Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
nikky

Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Bericht door nikky »

hai,
vanaf afgelopen Maart ben ik in Maleizie, en ik wil graag naar NZ reizen. hoe zit het met het vizum aanvraag? heeft iemand een idee???
groetjes Nikky
Vince

Bericht door Vince »

Hoi Nikky,

de visum aanvraag is net helemaal veranderd in NZ. de belangrijkste factor is hoeland je er wilt blijven. is het korter dan drie maanden dan heb je geen visum nodig en blijf je langer wel. als je wilt werke ndan heb je een workling holliday visum nodig. gelukkig zijn daar net de limieten voor afgehaald voor Nederland dus die kan je gewoon aanvragen bij de ambassade van nieuw zeeland. je kan ook kijken op http://www.immigration.govt.nz

meer vragen?? voeg me maar toe op msn: vincentvanhemert@lycos.nl
moniquee
Vakantieganger
Contacteer:

werkvisum aanvragen nieuw-zeeland

Bericht door moniquee »

Hoi,
op dit moment ben ik in Australie maar ik wil graag naar Nieuw-Zeeland. Omdat ik niet kan werken in Australie(geen werkvisum)en over 3 maanden echt wel wat geld kan gebruiken wil ik daar gaan werken. Maar hoe kan ik het visum aanvragen en heeft iemand ervaring met werken in Nieuw-Zeeland? Is er genoeg werk en levert het genoeg op om normaal van te leven? Dank jullie wel voor de antwoorden,
gr Monique
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey

zie dus dat je al down under bent. leuk leuk.

via de site immigration new zeeland kun je gewoon je whv online aanvragen.
http://www.immigration.govt.nz/migrant/ ... scheme.htm
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is voordeliger om in Australië te werken dan in Nieuw Zeeland. Het scheelt niet veel maar wel iets. Dit heeft vooral te maken met de NZ $ en de AUSD $ Die van Australië is namelijk wat meer waard.

Ik denk dat qua werk en inkomen je redelijk gelijk zit aan beide landen. Misschien dat het zelfs gemakkelijker is om in Nieuw Zeeland werk te vinden omdat de meeste mensen in Australië werken tijdens hun reis.
Ik heb geen ervaring met werken in Nieuw Zeeland, wel met werken in Australië.
marleentjeenerwin

Bericht door marleentjeenerwin »

hoi ik heb het twee weken uit gehouden om te werken in nieuw zeeland. er is wel makkelijk werk te vinden vooral in de fruit sector!! staan gewoon borden langs de weg mensen gezocht! ik ben gewoon een paar bedrijfjes binnen gelopen en vond binnen 1 dag werk.
het verdiende niet echt heel veel maar alle beetjes helpen.
ik vond het niet echt leuk, werkte met allemaal chinezen en oost europeanen verder weinig reizergers. mischien had ik gewoon pech.
ik hoop dat je wat leuks vind
hoi
Aublie

Electronic-Visa

Bericht door Aublie »

Hallo,

Ik heb onlangs een electronic visa aangevraagd en gekregen. Nu, moet je dan gewoon dat formulier afprinten en daar aan de douane afgeven, ik vind het nogal weinig. Op dat papier staat gewoon je client nummer en je naam.... Iemand al ervaring met e-Visa?

Bedankt
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik kan me voorstellen dat je het de eerste x niet vertrouwd, maar ja dat stuk papier is voldoende, heb het zelf voor austalie gedaan en cambodja.
en is beide xen goed gegaan. dus geen zorgen maken. veel plezier daar.
Aublie

Bericht door Aublie »

Bedankt voor de reactie!

Ik voel me er al meer gerust bij.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ja, E-visa werkt prima.
Heb op die manier nu mijn visum ook. Met drie werkdagen was ie er geloof ik al door (of twee).
Ideaal!
timmieboyvr
Wereldreiziger

Werken in NZ met Australisch Working Holiday?

Bericht door timmieboyvr »

Om dit forum een beetje levendig te houden plaats ik dit berichtje wel even hier ;)

Zijn er mensen die in Nieuw-Zeeland gewerkt hebben met een Australisch Working Holiday visum? Ik probeerde hier in Australie namelijk een baantje te zoeken met o.a. seek.com en die adds zeggen 'must have an Australian or New-Zealand Working Holiday Visa'. vond ik vrij raar om te lezen?
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Werken in NZ met Australisch Working Holiday?

Bericht door Ron »

is het mogelijk dat de site banen heeft voor australie en nieuw zeeland?? ( ken de site niet)
dan lijkt het me logisch dat je 1 van de 2 whv nodig hebt.
maar mocht jij als nler in australie willen werken heb je een australia whv nodig.
en kun je er naar mijn weten echt niet werken met een nieuw zeeland whv.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

lijkt mij ook erg stug dat je met het ene visum ook in het andere land terecht kunt
De uitleg van Ron klinkt me logisch in de oren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
timmieboyvr
Wereldreiziger

Bericht door timmieboyvr »

ja ik vind het ook vreemd, het is echt een baantje voor in australie.. daarom vond ik het ook zo raar staan daar..

Kun je trouwens 1x in je leven een australisch whv EN 1x een nz whv aanvragen of 1x een van beide..?

Mja vreemd dus..
Liever één backpack op je rug, dan twee op je zolder!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het zijn 2 verschillende landen. Lijkt me niet dat ze gaan kijken of je al bij de buren hebt gewerkt. Dat zou heel raar zijn.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie