Pushkar camelfair 2009

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Inge66

Pushkar camelfair 2009

Bericht door Inge66 »

Wie kan mij de preciese datum geven van de camelfair dit jaar?
Ik heb begrepen dat er vooafgaan aan de fair( volgens info is dat een soort markt met kermis ect.? ) , de kamelenmarkt is.
Wij willen echt naar de kamelenmarkt en ook graag slapen in het tentenkamp aldaar. Zijn er meerdere van die Kampen en is het verstandig om te reserveren en hoe/waar kan dat dan? Is het ook verstandig om een of twee dagen eerder daar al te zijn ivm volgeboekte tenten/hotels ect?

Bedankt weer!!!!! ;)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Pushkar camelfair 2009

Bericht door Tikva »

Een snelle internet search geeft voor dit jaar 30oktober tot 2 november aan.

Ja je moet echt reserveren en niet 1 of 2 dagen van te voren, wij konden/mochten niet langer in Puskhar blijven omdat de kamelenmarkt ging beginnen. Ze vertelde ons dat de kamer die wij hadden dan 4 keer zo duur was en dat ze compleet al maanden van te voren vol geboekt waren.

Toen wij er 2 dagen voor de fair weg gingen toen waren er echter aan al boel kamelen en verkopers aanwezig "you make picture", me money, you ride camel, etc etc irritante figuren. ja ik wordt zelf niet echt enthousiast van honderden kamelen en had echt het idee dat het een heel gehyped iets is. Volgens de hoteleigenaren vind het echt handelen ook na of voor de fair plaats en wordt de fair tegenwoordig vooral gezien als om aan toeristen te verdienen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Ik ben er vorig jaar geweest en wilde graag de kamelen zien. Helaas had ik het niet helemaal goed begrepen en had ik net zo ongeveer alle kamelen gemist en was ik precies op tijd voor de fair. Dat betekende: 200.000 mensen die komen baden in het heilige meer. 200.000 mensen die over het algemeen geen buitenlanders zien. 200.000 mensen die je aanstaren, wijzen, lachen, aan je zitten, foto's maken, enz enz.. Dat gebeurt inderdaad overal in India, maar in Pushkar tijdens de camelfair was het echt verschrikkelijk.

Alles zat vol (wij hadden ong 2 weken van tevoren gereserveerd) en was 5x zo duur als anders, dus zeker reserveren! Dat kan evt via hostelworld, genoeg guesthouses die wat tenten neerzetten.
Mijn tip: als je kamelen wilt zien: ga op tijd en als je niet heel erg tegen drukte kan: ga op tijd weer weg ;-)

Heel veel plezier, het is hoe dan ook een bijzondere ervaring :-)
henkbos
Contacteer:

Bericht door henkbos »

Was eigenlijk van plan dit jaar te gaan. Wel de moeite waard?
Als ik het geod begrijp kan ik beter 1 of 2 weken voor de officiele datum gaan?

Henk
Inge66

Bericht door Inge66 »

Helaas niet naar India geweest door omstandigheden maar staat zeker nog op ons lijstje!

Veel Succes!!
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Ook een positief bericht over de Camel Fair. Ben er in 2009 geweest en ook al was het meer leeg op dat moment (wat een heel raar gezicht is), ik vond de fair wel de moeite waard. Ik heb in een hotelletje geslapen, zal eens kijken of ik de naam nog kan vinden, het was een stuk van de hoofdweg af. Kom ik later op terug.

Anyway, ja, inderdaad, het is druk, er zijn veel verkopers, maar ik vond het ook amusant. Heel erg veel kamelen (als het gaat schemeren, dan is het tijd om de markt op te lopen, blijf dan niet hangen bij de kamelen, paarden etc.). Ik zou dan ook niet snel aanraden om in een tent te gaan slapen daar. Maar ja, ik ben misscien voorzichtig, ik ga ook niet naar de Kumbh Mela om dezelfde reden, teveel mensen en teveel mensen die nooit westerlingen zien idd. Dat is ok wel weer de charme. Je kunt er heel goed leren onderhandelen (de vuistregel de helft is genoeg, want het kost een derde kun je best wat ruimer opvatten in die periode, kijk maar eens waar je uitkomt ;)). Als mensen van jouw een foto nemen, kun je dat dus ook van hen doen.Er zijn ook veel Indiase toeristen dan, maakt het ook wel weer leuk hoor. Alleen ja, de restaurants, bussen ernaartoe en vandaan, de hotels zijn druk.

Ik vond het leuk om zo'n klein rustig dorpje in zo'n staat van buzzle te zien (sorry, geen NL woord voor).Dus weet waar je aan begint en geniet van de aandacht, maak er iets positiefs van (Kodak momentje :)) en erger je niet te veel aan het gedrang (of blijf er weg).

Janine
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Plaats reactie