Zuid-Amerika is niet de meest veilige regio in de wereld. Dat wil nog niet zeggen dat je de hele dag gevaar loopt.
Ik heb (als vrouw) een half jaar door Equador gelopen en ben in Midden-Amerika geweest. Ik vraag me af of ik meer hassel heb gehad dan een man. Ok, je word simpel van de opdringerige mannen in het uitgaansleven maar verder is het qua veiligheid volgens mij wel ongeveer gelijk. Ze stelen je portemonee toch wel vanje, of je nu een man of een vrouw bent.
Het feit dat je spaans spreekt helpt al, je kunt mensen aanspreken op hun gedrag. je kunt kenbaar maken dat je met rust gelaten wilt worden. bijvoorbeeld. Zoek contact met locale vrouwen (hoewel 1 daarvan geprobeerd heeft mijn tas te jatten...haha). Ik ga bij voorkeur in een bus naast een andere vrouw zitten bijvoorbeeld
Als meisje alleen door Zuid Amerika reizen
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Veilig om als meisje alleen te reizen?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Veilig om als meisje alleen te reizen?
Beetje laat maar zal ook nog even reageren. Toen ik ongeveer jou leeftijd had ook alleen rondgereisd in peru en bolivia. Geen probleem als je gewoon normaal oplet.
Voelt het niet goed vraag dan gewoon om hulp, niet stoer doen. Een keer gedaan in een kroeg of iemand mee wou lopen naar hostel omdat er net in dat steegje een hele groep jongens rondhing. Kroegbaas stuurde gelijk twee man mee want die "lui" maken altijd rotzooi.
Nafluiten, dingen roepen en vooral sissen ~O> had ik wel in Mexico maar niet in Bolivia/Peru.
Voelt het niet goed vraag dan gewoon om hulp, niet stoer doen. Een keer gedaan in een kroeg of iemand mee wou lopen naar hostel omdat er net in dat steegje een hele groep jongens rondhing. Kroegbaas stuurde gelijk twee man mee want die "lui" maken altijd rotzooi.
Nafluiten, dingen roepen en vooral sissen ~O> had ik wel in Mexico maar niet in Bolivia/Peru.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY