Ontvangst sms Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
hannel1

Ontvangst sms Australië

Bericht door hannel1 »

Graag zou ik ervaringen horen over de ontvangst van SMS-en in Australie. Wij verblijven 3 maanden in Australie en vragen ons af of wij de sms-jes verzonden vanuit Nederland op onze mobiel kunnen ontvangen.
Wij maken gebruik van een abonnement van T-mobile.
graag reacties over de ervaringen,
m.vr.gr.
Erik
Site Admin

Re: Ontvangst sms Australië

Bericht door Erik »

Zover ik weet kun je goed smsjes ontvangen in Australië met een Nederlandse telefoon. Heb geen recente ervaringen maar enkele jaren geleden werkte het al prima. Wanneer je in b.v. de Outback zit is het lastiger, maar dat heeft dan meer met het ontvangst in het algemeen te maken dan met welke provider je gebruikt.

Als alternatief kun je altijd daar een pre-paid kaartje aanschaffen. Deze kosten bijna niets en de informatie op onze site is recentelijk hierover aangepast bij "bellen in australie".
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Ja is gewoon prima te onvangen voor het laatst begin van dit jaar er nog geweest. Alleen inderdaad in de outback is lastig omdat je gewoon geen bereik heb met je mobiel.

gr van Moira
hannel1

Bericht door hannel1 »

Bedankt, 't is mij duidelijk.
m.vr.gr.
willemvdwoude
Contacteer:

Bericht door willemvdwoude »

Zelf neem ik daar een buitenlands nummer, weet iemand ook of het mogelijk is mijn NL nummer door te schakelen naar het AU nummer? zou wel makkelijk zijn.. ga ik eens uitzoeken
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat zal ongetwijfeld kunnen maar dat zal niet goedkoop zijn :)
willemvdwoude
Contacteer:

Bericht door willemvdwoude »

mmm... als ze op mijn NL nummer bellen en deze wordt doorgeschakeld bellen ze mij op mijn AUD nummer toch? Dan kost dat mij toch geen geld? Of zou ik dan zelf wel kosten hebben omdat dit via mijn NL nummer gaat? Misschien is het ook maar beter niet te doen. 9 van de 10 weet dan toch wel dat ik daar zit en kan dan zo mijn AU nummer van mijn site plukken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Grote kans dat je betaald voor het gebruik van je NL's nummer, de mensen kunnen immers niet weten dat je hem hebt gekoppeld aan je Australische en in telefoonland is het zo dat als jij in het buitenland zit met je NL-se nummer, jij voor het grootste deel van de kosten opdraait omdat de ander niet perse hoeft te kunnen weten dat jij in het buitenland zit. Snap je het nog? ;)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als beller betaal je inderdaad altijd tot aan de grens. Als gebelde betaal jij dus het gesprek van de Nederlandse grens tot aan waar jij zit. Dit is vaak wel goedkoper dan zelf bellen. Aangezien je dan het stuk van waar je zit tot Nederland betaalt + de gesprekskosten zoals je die in Nederland zou hebben.

Wanneer je doorschakeld is dat dus hetzelfde als gebeld worden in het buitenland. Enige voordeel is dat je één nummer hebt die je steeds naar een lokaal nummer kunt doorschakelen, maar ik denk dat gewoon direct gebruik van je Nederlandse telefoon/nummer even duur is.

Je kunt met sommige abonnementen ook in het buitenland voordelig bellen en gebeld worden, kijk eens naar vodafone passport o.i.d daar hebben ze dat ook.
Plaats reactie