Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
In het voorjaar ga ik 3.5 maanden backpacken in Azie. Ik was eigenlijk benieuwd wie er ervaring heeft met wat voor schoenen handig zijn om mee te nemen? Ten eerste natuurlijk slippers en sandelen, maar verder?
Ik ben wel van plan om flink te lopen / de jungle in te gaan, etc, maar is het wel handig om al die tijd m'n enorme bergschoenen mee te sjouwen?
Oke ff serieus. Wat is Azie? kijk Nepal, China etc dan zou ik zeker bergschoenen meenemen. Bedoel je thailand, Laos etc dan zijn dichte sneakers wel genoeg.
Ik heb zelf mijn trekkingen gedaan in Azie met Teva's altijd prima bevallen. Die begeleiders reizen veel op blote voeten in Thailand. Ik heb zelf slippers, teva's en lichtgewicht schoenen.
Sandalen neem ik al jaren niet meer mee, omdat ik ze in de praktijk nooit aan heb.
Wat ik wel meeneem, hebt af van de precieze bestemming. Sowieso altijd een paar teenslippers, die ik gebruik voor dagelijkse wandelingen, eenvoudige trekkingen en het strand. Daarbij neem ik meestal een paar halfhoge bergschoenen of wandelschoenen mee. DIe laatste zijn nauwelijks zwaarder dan sportschoenen, maar hebben net wat beter profiel, bieden meer stevigheid, en drogen sneller.
Ik neem ook altijd zwarte broques mee, je weet wel van die nette gaatjesschoenen. De leren zool ademt goed, tevens zorgen de gaatjes voor extra ventilatie. Altijd handig als het buiten warm is.
Als ik het zo hoor (ook van andere mensen in mijn omgeving) is het toch wel handig om goede wandelschoenen mee te nemen. Ben wel van plan flink te gaan hiken namelijk...
kelsje278 schreef:Hey op deze site vind je een handig overzicht van wat wel en niet mee te nemen op je reis, hopelijk heb je er wat aan!
www . meeneemlijst.nl
groetjes
Om goed voorbereid te zijn kan je het beste zoveel mogelijk meenemen. Beter te veel dan te weinig!
ik kan persoonlijk niet uren op slippers lopen. ik heb ze dus mee voor af en toe wat geslenter door eens tad, de avonduren of het strand. als ik echt veel wil lopen gaan de sandalen aan.
dichte wandelschoenen die de enkel beschermen zijn irritant in de tas maar een weelde aan je voeten op de echte trekkings. ik neem ze dus mee als ik weet dat ik serieus de jungle of bergen in ga.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik twijfel dus of ik hoge wandelschoenen moet meenemen of niet. Ik ben denk ik wel van plan om de jungle in te gaan alleen dit is nog niet zeker. Als ik ze besluit om mee te nemen moet ik nieuw kopen (en wat ik tot zover zag waren ze aardig prijzig).
Ik heb nu alleen mijn lage sport schoenen waar bijna geen profiel op zit, en waarbij gaas aan de zijkant zit om lucht door te laten (lekker voor azie maar bij vochtigheid word het wel nat).
Dus moet ik nog bergschoenen halen of kan ik beter de gok wagen en gewoon mijn sportschoenen mee nemen?
hoe groot is de kans dat je later nog wat gaat doen met die bergschoenen? als je vaker gaat wandelen zou ik ze gewoon kopen want die dingen gaan jaren mee.
Wil je ze later nooit meer aan dan zou ik gewoon een keer afzien met natte voeten en glijpartijen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika