Hee Marije,
ik heb vorig jaar de Milford Track gelopen, ook half februari. Errug mooi!
Heb je de bus naar het vertrekpunt geboekt en voor de terugweg?
Wij hebben de heenweg gelift. Zoveel mensen die naar Milford Sound gaan.
Terugweg wilden we dat ook doen, maar toen regende het en na een uur hebben we het opgegeven. Zijn we in een bus gesprongen met bejaarden, haha, maar het scheelde ons weer wat geld, konden voor een klein bedrag mee.
Want dat vind ik wel het nadeel bij de MT, omdat die zo bekend is, de "mooiste" (elke heeft zo z'n charme vind ik), kunnen ze het geld ook vragen, grrrr. Naam betalen

Maar goed, ik heb het gedaan en ja, het was mooi!
De eerste dag is echt een grap, dat is maar een klein stukkie lopen en stelt niks voor. Toen hebben wij de meute (ineens word je met z'n allen van de boot "gedumpt" en is er ff een horde mensen) voor laten gaan.
Maar je moet daar wel slapen de eerste nacht en bij de Milford Track zijn er -in tegenstelling tot de andere tracks- geen campsites.
Dag twee is ook prima te doen. Dan loop je voornamelijk door het dal, de bergtoppen naast je.
Dag drie moet je de pas over. Dus een stukkie klimmen. Ik had op zich wat meters in de benen, dus mij viel het mee. Hoewel omhoog lopen nooit mijn sterkste punt zal worden.
Lekker rustig aan doen en genieten de omgeving, als het mogelijk is. Want ga er van uit dat je aardig wat regen kan krijgen. Normaal regent het ongeveer 2 van de 3 dagen, maar wij hadden ontzettend veel geluk (nou ja, of niet, want als het regent, schijn je oooooveral watervalletjes te zien) en zijn zelfs verbrand. Echt regen hebben wij niet gehad, op een beetje motten na op de eerste dag en aan het eind toen we bij de boot wachtten. Dat hebben ze zelden meegemaakt. Op zich had het me ook leuk geleken de watervalletjes te zien, maar ook niet erg om die op andere foto's te zien, aangezien je makkelijk tot je knieën in het water kan lopen.
Ik hoop dat je op de top ook (mooi) zicht gaat hebben.
Daarna is het logischerwijs weer dalen.
Laatste dag is volgens mij ook weer redelijk vlak.
Water kan je tijdens de track gewoon bijvullen. Eten zelf meenemen. Gaspitjes hebben ze in de hutten, pannen/bestek moet je zelf meenemen (of lenen).
Neem mee wat je nodig hebt en meer niet, want daar heb je alleen maar last van. Waar ik zelf altijd wel voor zorg, is dat ik genoeg eten mee heb (voor tussendoor een keer een appel, bars, noten/chocola). Ik liep met iemand die de laatste dag geen eten meer had

. Voedsel is je brandstof en ik weet dat ik wat gevoeliger ben voor slap worden als ik niet genoeg heb gegeten.
Neem vuilniszakken of zo mee waar je kleding en slaapzak in kan wanneer het regent.
Ik vond 'm al met al wel goed te doen.
Lekker op eigen tempo gaan lopen en ervan genieten!
Ga je nog meer meerdaagse wandelingen lopen??
Veel plezier, het is de moeite! Niets is fijner dan na een klim op de top te staan