Handige reisgadgets

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Dexter
Reisexpert

Re: Handige reisgadgets

Bericht door Dexter »

SIGG Outdoor Cutlery: voor als je echt lekker bestek mee wilt nemen. Top!

http://www.amazon.com/Sigg-Outdoor-Cutl ... B000R7PEVQ
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Een leuk concept. Lijkt me niet zo praktisch... want als je nou wil snijden in een biefstuk bijvoorbeeld, hoe en wat met mes en vork?
Reizen maakt je rijk.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

wild-r0se schreef:Kennen jullie dit al?

Afbeelding

heb hem gekocht, voor 7,95 ofzo, toen ik hem de 1e keer opende ging het onwijs stroef maar dat was na paar keer open dicht enzo goed. Er zit olie op dus het moest waarschijnlijk even gesmeerd worden. Vind hem nu al makkelijker als het schaartje dat in mijn zakmes zat (ben t ding kwijt :( ) en nog een voordeel, je kan hem bijv in je toilettas stoppen zonder bang te zijn dat iets geperforeerd wordt :D
Ik heb dat schaartje ook gekocht, hij is veel steviger dan ik had verwacht! Prima dingetje! Thanks dus voor de tip!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ze zitten ook vaak een medi kitjes en zijn erg handig voor nood momenten :)
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ben meteen even gaan checken of hij ook in mijn first aid bag zit, zou beetje dom zijn, maar daar zit alleen een enorm verbandschaar in die voor andere dingen echt niet handig is...gelukkig maar!

Een andere gadget: zo'n lampje wat je op je boek kan klemmen... Handig? Ik heb deze gekregen:
Afbeelding
De klem is erg groot en log, maar wat daar handig aan is is dat je hem daardoor ook neer kan zetten, als je bijvoorbeeld in bed ligt te lezen lijkt dat me fijn, maar ik heb 'm nog niet uitgeprobeerd.
Ik heb de foto van deze site: http://www.peterverspuy.nl/lampjes/koni ... ce=beslist maar volgens mij is die van mij gekocht bij de Action voor een paar euro (weet ik niet zeker)

EDIT: Oja, die zwarte 'hals' kun je alle kanten opbuigen! En er zit een ledlampje in. Werkt op 3 aaa batterijen
wild-r0se
Reiziger

Bericht door wild-r0se »

Marije schreef:
Ik heb dat schaartje ook gekocht, hij is veel steviger dan ik had verwacht! Prima dingetje! Thanks dus voor de tip!
top dat je hem goed vind :D
Dat lampje lijkt me trouwens best handig, iig handiger als met een zaklamp (zeker als je die zo af en toe moet opwinden) en ook handiger dan de felle lamp in de kamer waar je naar toe moet lopen om uit te doen als je net zo lekker ligt :P
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Travel is life schreef:Een leuk concept. Lijkt me niet zo praktisch... want als je nou wil snijden in een biefstuk bijvoorbeeld, hoe en wat met mes en vork?
Ik snap je vraag niet, je kan de tool uiteen halen zodat je een losse mes, vork en lepel hebt.
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

wild-r0se schreef:
Marije schreef:
Dat lampje lijkt me trouwens best handig, iig handiger als met een zaklamp (zeker als je die zo af en toe moet opwinden) en ook handiger dan de felle lamp in de kamer waar je naar toe moet lopen om uit te doen als je net zo lekker ligt :P
Ik heb zo'n led lampie die je om je hoofd kan doen. Nog handiger, en kleiner :)
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Dexter schreef:
wild-r0se schreef:
Marije schreef:
Ik heb zo'n led lampie die je om je hoofd kan doen. Nog handiger, en kleiner :)
Voordeel aan zo'n ledlampje op je hoofd is dat je hem ook voor andere dingen kan gebruiken (als zaklamp zeg maar, makkelijker dan zo'n boeken lampje) en als je er eentje hebt met rode ledjes kun je ook lezen zonder dat anderen last hebben van het licht!!
Selalu mencari...
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

M'n moeder had nu een handig leeslampje:

Afbeelding

Je legt dat plaatje gewoon op de tekst die je wil lezen, dat hele stuk wordt dan verlicht. Wel twee nadeeltjes: zelfs de zwakste stand is nog aan de felle kant, en de bevestiging van het transparante plaatje aan de behuizing voelt wat fragiel aan, al heeft ie inmiddels al wel twee vakanties overleefd. Maar puur om te lezen veel praktischer dan van die klemplampjes.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Wauw, wat een supersonisch hip ding zeg! Lijkt me superhandig. Zal ook wel een aardig prijskaartje aan hangen denk ik...
Zo'n ding op je hoofd lijkt me inderdaad ook heel praktisch, maar t lijkt me er wel een beetje knullig uit zien, hihi!
Ach ik moet ook eerst mijn gekregen lampje maar gaan uitproberen, voor ik overweeg iets anders aan te schaffen!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Marije schreef:Wauw, wat een supersonisch hip ding zeg! Lijkt me superhandig. Zal ook wel een aardig prijskaartje aan hangen denk ik...
Geen idee, m'n vader werkt bij Philips Lighting, dus zo af en toe krijgen ze daar een aardigheidje mee...
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Marije schreef:Zo'n ding op je hoofd lijkt me inderdaad ook heel praktisch, maar t lijkt me er wel een beetje knullig uit zien, hihi!
Ik vind het er idd altijd een beetje grappig uit zien maar ik heb hem ook doorgaans niet op als ik gezellig interactie met mensen ga hebben of gewoon voor 'the look" ;) meer in praktische situaties zoals savonds nog even lezen in bed (mn vriend kan er wel tegen om me zo te zien denk ik, haha) of als ik door het donker ergens heen wil lopen en mn handen nodig heb...

Ben benieuwd hoe jou lampje bevalt!
Selalu mencari...
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Flesje reinigt water met UV licht
De winnaar van de Engelse James Dyson Award was dit jaar Timothy Whitehead. Hij is namelijk de uitvinder van een wel heel handige waterfles. De fles is in staat om water te reinigen binnen slechts twee minuten, met behulp van een flinke dosis UV licht. Nadat het water snel door een aantal filters is gegaan, wordt het bestookt door de ingebouwde UV lamp. Hiermee worden maarliefst 99,9% van de aanwezige bacterieën gedood. Deze technologie zou goed gebruikt kunnen worden in gebieden waar schoon water niet gemakkelijk te krijgen is.
Afbeelding
Project:
Jessika

Bericht door Jessika »

Ben gek op al die 'handige kleine dingen' die ze in de buitensportzaken verkopen. Ik kom altijd met meer spullen thuis dan ik van plan was te kopen. De click-away en elastische waslijn zijn de toppers van de vorige reis naar Afrika. en ik verlaat Nederland nooit zonder een stapeltje kartonnen plastuiten _O_
waslijn
waslijn
waslijn.gif (126.17 KiB) 472 keer bekeken
click-away
click-away
Click-Away.gif (37.35 KiB) 472 keer bekeken
Plaats reactie