VS of Australie?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
TRB
Wereldreiziger

VS of Australie?

Bericht door TRB »

Hallo allemaal, ik kan over ongeveer 1.5 jaar stage gaan lopen. Mijn stage (masterfase geneeskunde) houdt in dat ik wetenschappelijk onderzoek moet doen voor een periode van 3-6 maanden. Deze stage is uitermate geschikt om in het buitenland te doen en mijn oog is eigenlijk gevallen op een engelstalig land en wel Australie of de VS.

Allereerst is het natuurlijk ook van belang dat er op deze plaatsen een onderzoek is waaraan ik kan participeren en of er artsen in Nederland zijn die connecties hebben met artsen/onderzoekers aldaar. Toch kies ik voor mezelf liever eerst een locatie en ga ik daar dán een onderzoek bij zoeken. Er valt meestal wel een mouw aan te passen.

In Australie zit ik te denken aan Sydney/Melbourne. In de VS aan San Francisco/Miami. Tijdens deze maanden onderzoek wil ik graag in de omgeving wat te zien/te doen hebben en graag in een stad zitten waar je je goed kunt vermaken (zowel bezienswaardigheden/cultuur als uitgaan). Daarna zou ik graag nog een aantal maanden rondreizen. Vanaf de VS zit je vrij snel in Midden-Amerika en ook in de VS zelf is genoeg te zien. Australie is natuurlijk ook een prima land om rond te reizen. Ik vraag me vooral af hoe het qua accomodatie vinden in deze twee landen zit en hoe het prijspeil is.

Wat zijn jullie ervaringen met de twee landen (of de steden die ik noem) en met accomodatie/prijspeil? Is het erg moeilijk om een visum voor Australie/VS te verkrijgen? Ik heb uiteraard al forumtopics gelezen en budgetten ook wel her en der gevonden, maar het gaat mij meer om te vergelijking tussen de steden en landen :)

Alvast bedankt!
TRB
Wereldreiziger

Re: VS of Australie?

Bericht door TRB »

Even ter verduidelijking:

de stage zal ik lopen in juli-aug-sep (evt t/m dec). Het rondreizen zal zijn in oktober-november. Ik zag al dat het in de zomermaanden in Sydney/Melbourne niet al te lekker weer is. In Miami is het altijd goed weer en San Francisco zit dan rond de 23 graden, wat eigenlijk wel prima is.

Qua rondreizen zit je in oktober-november in Midden-Amerika zeker midden in het regenseizoen?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

TRB: Ik kan je niet heel erg op weg helpen maar als ik in je schoenen zou staan op dit moment, dan zou ik gaan voor Australië. Overigens zou ik zelf wat meer landen overwegen en Nieuw-Zeeland zou erg hoog op mijn lijstje staan.

De V.S. trekken me niet erg. Dat heeft diverse redenen.

V.w.b. visa denk ik dat Australië geen problemen zal geven maar bij de V.S. verwacht ik dat ook niet.

Veel succes met de keus!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Dankje LaosFan, bij een reis naar Australie mag een bezoek aan Nieuw-Zeeland inderdaad eigenlijk niet ontbreken.
Het is blijkbaar een lastige vraag, laat ik me dan op de volgende punten richten:

- het weer in de periode juli t/m november in Sydney, Melbourne, San Francisco
- pro's en contra's van deze steden
- budget voor rondreizen door de VS of Australie

Alvast bedankt voor de reacties!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

voor mij persoonlijk....Australië ongeacht al je vragen. Je moet ook een klik hebben met de inwoners en van Amerikanen (en hun visie op de wereld) word ik niet blijer
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ik heb dan weer geen ervaring met Down Under (al waren Australiërs die ik ontmoet heb altijd wel goeie gasten), maar de VS heb ik altijd als een machtig mooi land met overwegend oprecht vriendelijke mensen ervaren. De beelden van domme, wereldvreemde Amerikanen komen voornamelijk vanuit de media. Ja, ze denken misschien dat Nederland de hoofdstad van Denemarken is, maar van de andere kan, wie kan mij zonder gebruik van Google de hoofdstad van Californië of New York noemen? Politiek gezien valt er wellicht wel het nodige op aan te merken, maar daar heb je als bezoeker toch weinig mee van doen.

Wat visa betreft weet ik wel dat de VS vaak nogal lastig is, als toerist ben je welkom, maar voor werk of scholing ligt dat toch anders. Daarvoor kan je wellicht het beste contact opnemen met de ambassade.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Voor mensen met een Noord-Koreaans visum in het paspoort wordt het ook lastiger denk ik Wizard ;)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben ook in de VS geweest en heb toch de amerikanen ervaren als een ...ehm hoe zeg je dat netjes... nou ja, minder oprecht aardig en ontwikkeld dan de Australiërs.
Natuurlijk heeft ieder land zijn eigen kenmerken en miljoenen inwoners die allemaal verschillend zijn maar ik heb toch liever mensen die oprecht aardig of onaardig zijn dan die fake blijheid (inclusies schel gekir) van de amerikanen. Met een ozzie kan je tenminste nog eens een gesprek hebben over wereldse zaken. Veel amerikanen vinden dat ze het beter weten.

Los van de mensen denk ik dat Australië leuker is omdat het een groter contrast geeft met nederland (qua natuur bijvoorbeeld)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Helaas, voor Noord-Korea krijg je niet eens een stempel in je paspoort, alleen een los visum wat je aan de grens helaas weer moet inleveren. Het enige bewijs in mijn paspoort is een Chinese exit-stempel van Dandong. Maar gelukkig hebben we de foto's nog...

Afbeelding

Ik heb overigens niet eens de moeite genomen mijn naam onleesbaar te maken, in het Hangul wordt die namelijk dusdanig verbasterd dat het toch nauwelijks terug te vertalen is...

Wat betreft Yankees versus Aussies, ik moet er wel bij zeggen dat ik buiten de VS meer 'foute' Amerikanen dan Australiërs ontmoet heb. En als het gaat om het gehalte prettig gestoord dan wint down under hands down...
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Oke los van het type inwoners dan, dat is me vrij duidelijk geworden ;)

VS is véél goedkoper om heen te vliegen, er is aan de westkust veel te zien; niet alleen steden als San Francisco, LA, Vegas, maar ook schitterende NP's die nog redelijk bij elkaar in de buurt liggen.
Daar tegenover staat natuurlijk dat Australie bijna één groot NP is, er valt ook nog door te reizen naar Nieuw-Zeeland enz.

Lastig..lastig.. misschien maar allebei ooit heen gaan?
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Zowieso ben je toch geinteresseerd in het verruimen van je horizonten anders doe je geen buitenlandse stage...Dus misschien kom je in hetgene dat je niet kiest nog wel eens een andere keer !!

ik zou gaan, beetje simplistisch, maar voor het project dat jou het meeste aanspreekt en de stad waar je het knust je stage kan doorbrengen. uiteindelijk ga je het meerendeel van de tijd in die stad doorbrengen en enkel tijdens vakanties erop uit; Elk weekend uitstapjes doen in verder afgelegen streken lijkt me te optimistisch.
ptr

Bericht door ptr »

heeft iemand ervaring met een stage in de VS? Ik heb op een aantal dingen gereageerd, maar er wordt niet teruggereageerd.. Er zijn veel sites die aanbieden om een 'perfecte' stage voor je te vinden, maar daar moet je dan wel 500 euro voor neer legge, als het niet meer is.. Heeft iemand een goedkoper alternatief dat wel werkt?
Plaats reactie