Visum aanvraag Nieuw Zeeland
Re: Aanvraag WHS
Mijn visum is nu ook betaald! Jihoe! Zordra ik bij een printer in de buurt ben direct die brief uitprinten en dan hoef ik 'm alleen nog maar 6 mnd met mijn leven te bewaken...en te wachten...eh oh nee..geld verdienen!
Toppie!
Gefeliciteerd beide
Ik zit ook te dubben over een WHS.
Niet omdat ik wil gaan werken, maar snap de visitor visa niet helemaal.
Je mag 3 maanden zonder visum in het land zijn, een visitor visa geeft je 9 maanden...
Mag ik er nou van uit gaan dat 3+9 = 12 ?
Ik wil namelijk 12 maanden daar m'n geld verbrassen...moet ik met een visitor visa nou na 9 maanden weer ophoepelen ? Kan ik die 3 maandjes er bij optellen ? Kan ik alleen 12 maanden blijven met de WHS visa ?
Ik voel me best wel dom af en toe, lol, nou ja, laat ik mezelf maar weer voorliegen dat domme vragen niet bestaan
Gefeliciteerd beide

Ik zit ook te dubben over een WHS.
Niet omdat ik wil gaan werken, maar snap de visitor visa niet helemaal.
Je mag 3 maanden zonder visum in het land zijn, een visitor visa geeft je 9 maanden...
Mag ik er nou van uit gaan dat 3+9 = 12 ?
Ik wil namelijk 12 maanden daar m'n geld verbrassen...moet ik met een visitor visa nou na 9 maanden weer ophoepelen ? Kan ik die 3 maandjes er bij optellen ? Kan ik alleen 12 maanden blijven met de WHS visa ?
Ik voel me best wel dom af en toe, lol, nou ja, laat ik mezelf maar weer voorliegen dat domme vragen niet bestaan

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Je krijgt standaard als je Nieuw Zeeland inreist 3 maanden je hebt dan wel een bewijs nodig dat je binnen die 3 maanden het land gaat verlaten. Wil je lander dan 3 maanden moet je dit aanvragen. Je kunt dan kiezen voor een toeristenvisum of voor Working Holiday. De eisen voor die 2 zijn verschillend hoe verschillend kun je lezen via deze urls
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... scheme.htm
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... efault.htm
Ik denk wel dat het makkelijker is om een working holiday aan te vragen dan een toeristenvisum. Ik begrijp ook dat ze 6 maanden geven.
Je krijgt standaard als je Nieuw Zeeland inreist 3 maanden je hebt dan wel een bewijs nodig dat je binnen die 3 maanden het land gaat verlaten. Wil je lander dan 3 maanden moet je dit aanvragen. Je kunt dan kiezen voor een toeristenvisum of voor Working Holiday. De eisen voor die 2 zijn verschillend hoe verschillend kun je lezen via deze urls
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... scheme.htm
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... efault.htm
Ik denk wel dat het makkelijker is om een working holiday aan te vragen dan een toeristenvisum. Ik begrijp ook dat ze 6 maanden geven.
Ik vlieg in november naar Azië maar heb ook plannen om vanuit Azië weer naar NZ te vliegen. Ik zou dan graag een WHV (werk-vakantie visum) aanvragen en het is me duidelijk hoe het zo'n beetje zit met het meeste. ik ben 28 (dus voldoe aan de -30 jaar grens) en kan aantonen dat ik de financiën bezit.
Als je langer dan 3 maanden in TBC risicogebieden hebt gezeten in de afgelopen 5 jaar ben je verplicht een X-ray te laten maken. Aangezien ik de laatse 5 jaar ongeveer 8 maanden in die gebienden ben geweest is dat wel duidelijk. Nu is de vraag of het geen problemen geeft als je dat in het buitenland laat doen. De kans is er dat ik in Laos ben en daar een WHV aan ga vragen voor NZ. Dan zou ik naar de Australische kliniek in Vientiane (Laos) moeten. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Als je langer dan 3 maanden in TBC risicogebieden hebt gezeten in de afgelopen 5 jaar ben je verplicht een X-ray te laten maken. Aangezien ik de laatse 5 jaar ongeveer 8 maanden in die gebienden ben geweest is dat wel duidelijk. Nu is de vraag of het geen problemen geeft als je dat in het buitenland laat doen. De kans is er dat ik in Laos ben en daar een WHV aan ga vragen voor NZ. Dan zou ik naar de Australische kliniek in Vientiane (Laos) moeten. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Gelukt een permanente verblijfsvergunning voor NZ
Hoi hoi,
Ik zou het hier nog even laten weten maar het is gelukt we hebben gisteren te horen gekregen dat we permanent in Nieuw Zeeland mogen gaan wonen. Zie onze weblog http://moira-en-joost.blogspot.com.
De gehele procedure heeft ons zo'n 5 a 6 maanden gekost van de start tot het einde. Dat is vrij snel normaal staat er voor deze procedure 1 jaar. De verblijfsvergunning heeft mijn man gekregen op zijn skils in de IT en ik heb dus meegelift in de procedure en krijg dezelfde verblijfsverguning.
groetjes van Moira
Ik zou het hier nog even laten weten maar het is gelukt we hebben gisteren te horen gekregen dat we permanent in Nieuw Zeeland mogen gaan wonen. Zie onze weblog http://moira-en-joost.blogspot.com.
De gehele procedure heeft ons zo'n 5 a 6 maanden gekost van de start tot het einde. Dat is vrij snel normaal staat er voor deze procedure 1 jaar. De verblijfsvergunning heeft mijn man gekregen op zijn skils in de IT en ik heb dus meegelift in de procedure en krijg dezelfde verblijfsverguning.
groetjes van Moira
Re: Gelukt een permanente verblijfsvergunning voor NZ
Gefelliciteerd 

Ook via deze weg: proficiat!
Ben je van plan voor jezelf ook werk te vinden?
Ben je van plan voor jezelf ook werk te vinden?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Het is in ieder geval wel de bedoeling dat ik weer wat ga doen ja na 3 jaar wel weer zin in. Of het betaald werk is zal ik nog wel zien ik ga sowieso weer naar school waarschijnlijk. Eerst maar eens zien dat we ons plekje weer gaan vinden daar.
gr van Moira
Het is in ieder geval wel de bedoeling dat ik weer wat ga doen ja na 3 jaar wel weer zin in. Of het betaald werk is zal ik nog wel zien ik ga sowieso weer naar school waarschijnlijk. Eerst maar eens zien dat we ons plekje weer gaan vinden daar.
gr van Moira
Whoa, congrats!!
“Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.”
Wauw, fantastisch!!! Gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd
Waar kan ik aankloppen ?

Gefeliciteerd

Waar kan ik aankloppen ?

-
- Reisexpert
- Contacteer:
Waarom wil je gaan aankloppen als vakantieadres???
Ik heb nog geen huis dus dat gaat op dit moment moeilijk worden.
gr van Moira
Ik heb nog geen huis dus dat gaat op dit moment moeilijk worden.
gr van Moira
-
- Reisexpert
Proficiat Moira en natuurlijk ook je man.
Welke streek willen jullie je gaan settelen?
Welke streek willen jullie je gaan settelen?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
We gaan beginnen in Auckland omdat daar de meeste banen zijn.
groetjes van Moira
We gaan beginnen in Auckland omdat daar de meeste banen zijn.
groetjes van Moira
- bolletjeom
- Reisexpert
gefeliciteerd!
top man!
top man!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika