijk goedkoper uit.

Heel veel plezier met alle voorbereidingen!

Groeten,
Margot
Mirjam Sleeboom

Facebook comment

Bericht door Mirjam Sleeboom »

Australië, nieuw Zeeland, bali en lombok waren goede ervaringen voor mij. Azië is vooral goedkoop om te reizen en Oz en Nz kan je een baan zoeken om geld te verdienen. Thailand hoor ik ook goede verhalen over. Staat hoog op mijn lijstje.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Bij bijv Djoser
Djoser doet geen wereldtickets. Djoser biedt georganiseerde groepsreizen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MaikelS

Bericht door MaikelS »

Ten eerste wil ik jullie heel graag bedanken voor jullie reacties!

Thailand was inderdaad mijn eerste ingeving om langs te gaan, en daar ook 2/3 maanden te blijven. Ik wil sowieso een jaar/anderhalf jaar wegblijven van mijn thuisland hihi. Ik hoorde dat Australie toch vrij moeilijk is qua verblijf-visum is dat iets wat je moet aanvragen van te voren? of iets dat je daar ook op dat moment kan doen in Australie zelf(zelfde vraag voor in Nieuw-Zeeland)

Laat ik even een lijstje maken van de landen waar ik (als de mogelijkheden erzijn) heen wil reizen.
1. Thailand
2. Vietnam
3. Australie
4. Nieuw Zeeland
5. Cambodja
6. Hongkong - Optie, als het te moeilijk is laat ik het liever.

En wat ik vanuit hier zie, is het dan beter om een ticket te halen voor Thailand, en dan vanuit daaruit verder vliegen.

Ik vroeg me ook af hoe het er precies daaraan toegaat, bijvoorbeeld ik zoek naar een baan. Maar kom ik dan niet snel uit op een 'kantoenpluk' baantje? 18 uur werken en dan maar 10 euro verdienen om het zo maar te stellen?

Ook daarbij wil ik weten wat voor dingen slim is om mee te nemen, en wat natuurlijk verstandig is om niet heen te gaan bijvoorbeeld ik had iets gehoord over de gouden driehoek (cambodja laos & thailand) als ik het goed heb. Is het slim om daar over heen te reizen? of kan ik dat beter doe als ik met andere mensen ben, of met een gids?

Nou, ik hoop dat ik een richting heb aangegeven wat ik wil doen, als jullie eventueel vragen aan mij hebben, kunnen jullie natuurlijk alles stellen wat jullie willen (behalve pin-code natuurlijk).

PS: is engels kunnen een must? of kan je het ook met non-verbale communicatie.(vooral in landen als Thailand/Vietnam/Combadja)

Alvast bedankt,

Maikel.
Margot Bendijk

Excuus...even met mijn hoofd in de bonen! Bedoelde advies inwinnen bij Joho ipv bij Djoser :)
Margot Bendijk

Maikel, mijn beste tip is: struin deze website van onder tot boven af en je vindt alle antwoorden die je zoekt. Begin eens bij het kopje 'reisinformatie' en wanneer je wat meer kennis hebt opgebouwd, kun je voor inhoudelijke vragen verder in het forum van de verschillende landen duiken.

Reizen is een ontdekkingstocht en die begint al bij de voorbereidingen. Pluis alle informatie na en je vindt wat je zoekt. Dat is eigenlijk ook een stuk leuker dan de antwoorden aangereikt te krijgen. Je klinkt nog wat onzeker over je reis en de te maken keuzes. Realiseer je daarom dat het belangrijk is om jezelf goed voor te bereiden. Internet geeft een bron aan informatie en de verschillende organisaties doe genoemd zijn doen dat ook.

Om je wat verder op weg te helpen: Engels is het communicatiemiddel bij uitstek in de landen die je noemt. Het is daarnaast de taal bij uitstek onder toeristen. Met werk onderweg heb ik geen ervaring, maar nogmaals - sla aan het zoeken op deze site. Heel ZO-Azië is veilig om in te reizen. Ook de gouden driehoek. Maar overal geldt: voel jij je prettiger met anderen om je heen, haak dan bij anderen aan of maak een afspraak om samen te reizen. Het is waar jij je comfortabel bij voelt. Je zult onderweg ongelooflijk veel leeftijdsgenoten tegenkomen en contacten zijn makkelijk gelegd.

Ik denk dat Bolletjeom je terecht de tip geeft om voor jezelf op een rijtje te zetten waar jij waarde aan hecht en wat jij wil beleven - dat is het uitgangspunt voor het plannen van je reis.

Enjoy!
MaikelS

Bericht door MaikelS »

Hardstikke bedankt voor jullie reacties.

Ik ga er zeker mee bezig!
Lorinda

Bericht door Lorinda »

Je kunt bij Tunafish (www.tnfsh.nl), of World Ticket Center ook eens prijsopgaves voor verschillende routes en rond de wereld tickets opvragen! Vaak worden hier wel extra kosten voor in rekening gebracht, voor of na boeken maar dan heb je ook wat! Zij kunnen je vaak ook tips geven voor het afleggen van een bepaalde route!
Plaats reactie