Hoeveel geld nodig voor Australië?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Mila

Re: Doorlopende kosten wanneer je in Australië bent

Bericht door Mila »

Moet je dan niet je ziekenkosten evengoed per maand doorbetalen... Ook al zit je in australie? (Of waar dan ook :P)
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Re: Doorlopende kosten wanneer je in Australië bent

Bericht door Rick »

Volgens mij kan je het wel annuleren maar dan moet je ook uitschrijven bij de gemeente. Dus niet echt aan te raden omdat er veel gesodemieter van kan komen. En sommige ziekenfondsen keren ook uit in de EU (en een aantal landen buiten de EU, zoals Australië). Dus je kan dan een aanvullende reisverzekering erop pakken... :)
Ruth

Het financiele plaatje

Bericht door Ruth »

Hoi,

Ik ben van plan om er voor een jaar op uit te trekken naar australie. Ik zal dit op mijn eentje doen met een working holiday visum. Er zijn ongetwijfeld ervaringsdeskundigen onder jullie, ik vraag me af wat het minimum budget is dat ik nodig heb. Vlucht niet inbegrepen. Ik ben van plan om daar te werken. Maar zal wel een start kapitaal nodig hebben.

Ruth
Erik
Site Admin

Re: Het financiele plaatje

Bericht door Erik »

Het slimste is om zoveel mogelijk in Nederland te sparen en te werken. Je krijgt over het algemeen beter betaald en wanneer je b.v. bij je ouders woont heb je lagere levensonderhoudskosten. Het werk in Australië ligt op dit moment net als in Nederland niet voor het oprapen. Met de vele reizigers denk ik dat het dus lastig wordt om goed te kunnen sparen.

Wat betreft de uitgaven ligt het er aan wat je levensstijl is. Leef je goedkoop kun je wel met €1000,- per maand af wil je wat ruimer zitten dan kun je beter uitgaan van €1200,- per maand.
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Ik ga in November en neem 5.500 euro mee. Ga eerst 3 maanden werken in sydney waarschijnlijk en een kamer daar huren. Ga er vanuit van het geld dat ik daar verdien dat dat opgaat aan kost en inwoning enz. Na die 3 maanden wil ik gaan reizen en eventueel ook nog bijwerken. Denk dat de meeste backpackers beginnen met zo'n 5.000-6.000 euro..
Filipinda

Bericht door Filipinda »

Hoi!

Ik vertrek december dit jaar en neem ongeveer € 6000 mee. Eerst een beetje genieten in Sydney en na O&N ben ik ook van plan om te werken zodat ik in ieder geval een buffer hou. Later dan weer reizen. In Sydney is alles wel duur!!
Je mag in ieder geval met minimaal € 3500 Australie pas binnenkomen en ik heb gelezen op meerdere sites dat je daar ongeveer 3 maanden mee redt als je niet te gekke dingen gaat doen. Overnachten lijkt mij toch het grootste kostenpost, zeker in de dure decembermaand. Tja je moet wat over hebben voor een super gafe tijd :)

Groetjes Filipinda
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Lees veel op internet dat mensen gemiddeld 1500 euro per maand nodig hebben. Dit komt nu ook door de wisselkoers je krijgt nu 1,43 AUD voor 1 euro wat niet zo heel goed is. Ik ben er geweest in 2008 toen was ie 2 AUD voor 1 euro. Dat maakt Australie nu vrij duur. Ik ben er ook dit jaar geweest en dat merkte je toch wel vooral met boodschappen doen viel het me goed tegen en accomodatie was daardoor ook niet meer zo goedkoop.

gr van Moira
Ruth

Bericht door Ruth »

bedankt voor jullie reacties.. ik denk dat ik wel idee heb nu.
Nog een vraagje.. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat het wel goed is om ginds een auto te kopen zodat je altijd vervoer hebt en die nadien dan terug door te verkopen.
Iemand ervaring mee?
Grts Ruth
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Dat ligt eraan wil je veel gaan reizen en touren ja dan is het wel handig. Ga je af en toe wat reizen en blijf je dan op 1 plek dan zou ik dat niet duur is het alleen maar zonde van het geld. Je kunt heel makkelijk een auto huren of een camper en er is genoeg aanbod daarin. Ik heb nooit een auto gekocht want het geeft ook een hoop gedoe en papierwerk daarnaast willen ze ook een vast adres in Australie om de auto op in te schrijven.

gr van Moira
Ivan Milat

Qreply

Bericht door Ivan Milat »

Wil je een onuitwisbare vakantie in Oz vraag Ivan Milat ik heb gehoord dat hij het liften in Australie op de kaart heb gezet.!!!
Erik
Site Admin

Re: Qreply

Bericht door Erik »

Ivan Milat schreef:Wil je een onuitwisbare vakantie in Oz vraag Ivan Milat ik heb gehoord dat hij het liften in Australie op de kaart heb gezet.!!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ivan_Milat
RobinR1987

Welk budget nodig voor backpacken Australië

Bericht door RobinR1987 »

Ik ben van plan om midden januari tot eind maart / midden april te gaan backpacken door Australië. Ik ben van plan om van Melbourne of Sydney naar Cairns te reizen. (Heb zelf geen ervaring met backpacken, en ben nog nooit in Australië geweest, dus als iemand een alternatieve reisroute kan aanbevelen zijn die ook welkom natuurlijk).

