Als meisje alleen door Zuid Amerika reizen

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Gast

Als meisje alleen door Zuid Amerika reizen

Bericht door Gast »

Ik wil heel graag over 1.5 jaar door zuid-amerika gaan backpacken. Het is nog een lange tijd, maar ik wil toch alvast wat weten.
Ik spreek bijvoorbeeld geen Spaans, is het belangrijk om daar een curcus voor te volgen, of red je het zonder?

Wat ik echter vooral wil weten, is het veilig om daar als meisje alleen zonder backpack ervaring rond te trekken?

Greetzz Me
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Varuca,

Ik denk dat als je je gezond verstand gebruikt en je ook in Nederland je eigen boontjes kunt doppen je dat ook in het buitenland kunt (even dus algemeen gezien)

De taal niet spreken kan wat lastig zijn maar ook dat hoeft geen belemmering te zijn om niet te gaan.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Het hangt er ook van af hoe lang je wil gaan.
Als je voor een langere tijd gaat, zal je makkelijk gezelschap kunnen vinden en je aan hun reistempo aanpassen. En ... je hebt wellicht de tijd om een cursus spaans te volgen.
Indien je slechts enkele weken hebt, blijft de raad van voorgaande posting gelden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Wij heben van erg veel mensen toch wel het advies gekregen Spaans te leren. De meeste mensen doen daar een goedkope en gezellige cursus van een week of 2 a 4

Wij hebben toevallig vandaag ons huiswerk gemaakt van les 2 van onze thuiscursus via een soort LOI :lol:

Het leek ons gewoon wel fijn om je een beetje te kunnen redden en zo kunnen we bij een cursus daar instromen op een iets hoger niveau en misschien meer werken aan uitspraak enzo.
We hebben op marktplaats enzo gezocht naar cursussen maar daar vind je alleen cd-roms die je ook bij de HEMA kunt kopen. Maar de bibliotheek heeft ook wel ruime keus.
We vinden het eigenlijk wel grappig om al met de taal bezig te zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

meisje alleen is in principe geen probleem, maar net zoals anderen zeggen: pas een beetje op en doe geen domme dingen (die je hier ook niet zult doen)

Als je maanden blijft, dan zal ik sowieso de basis spaans willen kennen.
Ik heb persoonlijk maar 13 lessen gehad, maar dat heeft me super geholpen!
Groet,

Sjaak
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

juist omdat je taal niet je sterkste kant is, daarom volg je juist een cursus :D

ik ben er geweest. ik ben van quito tot buenos aires geweest, zeker een aanrader.
galapagos ook.
en als je geld genoeg hebt, ga dan ook naar antartica!
Groet,

Sjaak
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zeker nu je weet wat je wilt en wanneer kun je hier langzaam naar toe werken.

1.5 jaar moet voldoende zijn om goed te kunnen sparen en om wat basis spaans te leren als je het mij vraagt :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ooooooooooooohhhhhhhhhh
ik wil ook naar Suriname ....maar het ligt zo "onhandig" op het continent *zucht*

Morgen maar weer een staatlot kopen :lol:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Hoezo onhandig.
ligt juist vrij centraal...
Groet,

Sjaak
Marteee

Veilig om als meisje alleen te reizen?

Bericht door Marteee »

Hallo,

Volgend jaar wil ik een paar maanden naar Zuid Amerika en daar rondreizen. Ik ben dan 22 jaar, spreek behoorlijk goed Spaans en heb op zich wel wat van de wereld gezien. Aangezien iedereen op school zit of hier geen geld voor heeft zal ik dit waarschijnlijk alleen gaan doen. Wat ik me af vroeg was of het veilig is om als meisje alleen een paar maanden rond te reizen in Zuid Amerika? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou super zijn als iemand mij hierover kan inlichten!

Groetjes,

Marte
HendrikHerman
Reiziger

Re: Veilig om als meisje alleen te reizen?

Bericht door HendrikHerman »

In ieder geval zie ik in Peru nogal wat meisjes en vrouwen die alleen reizen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. En vaak zul je niet alleen zijn omdat je steeds weer andere reizigers zult ontmoeten, en wellicht soms een stukje met hen zult optrekken.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Re: Veilig om als meisje alleen te reizen?

Bericht door jdeheij »

In zuid- of midden amerika heb ik zelf geen ervaring, maar van veel mede-backpackers gehoord dat vooral zuid amerika een macho cultuur heeft, waardoor je dus vaak nagefloten of geroepen wordt. Je moet hier wel tegen kunnen. Dus houdt hier rekening mee.
Je zegt zelf dat je al aardig wat van de wereld hebt gezien. Was dit vooral de westerse cultuur? Dit is namelijk een groot verschil.
Plaats reactie