Groot-Brittannië: Tussendoor Heathrow airport verlaten

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
elientjuhhh

Groot-Brittannië: Tussendoor Heathrow airport verlaten

Bericht door elientjuhhh »

Goede middag!

Mijn naam is Eline en ben alweer 19 jaartjes oud.
Ik vertrek 17 maart voor 2,5 maand naar Australië met twee vriendinnen.
We hebben een overstap op Heatrow airport en een stop in Bangkok voor 3 dagen. (op de heen weg)
We vliegen met Quantas, vandaar de overstap in Engeland.

Nu is er toch wel een klein puntje waar ik wat info over zou willen hebben. En heb het niet kunnen vinden hier op de site met de zoekfunctie.

17 maart (maandag) vliegen wij om 07.25 am naar Londen Heathrow en komen daar (plaatselijke tijd) om 07.45 am aan. Allemaal heel keurig maar nu komt het...
Ons volgende vliegtuig richting Bangkok zal vertrekken van Heathrow airport om 21.45 pm!!! (plaatselijke tijd) dat is om precies te zijn 14 uur wachttijd. :shock:

Nu zijn de ouders, van een van de vriendinnen die meegaan, van de zomer 3 weken naar Australie geweest en vlogen ook met Quantas. Zij vertelden ons dat Heathrow airport een vreselijk vliegveld is om te wachten. En al helemaal voor 14 uur.

Nu heeft mijn vader verteld dat je met de 'underground' vrij gemakkelijk in Londen terecht kunt komen.

- Is dit waar?
- Zo ja, hoe werkt dit met je baggage
- Moet je weer uitchecken en vervolgens op tijd inchecken?
- Waar laat je je baggage als je uitchecked? Backpack tas is nou niet zo relaxed wandelen. :)

we hebben dan ruim de tijd om wat te wandelen in Londen en tijd om ergens wat te eten (middag en avond) voor we 11 uur het vliegtuig in gaan richting Bangkok.

Ik hoop dat men hier ervaring mee heeft en mij uit de brand kan helpen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is inderdaad niet heel eenvoudig. Het kan zelfs zijn dat het niet "mag" omdat je geen luchthaven belasting hebt betaald.
Ik mocht in sydney het vliegveld 6 uur lang niet af ;-(
Dit kunnen ze je wel vertellen waar je het ticket gekocht hebt.

Maar stel dat het wel mag.
Vergis je niet in de tijd. Stel dat je op tijd aankomt. Waarschijnlijk moet je inderdaad je bagage ophalen en door de douane. daar ben je zo een uurtje mee zoet.
Ik geloof niet dat je je bagage ergens kan opslaan op het vliegveld. kan het me zo niet herinneren maar over het algemeen is er altijd wel die mogelijkheid in de trein/metro stations. Reken er op dat je daar zo'n 10 euro voor kwijt bent.
De underground Londen in kost 5 pond!!! (enkele reis). Voor dat je in het centrum bent ben je rustig een uur verder.
Wanneer je weer terug komt naar het vliegveld moet je dus 2 uur voor vertrek er zijn voor de douane en inchecken en daarbij moet je dus ook een uur reistijd met de underground rekenen.

Hou je wensen voor Londen bekijken dus simpel. een bezienswaardigheid in de buurt van een handig Metro Station. en neem de tijd om een beetje rustig aan te doen. anders kom je gesloopt aan in Australie :)

Veel plezier
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Wat voor een ticket heb je? Vaak word je bagage meteen al gelabeld naar de eindbestemming, wat betekent dat je er geen omkijken naar hebt. Ik heb regelmatig tijdens stop-overs van 6-7 uur het vliegveld verlaten, in bv Singapore en Kuala Lumpur is dat absoluut geen probleem!

Echter, vergeet de wijze les van Rudi niet, ZORG DAT JE OP TIJD TERUG BENT!!!! Waarschijnlijk krijg je in Amsterdam al je boarding pas voor het traject Londen-BKK en hoef je geen twee uur vantevoren terug op het vliegveld te zijn. Maar Heatrow is een groot vliegveld met meerdere terminals, het kost gewoon een hoop tijd om bij de goede gate te komen. Verkijk je daar niet op! Want bijna je vliegtuig missen omdat je zo nodig moet site-see-en is geen aanrader (ik spreek ook hierbij uit ervaring :oops: :oops: :oops: )....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
elientjuhhh

hmmm

dat klinkt toch wat moeilijk maar dat had ik wel verwacht.
Maar goed gewoon van het vliegveld zijn is al fijn. Het is niet zo dat ik wil gaan sight seeing want daar gaat het niet om. Het is meer tijdsbesteding.

We hebben het ticket via een zwager via via, die bij een reisbureau werkt. WE kunnen hem zowiezo nog even bellen of het misschien niet anders kan. (wel aan de late kant maar ik had het hele tijdsschema nog niet gezien!)

Maar als ik ga rekenen komt het dus op het volgende neer...

7.45 landen,
8.15 uit vliegtuig,
11.00 in londen

en dan moeten we rond 17.30/17.45 terug naar het vliegveld. een uurjte eerder zou ook nog kunnen. Maar dan hebben we dus ruim 5 a 6 uur in londen om iets te eten o.i.d in de buurt van een metro station.

14 uur is wel erg lang namelijk. Dat kun je je haast niet voorstellen wat je dan moet doen in een terminal!

P.S.
We komen aan en vertrekken vanaf terminal 4. Ik las dat vanaf daar de trein en metro gaan...
bolletjeom
Reisexpert

14 uur is wel erg lang namelijk. Dat kun je je haast niet voorstellen wat je dan moet doen in een terminal!
:lol: :lol: :lol:
wen dur maar vast an :D

want tijdens reizen zul je nog heel vaak heel veel uurtjes moeten vol maken met niets doen!

ik zit nu een beetje met het probleem. Ben al weer een paar maanden onderweg maar vooral de in de afgelopen 2 weken heb ik 5 busritten van meer dan 10 uur achter me liggen en ik weet echt niet meer hoe ik mijn tijd moet doorkomen. Ik kan niet lezen in de bus namelijk. Dus ik heb al mijn zonde al overdacht, de wereldproblematiek opgelost en alle herinneringen afgestoft. :?

veel plezier in Londen
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vliegvelden zijn vervelender dan bussen.... In de bus kun je nog muziek luisteren, met mensen om je heen kletsen, je vol laten proppen met voedsel wat je niet kent en eigenlijk ook niet wilt kennen, proberen te slapen (wat nooit lukt) en naar buiten kijken :D

Goede terugvlucht Rudi! (En tot snel.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
elientjuhhh

ja het is natuurlijk ook geen ramp zo lang te wachten. Wat is 14 uur nou vergeleken met 2,5 maand Australië! :D

Maar goed het is wel zo gezellig even wat te doen in die tijd. En inderdaad we zullen nog vele uurtjes met de bus en het vliegtuig reizen. Maar dat is toch anders. De bus rijdt dus je kunt naar voorbijgaande omgevingen kijken:wink:
In het vliegtuig kun je films kijken, slapen etc.

Een vliegveld is gewoon slopend, en ik heb al eens meegemaakt dat ik vanuit Italie in een vertrekhal zat vanaf 3, 4 uur met 1 koffiebar die om 10 uur pm dicht ging terwijl ons vliegtuig pas om half 1, 1 uur s'nachts vertrok. GElukkig stond er een automaat! :D

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp.
bolletjeom
Reisexpert

Lang Leve een GOED BOEK :wink:
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Hoi,
Als je bagage door gelabeled is, zou ik zeker even London ingaan. Je gaat idd gewoon naar beneden en neemt een Metro. Die dingen heten trouwens "tubes"in de UK. Op Heathrow heb je 2 metrostations (terminal 1,2 en 3) en een aparte voor terminal 4 (oa KLM), maar welke je pakt maakt niet uit. Er is volgens mij ook een directe trein naar station Paddington (aardig eind in de goeie richting), maar die is erg duur en dan moet je nog steeds een trammetje pakken naar het centrum.
Succes!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik zag net dat je via terminal 4 vliegt. Da's goed nieuws: de beste/nieuwste terminal! Terminals 1,2, en 3 zijn echt minder prettig.....
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dit is die trein:
https://www.heathrowexpress.com/index.asp
Een retourtje Paddington kost dus 28 pond....

Volgens mij is er een metro die de picadilly lijn heet. Als ik me dat goed herinner (checken! kijk me hier niet op aan :D ) is het een aanrader om daar in te springen. Duurt wel een uur ofzo hoor, voordat je dan in het centrum bent!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dat van de piccadilly line klopt:
http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground

Dit is dus de uiteindelijke tip van ome Erik :-).
bolletjeom
Reisexpert

heb vandaag 6 uur zoetgebracht in terminal 4
was best te doen met een goed boek ;-)

Maar ik heb me erg verbaasd over iets anders.
Ik kwam uit Bangkok en vloog met een andere maatschappij verder. dus bagage ophalen. door de douane en alles en dan weer inchecken.
Dat laatste moet je alvast online doen als je thuis bent. Maar ja, daar had ik in Thailand geen zin in. dan sturen ze je daar naar een apparaat waarmee je zelf je boardingpas kan aanmaken.
Tot mijn grote verbazing moest ik daarvoor dus ook mijn creditcard gebruiken waarmee ik geboekt had!
Omdat ik weet dat er best wat reizigers zijn die geen creditcard hebbenn dus die van hun ouders ofzo gebruiken heb ik even gedaan alsof ik die niet bij me had. Komt bij....als ik gewoon even 2 dagen op en neer ga naar Londen ....dan neem ik mijn creditcard dus ook niet mee.
Oh,....nou dat was wel lastig. Dan moest ik maar naar de balie voor een handmatige boardingpas.

dus....dan weten jullie het
Plaats reactie