Allereerst is het natuurlijk ook van belang dat er op deze plaatsen een onderzoek is waaraan ik kan participeren en of er artsen in Nederland zijn die connecties hebben met artsen/onderzoekers aldaar. Toch kies ik voor mezelf liever eerst een locatie en ga ik daar dán een onderzoek bij zoeken. Er valt meestal wel een mouw aan te passen.
In Australie zit ik te denken aan Sydney/Melbourne. In de VS aan San Francisco/Miami. Tijdens deze maanden onderzoek wil ik graag in de omgeving wat te zien/te doen hebben en graag in een stad zitten waar je je goed kunt vermaken (zowel bezienswaardigheden/cultuur als uitgaan). Daarna zou ik graag nog een aantal maanden rondreizen. Vanaf de VS zit je vrij snel in Midden-Amerika en ook in de VS zelf is genoeg te zien. Australie is natuurlijk ook een prima land om rond te reizen. Ik vraag me vooral af hoe het qua accomodatie vinden in deze twee landen zit en hoe het prijspeil is.
Wat zijn jullie ervaringen met de twee landen (of de steden die ik noem) en met accomodatie/prijspeil? Is het erg moeilijk om een visum voor Australie/VS te verkrijgen? Ik heb uiteraard al forumtopics gelezen en budgetten ook wel her en der gevonden, maar het gaat mij meer om te vergelijking tussen de steden en landen

Alvast bedankt!