Round The World-ticket advies gevraagd

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
zaratoestra
Reisexpert

Re: route RTW ticket - klimaat

Bericht door zaratoestra »

grrr,
wil dus deze week ons ticket boeken en ben gelijk weer aan het twijfelen geslaan.
In eerste instantie hebben we 11 weken voor China en Mongolië en vliegen we vanuit Hongkong naar Hanoi
Voor vietnam,cambodja,laos,thailand,maleisie en borneo hebben we maar 18 weken... lijkt me zo kort.
Als je even vlug rekent, wat me allemaal te korte tijden lijken, dan zit je gelijk aan: vietnam (3weken),cambodja (3w),laos (4w),thailand (2 weken- klein stukje noorden, enkele dagen bangkok,snorkelen zuiden), 2 weken maleisie,3.5 week borneo
Een jaar is gewoon niet lang genoeg. Zouden jullie het zo houden of toch eerder een week van china afpietsen en dit bij Zuid Oost azie plakken.
Als een land in ZO azie minder bevalt reis je gewoon door als china niet is wat we verwacht hadden of te lang dan... we dachten een week of 3 mongolie en 8 weken china...

Natuurlijk kunnen we nog altijd een ticket omboeken naar een vroegere datum maarja, is natuurlijk tegen meerprijs..

grr, heb effe een helder hoofd nodig. Als het ticket geboekt is tja, dan is het geboekt he :-)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

relaxxxxxx
je hebt tijd zat!
Persoonlijk raad ik mensen altijd aan niet langer dan 4 tot 6 weken naar China te gaan. Dit is omdat bij mij toen het omslagpunt tussen "wat is het mooi" en "wat zijn dingen ranzig" de verkeerde kant opsloeg. Mijn flexibiliteit was tegen die tijd gewoon op.
Vietnam zou ik 4 weken voor nemen. Je moet echt je best doen om in Cambodja meer dan 2 weken te vullen. Het is maar een klein land met relatief weinig hoogtepunten of plekken om te bezoeken.
Voor de rest is er niets mis met de tijd die jullie hebben. Als je eerst Laos doet heb je in Noord Thailand niet heel veel meer te doen/zien. Als je korter naar China gaat kan je dit bij Thailand plakken. of toch geen week inleveren bij cambodja en een week bij vietnam plakken.
vasteland maleisie is 2 weken prima en voor Borneo is 3.5 week ook prima
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
zaratoestra
Reisexpert

aloha,

heb inderdaad ook eens gekeken wat we allemaal willen doen in China en de route die we min of meer denken te volgen en rekening houdend met het feit dat mijn papierplanning altijd langer lijkt/is dan de werkelijke tijd die ik er doorbreng denk ik dat we met 6 weken China wel voldoende hebben.
UIteindelijk zien we ook nog hoe mongolië loopt (3 weken) wat we daar korter blijven of niet, plakken we aan china;

Dan komen er toch 2 weken extra bij voor Zuid Oost Azie.

merci rudi, moet inderdaad eens relaxen... vind het zo klote dat ik mijn baan kwijt ben dat ik mij gewoon overal in opjaag.

Wanneer begin jij dan met je nieuwe job en hoe pakten ze het op op je oude-net begonnen-ex job?
bolletjeom
Reisexpert

als je 6 weken china doet dan ziet je planning er helemaal goed uit.

Ik begin volgende week bij mijn nieuwe baan en heb morgen de laatste dag bij mijn net nieuwe baan. En ze zijn nog steeds niet blij en hebben geen vervanger
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

bolletjeom schreef:Ik begin volgende week bij mijn nieuwe baan en heb morgen de laatste dag bij mijn net nieuwe baan. En ze zijn nog steeds niet blij en hebben geen vervanger
ff off-topic, maar ze zullen toch ook wel kandidaten hebben gehad die toen de baan net niet kregen omdat jij hem kreeg. Nou ja in ieder geval super veel succes volgende week.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Ik begin volgende week bij mijn nieuwe baan en heb morgen de laatste dag bij mijn net nieuwe baan. En ze zijn nog steeds niet blij en hebben geen vervanger
tja, kan ik wel een beetje geloven dat ze not amused zijn... maar zoals tikva zegt der zullen er vast nog wel anderen zijn die staan te popelen.Heb jij wel een mooi toneelstukje opgevoerd: nee hoor, de reisbranche biedt me geen perspectieven meer... wil 9-17 job met een vast loon en ga de komende jaren zeker niet meer op reis... 2 weken later stap je het op :P
Alvast veel 'pret' op je nieuwe job en ben content voor jou dat je iets mag doen dat je graag doet.
zaratoestra
Reisexpert

Echt wel pissed als ik zo die ticketprijzen zie.

Voor onze route:
1. worldticketcenter.nl : ziekelijk gestoord, 3068 euro + 800 euro luchthavenbelasting + 30 euro reserveringskosten.
= 3900 euro
2. joker: vanuit Londen (met dat verschil dat de vlucht NZ-tahiti hier nog niet in opgenomen is. 3167 vanuit londen en 3377 vanuit Brussel
3. roundtheworldflights.com
2329£ + 600£ tax = 2929 £ = +- 3600 euro
4. travelnation: tot nu toe een ruwe schatting (wacht op verdere email) 2399 £ = 2879 euro vanuit Londen

Man Man , die prijzen zijn echt wel ziekelijk gestoord, ben der echt niet goed van;
bolletjeom
Reisexpert

is dat voor deze route???
1 augustus: vlucht Londen - Peking
Vlucht Hongkong-Hanoi
Vlucht Singapore-Nieuw zeeland
9 april vlucht NZ- Tahiti en 1 week verblijf Tahiti
16 april vlucht Tahiti-Paaseiland (1 week)
23 april vlucht Paaseiland - Santiago
Eind juli vlucht Lima-Londen
Heb je al eens gekeken naar een RTW waar zuid Amerika niet in zit en dan een los retour naar Zuid-amerika toevoegen. Vanuit bijvoorbeeld de vs ofzo?
en paaseiland. dat hakt er altijd in.

ik vind het overigens geen rare prijzen voor deze route
zaratoestra
Reisexpert

goh,
meen je dat echt nu dat je dit normale prijzen vindt? ik heb er echt geen ervaring mee... ok, je krijgt er veel voor terug maar pfffff, man man zo'n centen.

Denk je dat dit echt alleen maar door Paaseiland komt? Want daar wil ik nu toch wel graag naartoe ;-)
Is idd voor de route die jij beschrijft
Tot 3400 euro pp kan ik het nog net opbrengen, alles wat erboven gaat vind ik echt TE
bolletjeom
Reisexpert

ja, het komt door paaseiland en tahiti.
kijk eens rond wat een RTW kost waar Zuid-Amerika niet in zit en vraag eens na wat een retourtje VS-Zuid-Amerika kost.
Ik heb goede ervaringen met Tunafish. Zij hebben ooit een prima offerte voor me gemaakt.
Je kunt dan ook een retourtje paaseiland er aan plakken misschien.
Tahiti...is dat heel belangrijk of mag het ook fiji ofzo zijn???
zaratoestra
Reisexpert

tahiti en fiji hoefde in eerste instantie niet... maar dan begon het te dagen dat we daar net zogoed ook eens kunnen stoppen :-)

Voor RTW zou het dan Azie en Oceanië zijn dat gelijk blijft en dan zogezegd terug naar Europa via Noord Amerika ergens??
Van daaruit moet ik dan een ticket regelen naar Zuid Amerika. Dan heb ik toch eentje nodig bv. Noord Amerika - Buenos Aires & dan Lima-Noord Amerika.
Waar denk jij dan aan als je Noord-Amerika hoort??

LAN is wel actief in Zuid Amerika he.

goh, paaseiland... op zich moet het wel machtig zijn om daar enkele dagen te verblijven. Samen met die 'reuzebeesten' van galapagos is dit een plek waar ik als klein meisje van een jaar of 7 -8 al zei: later wil ik hier naar toe. :-)

Je boekt dan een RTW met Azie-Oceanie en Noord Amerika als hub naar Europa.
Boek je dan bij dezelfde organisatie die tickets van Noord-amerika naar Zuid-Amerika en terug of kan je dit dan pas later doen. Want doe dit toch graag allemaal beetje op voorhand zodoende dat ik die tickets bij wijze van spreken in mijn handen heb.

Alvast bedankt he
bolletjeom
Reisexpert

je hebt tuinafish een offerte gevraagd, toch?
Wacht eerst maar eens af waar zij mee komen. Het kan zelfs zo zijn dat het goedkoper is om een retour oceanië met stopover in Azie te nemen gevolgd door een retour europa-zuid-amerika.
Maar ik ben geen expert.
sion91

RTW in 1 maand.

Bericht door sion91 »

Voor aankomende zomer had ik eerst een plan om 3 maanden weg te gaan, alleen door omstandigheden ben ik geforceerd om maximaal 1 maand weg te gaan. Nou had ik bedacht om dan naar de US en mexico te gaan. Alleen het grootste probleem is dat ik te jong ben om daar een auto te mogen huren waardoor ik verplicht ben om gebruik te maken van trein/bus/vliegtuig. Aangezien ik maximaal 2-3 dagen in een stad zou willen blijven zal ik in alle gevallen veel moeten vliegen. Uiteindelijk kwam ik uit op €2600-€2800 enkel voor het reizen, voor een maand is dit natuurlijk veel maar op zich heb ik er geen bezwaar mee aangezien ik in mijn budget genoeg zou hebben om 4 maanden weg te gaan.
Ik besloot toen om even bij een reisburo langs te gaan om eens te informeren wat zei zich zouden vragen voor hetzelfd ongeveer gelijke schema. De medewerkster raade me toen iets anders aan een soort van wereldreis in vogelvlucht. Ze had dat al eens gedaan in 1.5 maand waarbij ze naar 8 landen was gegaan en 11 steden, ze vloog dan om de 2-4 dagen in de nacht zodat ze daar kon slapen en dan weer de volgende ochtend aankwam en een volledige dag had om dingen te ondernemen. Nu zou dit wel verschrikkelijk vermoeiend en qua budget volledig onlogisch zijn want je bent er vele malen duurder door uit, maar aan de ene kant lijkt het me wel leuk om mee te maken en zo een beetje proeven van verschillende landen om daarna nog eens terug te gaan naar dat land als het me bevalt en dan meer in het land rond te reizen. We hadden even een snelle berekening gemaakt van wat het zou kosten en in totaliteit zou ik dan op een €2900 uitkomen wat ongeveer hetzelfde zou kosten om door Amerika en Mexico te gaan. Nou vroeg ik me af wat jullie hier van denken en ook of iemand al ervaring heeft met rondreizen in vogelvlucht.
Jenny
Reisexpert

Re: RTW in 1 maand.

Bericht door Jenny »

Als je het leuk vindt, dan moet je het vooral doen.... Het is JOUW reis!

Ik zou het helemaal niks vinden. Als je op die manier reist, dan zit je steeds maar een paar uur in het vliegtuig. Ik geloof niet dat je dan aan je rust toekomt. Bovendien is het dodelijk vermoeiend om iedere keer in en uit te moeten checken en in de rij te moeten staan voor paspoort en visum.

Snuffelen van ieder land? Ook dat zal tegenvallen. Je komt niet verder dan de hoofdstad, en dat zijn meestal niet de meest sfeervolle steden. Elke keer je weg proberen te vinden, welk eten is lekker, waar is de pin, wat is het geld waard? Je bent drukker met regelen en je weg vinden dan met genieten.

Je wilt een maand reizen, en je hebt voldoende geld. Waarom sluit je je niet aan bij bv een groepsreis door Amerika en Mexico? Dat is nog altijd relaxer dan je vliegverhaal. Of als je veel landen wilt zien: neem een trein van bv Turkije naar NL met de nodige stops, of desnoods van China naar NL. Zelfs dat is minder vermoeiend dan vliegen, omdat veranderingen geleidelijker zijn, je vaak gewoon met Euros kan betalen, en bedjes nu eenmaal lekkerder liggen dan vliegtuigstoelen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: RTW in 1 maand.

Bericht door Tikva »

Met Jenny eens.
En als je toch voor dat RTW verhaal gaat dan is de prijs die ze je hebben gegeven echt hoog voor onder de 1500,- is namelijk ook goed mogelijk. In jou geval kan je beter voor bijvoorbeeld een world discovery ticket gaan. Zie ook reisinfo goedkope RTW tickets
Je gaat dan alleen niet naar Mexico maar wel bijvoorbeeld syndey, eilandje in de pacific, L.a Etc
Zou wel echt max 6 bestemmingen doen in een maand hoor, lange vliegen is vermoeiend en het is ook wel fijn om ergens dan 2 dagen te doen maar elders een week ofzo en wat buiten de stad te zien.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie