Welke schoenen mee? (Azie)

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Sieniej

Re: Welke schoenen mee? (Azie)

Bericht door Sieniej »

tjah, ik weet nooit wat de toekomst gaat brengen misschien ben ik na deze reis wel van plan om zo snel mogelijk door te gaan.

Ik vraag me af in welke situaties je echt deze schoenen nodig hebt. (jungle tochten en berg beklimmingen begrijp ik )
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Hallo allemaal,

Ik ben ook heel erg aan het twijfelen over de schoenen die ik mee zal nemen naar ZO-Azie. Ik zit momenteel in Argentinie en hier heb ik in het zuiden heel veel gebruik gemaakt van mijn hoge en stevige (en dus erg zware) bergschoenen. Ik verwacht alleen dat ik ze in Azie heeeeel weinig ga gebruiken en dan is het idee dat ik al die tijd een kleine 2 kg aan bergschoenen, die ook nog eens heel veel plek in beslag nemen, moet dragen in mn tas.

Nu ben ik hier vandaag in Buenos Aires opzoek gegaan naar lichte wandelschoenen en kwam het merk Salomon tegen. Heerlijk licht en veel kleiner. Ik heb flink gepast maar bij één model (XT Wings) drukte het onder tegen mijn enkels aan en bij de andere (XA Pro 3D) begon het, na een tijdje aan te hebben en rond lopen, boven op mijn voet te drukken. Nu loop ik al weken op slippers dus schoenen is sowieso wel even wennen. (Iemand ervaring met éé van deze schoenen?) Maar ik twijfel dus om ze te kopen... Nu begon ik me af te vragen of ik deze schoenen ook prima in Azie kan kopen? Mijn reis begint in Vietnam (Ho Chi Minh) en daar zal ik ze denk ik alleen in het noorden nodig hebben voor een trekking. Het grappige is sowieso dat de Salomon schoenen in Vietnam worden gemaakt.

Heeft iemand ervaring met het kopen van dergelijke schoenen in Vietnam, of andere tips?
Zal ik mn bergschoenen maar gewoon aan mn vriend meegeven en dan maar kijken of ik daar nog schoenen tegen komt?

Kortom HELP! :P

P.S ik heb alleen morgen nog op schoenen aan te schaffen, dus snelle reacties zijn erug welkom!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

welke schoenmaat heb je? ik ben in Vietnam weinig winkels tegengekomen met grote maten. nu heb ik in Vietnam eigenlijk niet naar schoenen gezocht, maar ik kan me uberhaupt niet herinneren dat ik een schoenenwinkel met wandelschoenen ben tegengekomen.

wat je wel kan doen, is om in Hoi An schoenen door een echte schoenmaker (kleermaker voor schoenen) te laten maken. hoewel het echt maatwerk is en dus lekker zit, denk ik dat de schoenen GEMIDDELD genomen slechter zijn dan uit de fabriek, aangezien de gebruikte materialen niet altijd top zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Hmm dat is een goeie... de schoenmaat. Normaal heb ik 40, maar in die Salomon schoenen had ik al 41.

Hahah ik wil volgens mij gewoon heel veel goede redenen om die zware bergschoenen aan mn vriendje mee naar huis te geven. Misschien vandaag die Salomon schoenen nog maar een keer passen. Dat drukkende gevoel van de bovenflap kan ook gewoon even wennen zijn natuurlijk.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

het kan wennen zijn dat drukkende gevoel, maar als dit niet zo is en blijft dan vraag ik mij af of je niet meer last van je nieuwe schoenen krijgt dan je er gemak van hebt..want als ze nu al lichtjes irriteren door dat drukkende gevoel kan dit ook erger worden.. ik snap wel dat je je hoge en zware bergschoenen niet mee wilt slepen, maar weet niet of je nog even verder kan kijken of er nog andere goede schoenen zijn?
Lindake

Bericht door Lindake »

Ik heb gehoord dat palladium's goede jungle-schoenen zijn. Blijkbaar zijn echt bottinnen niet zo goed voor de jungle om dat die soewieso nat worden en heel erg traag drogen. Klopt dit, wie heeft er ervaring met palladium's in de jungle?
Ik heb geen zin om er geld aan uit te geven, aangzien ik vorig jaar net nieuwe Meindl's gekocht heb, maar ik hoor dat die niet goed zouden zijn. Jungle vreet het leder aan en zouden vanbinnen niet meer drogen...

Wat denken jullie?
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Hoi Lindake,

palladiums zijn fijn! Althans, dat is mijn mening ;) Een aantal jaren geleden heb ik ze gekocht toen ik naar Maleisië ging. Daar heb ik door de Taman Negara getrokken op m'n palladiums en dat beviel erg goed. Ze worden natuurlijk wel snel nat doordat ze van linnen zijn, maar ze zijn ook vrij snel weer droog.
Een ander voordeel is dat deze schoenen een stuk lichter zijn dan andere wandelschoenen.

M'n oude paar bleek erg versleten, dus moest nieuwe schoenen. Na een kleine zoektocht heb ik een nieuw paar gekocht. Hoop dat ik er weer veel plezier van heb!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Iemand ervaring met Vibram Fivefingers? Ik denk dat ik deze binnenkort ga kopen:

http://www.vibramfivefingers.com/produc ... trek_m.cfm

Ziet er eigenlijk niet uit, maar lijkt me best primah lopen.
Sieniej

Bericht door Sieniej »

Dexter schreef:Iemand ervaring met Vibram Fivefingers? Ik denk dat ik deze binnenkort ga kopen:

http://www.vibramfivefingers.com/produc ... trek_m.cfm

Ziet er eigenlijk niet uit, maar lijkt me best primah lopen.
Ik heb mensen ontmoet die deze schoenen hadden en niks meer anders wouden dragen omdat ze zo lekker liepen.

Daarnaast heb ik in heel zuidoost azie alleen maar mijn birckenstocks gedragen en had ik mijn gympen beter thuis kunnen laten.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Ik had ze zelf nog willen proberen tijdens de trip in Amerika. Ik zag ze regelmatig (gaat de trend ook hier komen??).
Schijnen idd lekker te lopen!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wil je daarmee gezien worden???? ;)
Ik heb wel sokken volgens dat principe. Handig voor in slippers maar ik vind het niet fijn.
Mijn tenen staan toch verder uit elkaar dan natuurlijk is en dat voelt niet lekker. Ik wil de schoenen niet eens proberen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Ik ga voor een half jaar naar Zuid oost Azië en weet ook nog niet goed wat voor schoenen ik mee zal nemen, dus plaats mijn vraag even in dit oude topic.

Wie weet waar ik een goede lage A of A/B wandelschoen zonder Goretex (ivm het tropische klimaat en langzaam drogen etc.) kan kopen? Ik wil geen Palladiums (tropenschoenen), omdat ik een goede ondersteunende zool belangrijk vind.

Ik heb in veel versch. winkels (bever, perry, intersport, online: maar dan kun je niet passen) rondgekeken en het valt me op dat vrijwel alles met Goretex is! Vaak is er 1 enkel model, maar ik wil graag wat meer keus.
Wie weet waar ik daarvoor moet zijn?

Is het ook nog een idee om ze in Thailand te kopen? Hebben ze daar uberhaupt goede wandelschoenen?

Iemand tips?

Alvast bedankt!
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Nog even een aanvulling op bovenstaande vraag: ik ben niet van plan om trekkings te gaan doen.
Ik wil goede schoen omdat ik sowieso veel zal gaan lopen wanneer ik dingen wil gaan zien. Dus het is meer bedoeld om mijn voeten en mijn rug wat te ontzien.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Je kunt eens kijken op de sites van Salomon en Teva.
Ook de bekende sportmerken, zoals Adidas en Nike hebben best aardige wandelschoenen, al is het soms even zoeken.
Ik doe het ook liever niet, maar online is wel de plek waar je de meeste keus hebt en als je genoeg tijd hebt, kun je altijd thuis passen en de schoenen terugsturen als ze niet goed zitten (lees wel even eerst de voorwaarden).
Misschien zijn lekkere lichte hardloopschoenen ook een idee?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Wij zweren bij Keen sandalen en doen er alles mee. In het water, jungletochten, steden. Ze lopen fantastisch en kunnen in de wasmachine en zijn dan weer als nieuw. Door de verstevigde teen zijn ze ook prima te gebruiken op rotsen en tijdens tochten met een mountainbike. Ze zijn ook verkrijgbaar als dichte schoenen. Zie :
http://www.keenfootwear.com/nl/en/
Plaats reactie