Round The World-ticket advies gevraagd
Re: waarnaartoe met RTW ticket
Je kunt eens een offerte opvragen bij bijvoorbeeld Kilroy of World Ticket Center met en zonder Suriname. Dan kun je zien wat het prijsverschil is. Ook zijn er op internet wel voorbeelden te vinden van (standaard) RTW tickets. Misschien is het goedkoper om een andere plaats in het noorden van Zuid-Amerika op te nemen in je RTW ticket en van daar zelf een retourtje te nemen naar Suriname.
- bolletjeom
- Reisexpert
DTP is 1 prik
maar voor Hepatitis A en B heb je 3 prikken nodig die over 6 maanden gegeven worden. je moet in iedergeval GISTER beginnen met je vaccinatie proces. Je zou kunnen kijken of de tweede en of derde prik voor de hep ook in het buitenland gehaald kan worden. Maar dan moet je wel weten waar je heen gaat.
Buiktyphus is ook 1 prik.
Een maand voor vertrek nog niet weten waar je heen gaat is wel een beetje krap en kan ook andere problemen geven. Denk aan visa.
Welke vaccinaties je nodig hebt hangt echt van het land af waar je naar toe gaat. Dus dit moet je eerst weten.
maar voor Hepatitis A en B heb je 3 prikken nodig die over 6 maanden gegeven worden. je moet in iedergeval GISTER beginnen met je vaccinatie proces. Je zou kunnen kijken of de tweede en of derde prik voor de hep ook in het buitenland gehaald kan worden. Maar dan moet je wel weten waar je heen gaat.
Buiktyphus is ook 1 prik.
Een maand voor vertrek nog niet weten waar je heen gaat is wel een beetje krap en kan ook andere problemen geven. Denk aan visa.
Welke vaccinaties je nodig hebt hangt echt van het land af waar je naar toe gaat. Dus dit moet je eerst weten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
over de tip van Marcb
vraag inderdaad eens verschillende offertes aan! ik heb een RTW genomen en een los ticket naar Mexico vanuit LA omdat dit een stuk goedkoper was dan middenamerika opnemen in mijn RTW ticket
Suriname is een dure bestemming om op te vliegen vanuit Zuid-Amerika zelf omdat er simpelweg weinig vraag naar is. Er zijn wel heel veel (surinaamse)Nederlanders die naar Suriname willen waardoor een vlucht vanuit Nederland goedkoper kan zijn dan een vlucht vanuit een zuid-amerikaans land.
Maar ookhier geldt...vraag eens wat offertes aan.
vraag inderdaad eens verschillende offertes aan! ik heb een RTW genomen en een los ticket naar Mexico vanuit LA omdat dit een stuk goedkoper was dan middenamerika opnemen in mijn RTW ticket
Suriname is een dure bestemming om op te vliegen vanuit Zuid-Amerika zelf omdat er simpelweg weinig vraag naar is. Er zijn wel heel veel (surinaamse)Nederlanders die naar Suriname willen waardoor een vlucht vanuit Nederland goedkoper kan zijn dan een vlucht vanuit een zuid-amerikaans land.
Maar ookhier geldt...vraag eens wat offertes aan.
Met de duurdere RTW tickets van grote allianties zoals One World kan je wel naar Suriname of Nivaragua. Net als rudi heb ik zelf gekozen voor een goedkoper RTW ticket, ik heb toen vanaf LA nog een los ticket gekocht naar Liberia in Costa Rica (2 uur van de grens met Nicaragua) en vanaf Mexico weer terug naar L.A. dit was goedkoper.
Een offerte aanvragen is prima maar het is ook wel slim om jezelf even goed te verdiepen in de tickets. Er zijn zeker bij de dure tickets echt mega veel mogelijkheden, die wellicht als je er naar kijkt ook wel leuk zijn.
Begin eens met het lezen van de informatie over de grote alliante RTW tickets
Een offerte aanvragen is prima maar het is ook wel slim om jezelf even goed te verdiepen in de tickets. Er zijn zeker bij de dure tickets echt mega veel mogelijkheden, die wellicht als je er naar kijkt ook wel leuk zijn.
Begin eens met het lezen van de informatie over de grote alliante RTW tickets
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
ja had ik al gelezen (long live the search button!) en kon daarin niks vinden over surinaamse bestemmingen, en vroeg me af of er ook RTW tickets waren met suriname inbegrepen. het is wel vrij duidelijk voor mij dat het er niet inzit om naar zuidamerika te gaan als ik een round the world tour maak, toch iets te duur.
dan nog iets anders he,
zodra je ergens bent aangekomen met dat ticket, dan kun je vertrekken wanneer je wil (wel binnen afgesproken tijd) naar je volgende bestemming? of heb je vaste data en is het meer een voorgeplande reis?
dan nog iets anders he,
zodra je ergens bent aangekomen met dat ticket, dan kun je vertrekken wanneer je wil (wel binnen afgesproken tijd) naar je volgende bestemming? of heb je vaste data en is het meer een voorgeplande reis?
Je hebt voorgeplande data en voorgeplande vluchten. De vluchten kan je soms aanpassen maar daar betaal je wel voor, data kan je bij de meeste RTW tickets wel kosteloos aanpassen maar dat is dan wel op basis van beschikbaarheid.
Voor RTW-tickethouders zijn maar beperkte plekken beschikbaar. Op een populaire vlucht zoals auckland-santiago kan het best wel zijn dat je een weekje wil verplaatsen maar er pas over 4 weken weer plek is.
Data aanpassen heb ik zelf 2 keer gedaan maar kon alleen kosteloos bij een kantoortje van de maatschappij (via internet kon ook maar betaalde dan wel 25 pond) die dan alleen in de hele grote steden zit. Dus je moet dan toch vooruit denken. Het is dus makkelijker om gewoon een datum te kiezen en die te vliegen.
Voor RTW-tickethouders zijn maar beperkte plekken beschikbaar. Op een populaire vlucht zoals auckland-santiago kan het best wel zijn dat je een weekje wil verplaatsen maar er pas over 4 weken weer plek is.
Data aanpassen heb ik zelf 2 keer gedaan maar kon alleen kosteloos bij een kantoortje van de maatschappij (via internet kon ook maar betaalde dan wel 25 pond) die dan alleen in de hele grote steden zit. Dus je moet dan toch vooruit denken. Het is dus makkelijker om gewoon een datum te kiezen en die te vliegen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hi Flow,
Wat vaccinaties betreft zou ik zeker even op http://www.dereisdokter.nl kijken. Zelf had ik voor ZA buiktyphus, DTP en HEPA&B nodig. En zoals al eerder gezegd is die laatste wat uitgebreider en doe je die niet meer binnen 1 maand.
Daarnaast heb ik gekozen om een BCG vaccinatie te halen tegen TBC, maar dat was meer voor de Aziatische landen...
Succes! Carla
Wat vaccinaties betreft zou ik zeker even op http://www.dereisdokter.nl kijken. Zelf had ik voor ZA buiktyphus, DTP en HEPA&B nodig. En zoals al eerder gezegd is die laatste wat uitgebreider en doe je die niet meer binnen 1 maand.
Daarnaast heb ik gekozen om een BCG vaccinatie te halen tegen TBC, maar dat was meer voor de Aziatische landen...
Dat hangt uiteraard van de visa af, vaak mag je maar 3 maanden in een land verblijven op basis van een toeristenvisum. Kijk eens op http://www.visumdienst.nl welke voorwaarden gelden voor welk land.Flow schreef:dan nog iets anders he,
Succes! Carla
- bolletjeom
- Reisexpert
ik had een goedkoop RTW ticket en kon niet kosteloos de data veranderen. Kostte me €100 per verandering en van te voren moest alles vastliggen
ik ben echt te lui voor dit dus...
hmm ga ik me eens verdiepen in die backpack reizen van australie.... of het word toch de reis door europa
thanks voor alle hulp!!
hmm ga ik me eens verdiepen in die backpack reizen van australie.... of het word toch de reis door europa
thanks voor alle hulp!!
- bolletjeom
- Reisexpert
ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen....
haha volgens mij ben je meer benieuwt OF ik uiteindelijk wat ga doen... raar dat zoveel mensen geen vertrouwen in mijn reisplannen hebben 

- bolletjeom
- Reisexpert
hahaha, nee hoor! hoe kom je erbij? Krijg je veel van dat soort signalen van de mensen uit je omgeving...die je kennen ??
ben gewoon benieuwd wat het word....maar....als te lui zijn werkelijk de reden is dat je geen RTW ticket zoekt dan vraag ik me wel af of je veel plekken gaat zien in het land dat je uiteindelijk uitzoekt. Geef jezelf een schop onder je kont en ga die wereld ontdekken! ~O>

ben gewoon benieuwd wat het word....maar....als te lui zijn werkelijk de reden is dat je geen RTW ticket zoekt dan vraag ik me wel af of je veel plekken gaat zien in het land dat je uiteindelijk uitzoekt. Geef jezelf een schop onder je kont en ga die wereld ontdekken! ~O>
ja nouja het plan 'op-reis-gaan' is er nu al een jaar oud en er gebeurt nu vrij weinig nog verder... helaas zijn de rest van de plannen die er waren in duigen gevallen... en moet weer opnieuw iets verzinnen...
waar ik nu dan net een week aan heb zitten denken is misschien eerst naar Frankrijk druiven plukken en dan naar Oostenrijk in de winter om tijdens het skiseizoen in een of andere bar te gaan staan.
waar ik nu dan net een week aan heb zitten denken is misschien eerst naar Frankrijk druiven plukken en dan naar Oostenrijk in de winter om tijdens het skiseizoen in een of andere bar te gaan staan.
het word een half jaar australiebolletjeom schreef:ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen....

- bolletjeom
- Reisexpert
leuk man!!!
Veel plezier!