Wel of niet uitschrijven bij gemeente

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
chantal23
Contacteer:

Wel of niet uitschrijven bij gemeente

Bericht door chantal23 »

hallo allemaal,

ik heb een beetje hulp nodig van wat ervaren backpackers, ik wil volgend jaar naar australie voor een jaar om daar alles tezien van het mooie land, en nou wou ik weten wat ik moet met het uitschrijven in de gemeente volgends mijn oom kan dat niet omdat je dan nergens meer geregistreerd staat en dan je paspoort hier in nederland kwijt raak omdat je dan zwerfende bent, hoe kan ik dat het beste oplossen en hoe hebben jullie dat gedaan?

hoop snel wat tehoren want ben met de voorbereidingen bezig en wil niet vlak voordat ik weg ga voor verassingen komen te staan.

groetjes chantal
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: wie weet wat ik moet doen...

Bericht door Moira »

Hallo,

Het verhaal van je oom is echt gel*l ik ben al 3 jaar aan het rondreizen en ben uitgeschreven uit de Gemeentelijk Basisadministratie en ben nog steeds in het bezit van mijn NL paspoort en ben dus inderdaad zwerfend. We hebben wel een adres in NL waar nog post van ons binnen komt maar die is niet bekend bij de gemeente. Verder heeft mijn man zijn paspoort zelfs nog vernieuwd tijdens het reizen in Kuala Lumpur.

Ik zou gewoon ingeschreven blijven want eigenlijk schiet je er weinig mee op om je uit te schrijven. Je basisverzekering zul je toch moeten aanhouden want je bent maar 1 jaar weg. Eigenlijk word het wel vrij duidelijk dat uitschrijven weinig zin heeft om te doen.
Wij hebben dat inderdaad gedaan om geen basisverzekering meer te hoeven aanhouden en nu ga ik ook niet meer in NL wonen dus zal ik me ook niet meer inschrijven.

Let wel op dat je een aanvullende verzekering neemt voor je bagage enz.

gr van Moira
chantal23
Contacteer:

Re: Wel of niet uitschrijven bij gemeente

Bericht door chantal23 »

ohjw dankje moira, je hebt me echt geholpen met dit antwoord ik wist echt nie meer wat ik moest doen. nou kan ik gewoon op reis zonder problemen en verassingen achteraf.

waar zitten jullie in de wereld op dit moment.

groetjes chantal
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

We hebben er ook een heel artikel over het uitschrijven bij de gemeente als je gaat reizen. Had je die toevallig ook al gevonden?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik zit op Koh Tao, Thailand zie mijn weblog http//moira-en-joost.blogspot.com
robert999666

Bericht door robert999666 »

hai chantal,

ikzelf woon nog wel in Nederland maar ben door mijn werk veel weg, daarom heb ik alleen een postadres (briefadres) genomen.
Heeft diegene waar je bij staat ingeschreven nooit problemen met het een of ander en je blijft zelf ook in die gemeente ingeschreven.

bon voyage
chantal23
Contacteer:

Bericht door chantal23 »

okay bedank mensen hier hebben jullie me echt mee geholpen nou weet ik teminsten wat ik kan doen zonder dat ik me kop stoot en strax voor meer verassingen kom testaan.

bedankt :)
Plaats reactie