Ik ben van plan om te gaan verblijven in een hostel, misschien werken maar als ik kijk naar de afstand en tijd wordt dat lastig denk ik. Denken jullie dat het mogelijk is om een maand te werken in Sydney en binnen twee maanden naar Cairns te reizen zonder al te veel gehaast?

Mijn vraag is dan: Hoeveel geld zou ik nodig moeten hebben om deze reis te maken?
Dus ook verzekeringen, vlucht, verblijf, gemiddelde kosten per dag etc.

Dus een minimaal "start kapitaal" om deze reis te kunnen maken.

Alvast bedankt :)
Francine
Reisexpert

Re: Budget voor drie maanden backpacken australie

Bericht door Francine »

Als je maar drie maanden hebt, zou ik geen work&holiday-visum nemen. Zo'n visum kun je maar een keer aanvragen. Ik zou in Nederland even flink gaan werken en geld verdienen en dat lekker in Australie gaan uitgeven. Als het dan goed bevalt (en hoe kan dat anders?) dan kun je nog eens terug voor langere tijd om te reizen en werken.

Maar om terug te komen op je vraag: Melbourne-Cairns is redelijk goed te doen in twee maanden tijd.
Je zit voor het noorden niet in de beste tijd van het jaar qua regen. Zorg dus zeker dat je in het zuiden begint.

Australië is best prijzig, zeker ook de vluchten er heen. Reken op zo'n 1500 euro per maand (ex vlucht+verzekering)
Robvvliet

Is deze begroting reëel voor jaar werken reizen Australië?

Bericht door Robvvliet »

Hallo!
Ik wil al een tijd lang een jaar lang op mezelf de wijde wereld in.
Nu heb ik het aanbod gekregen om een jaar lang te gaan werken en reizen in Australië.

Het beginkapitaal word mij geleend en dat moet ik dan na een jaar terugbetalen als ik terug kom in Nederland.
Na wat lezen op dit forum en wat andere fora ben ik op de volgende begroting uitgekomen, hopelijk kan hier een wat ervaren reiziger na kijken om te zien of dit reëel is:

Begroting:
Vlucht + starterspaket: € 1.810,00
Kosten paspoort: €60
Startkapitaal benodigd voor visa: € 3914,34
Kosten visa €175
Rugzak + schoenen en goede kleding €400
Verzekering: €200
Verwacht te verdienen ( gemidelde backpackers loon voor 3 weken in de maand werken ) €14098,85
(backpackersbaantjes zijn inclusief voedsel en accomodatie)
Totaal benodigd begin van de reis: €6.559,14
Afbetaling over een jaar eind van de reis: €6.559,14
Geld tijdens de reis voor vervoer, noodgevallen, accomodatie tussen banen door ,kleding en fun time: €11.653,-
Verwacht uit te geven tijdens reis €8000,-
Over na één jaar op reis in australie: €3453,-

Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert

Re: Is deze begroting reëel?

Bericht door Kims »

Robvvliet schreef:Nu heb ik het aanbod gekregen om een jaar lang te gaan werken en reizen in Australië.
Verwacht te verdienen ( gemidelde backpackers loon voor 3 weken in de maand werken ) €14098,85
(backpackersbaantjes zijn inclusief voedsel en accomodatie)
Hi,

Wat voor aanbod heb je gekregen qua werk? Dat is dus werk inclusief voedsel en accommodatie? Want dat soort baantjes liggen niet voor het oprapen... En hoe lang wil je gaan werken? Wat ga je precies per uur verdienen?

Verder ligt het er natuurlijk helemaal aan wat je wil gaan doen, zien, hoe je wilt gaan reizen etc mbt wat je uit gaat geven. Dat is vantevoren moeilijk in te schatten. Maar het is zeker mogelijk om wat te sparen als backpacker als je aardig wat werkt en zuinig leeft. En een meevaller is dat je over het algemeen het grootste deel van je betaalde belasting terugkrijgt aan het eind van het financiele jaar (eind juni) en je betaalde pension (superannuation - 9% bruto op je loon) terug kan vragen.

De voorbereidingskosten kloppen wel redelijk volgens mij. Wil je met een organisatie gaan? Omdat je vluchtkosten wel hoog liggen...

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie