Als meisje alleen door Zuid Amerika reizen
Als meisje alleen door Zuid Amerika reizen
Ik wil heel graag over 1.5 jaar door zuid-amerika gaan backpacken. Het is nog een lange tijd, maar ik wil toch alvast wat weten.
Ik spreek bijvoorbeeld geen Spaans, is het belangrijk om daar een curcus voor te volgen, of red je het zonder?
Wat ik echter vooral wil weten, is het veilig om daar als meisje alleen zonder backpack ervaring rond te trekken?
Greetzz Me
Ik spreek bijvoorbeeld geen Spaans, is het belangrijk om daar een curcus voor te volgen, of red je het zonder?
Wat ik echter vooral wil weten, is het veilig om daar als meisje alleen zonder backpack ervaring rond te trekken?
Greetzz Me
Het hangt er ook van af hoe lang je wil gaan.
Als je voor een langere tijd gaat, zal je makkelijk gezelschap kunnen vinden en je aan hun reistempo aanpassen. En ... je hebt wellicht de tijd om een cursus spaans te volgen.
Indien je slechts enkele weken hebt, blijft de raad van voorgaande posting gelden.
Als je voor een langere tijd gaat, zal je makkelijk gezelschap kunnen vinden en je aan hun reistempo aanpassen. En ... je hebt wellicht de tijd om een cursus spaans te volgen.
Indien je slechts enkele weken hebt, blijft de raad van voorgaande posting gelden.
- bolletjeom
- Reisexpert
Wij heben van erg veel mensen toch wel het advies gekregen Spaans te leren. De meeste mensen doen daar een goedkope en gezellige cursus van een week of 2 a 4
Wij hebben toevallig vandaag ons huiswerk gemaakt van les 2 van onze thuiscursus via een soort LOI :lol:
Het leek ons gewoon wel fijn om je een beetje te kunnen redden en zo kunnen we bij een cursus daar instromen op een iets hoger niveau en misschien meer werken aan uitspraak enzo.
We hebben op marktplaats enzo gezocht naar cursussen maar daar vind je alleen cd-roms die je ook bij de HEMA kunt kopen. Maar de bibliotheek heeft ook wel ruime keus.
We vinden het eigenlijk wel grappig om al met de taal bezig te zijn
Wij hebben toevallig vandaag ons huiswerk gemaakt van les 2 van onze thuiscursus via een soort LOI :lol:
Het leek ons gewoon wel fijn om je een beetje te kunnen redden en zo kunnen we bij een cursus daar instromen op een iets hoger niveau en misschien meer werken aan uitspraak enzo.
We hebben op marktplaats enzo gezocht naar cursussen maar daar vind je alleen cd-roms die je ook bij de HEMA kunt kopen. Maar de bibliotheek heeft ook wel ruime keus.
We vinden het eigenlijk wel grappig om al met de taal bezig te zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
meisje alleen is in principe geen probleem, maar net zoals anderen zeggen: pas een beetje op en doe geen domme dingen (die je hier ook niet zult doen)
Als je maanden blijft, dan zal ik sowieso de basis spaans willen kennen.
Ik heb persoonlijk maar 13 lessen gehad, maar dat heeft me super geholpen!
Als je maanden blijft, dan zal ik sowieso de basis spaans willen kennen.
Ik heb persoonlijk maar 13 lessen gehad, maar dat heeft me super geholpen!
Groet,
Sjaak
Sjaak
- bolletjeom
- Reisexpert
Veilig om als meisje alleen te reizen?
Hallo,
Volgend jaar wil ik een paar maanden naar Zuid Amerika en daar rondreizen. Ik ben dan 22 jaar, spreek behoorlijk goed Spaans en heb op zich wel wat van de wereld gezien. Aangezien iedereen op school zit of hier geen geld voor heeft zal ik dit waarschijnlijk alleen gaan doen. Wat ik me af vroeg was of het veilig is om als meisje alleen een paar maanden rond te reizen in Zuid Amerika? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou super zijn als iemand mij hierover kan inlichten!
Groetjes,
Marte
Volgend jaar wil ik een paar maanden naar Zuid Amerika en daar rondreizen. Ik ben dan 22 jaar, spreek behoorlijk goed Spaans en heb op zich wel wat van de wereld gezien. Aangezien iedereen op school zit of hier geen geld voor heeft zal ik dit waarschijnlijk alleen gaan doen. Wat ik me af vroeg was of het veilig is om als meisje alleen een paar maanden rond te reizen in Zuid Amerika? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou super zijn als iemand mij hierover kan inlichten!
Groetjes,
Marte
-
- Reiziger
Re: Veilig om als meisje alleen te reizen?
In ieder geval zie ik in Peru nogal wat meisjes en vrouwen die alleen reizen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken. En vaak zul je niet alleen zijn omdat je steeds weer andere reizigers zult ontmoeten, en wellicht soms een stukje met hen zult optrekken.
Re: Veilig om als meisje alleen te reizen?
In zuid- of midden amerika heb ik zelf geen ervaring, maar van veel mede-backpackers gehoord dat vooral zuid amerika een macho cultuur heeft, waardoor je dus vaak nagefloten of geroepen wordt. Je moet hier wel tegen kunnen. Dus houdt hier rekening mee.
Je zegt zelf dat je al aardig wat van de wereld hebt gezien. Was dit vooral de westerse cultuur? Dit is namelijk een groot verschil.
Je zegt zelf dat je al aardig wat van de wereld hebt gezien. Was dit vooral de westerse cultuur? Dit is namelijk een groot verschil.