tent

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
glenvbas

tent

Bericht door glenvbas »

Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar een tent.
De bedoeling is dat ik alleen rondtrek, alles wordt dus meegevoerd op de rug.
Qua bestemming zou ik graag wat variëren, het wordt Frankrijk maar ook België, Nederland, Schotland en Ierland (mss zelfs oostenrijk in de zomer) moeten te doen zijn. Op het vlak van budget denk ik rond de € 500, of minder natuurlijk.
Zelf heb ik natuurlijk al eens rondgekeken en zag ik volgende tenten:
Terra Nova Laser Competition: http://www.bever.nl/tenten/trekkerstent ... ompetition
Afbeelding
Hilleberg Akto Ultralight: http://www.bever.nl/tenten/trekkerstent ... ultralight
Afbeelding
Bij bovenstaande modellen stel ik mij de vraag wat het grote prijsverschil rechtvaardigt, heeft er iemand ervaringen met bovenstaande tenten?
Verder hoor ik graag al jullie ervaringen over tenten.

Alvast bedankt
Groeten Glenn
bolletjeom
Reisexpert

Re: tent

Bericht door bolletjeom »

ik heb geen idee wat het prijsverschil rechtvaardigd. zo op het eerste gezicht zit er weinig verschil in.
Persoonlijk zou ik kijken naar mijn eigen situatie. Wil ik hem vaak gaan gebruiken of alleen een zomertje of 2?
Wil je een diepte investering doen in een tent waarvan je hoopt dat je die de komende 10 tot 15 jaar meerdere keren per jaar van de zolder haalt of koop je iets goedkoops omdat het toch maar voor een paar keer is.
Ikzelf zou niet snel zoveel geld uitgeven aan een tent. ik ben al jaren tevreden met mijn koepeltentje van een paar tientjes die 2 keer per jaar voor een paar dagen gebruikt wordt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
glenvbas

Bericht door glenvbas »

Het is inderdaad een heleboel geld.
Misschien is dit ook niet slecht.
Nordisk Pasch Si: 219€: http://www.bever.nl/tenten/trekkerstent ... k-pasch-si
Als je de Pu gecoat neemt, wat dus wel niet zo lang meegaat komt die op: 165€

groeten Glenn
bolletjeom
Reisexpert

is dit te basic of goedkoop voor je?
2 seconden tent

verkooppunt is decathlon: http://www.decathlon.nl/nettools/allsea ... PerPage=16
glenvbas

Bericht door glenvbas »

Dat is zeker niet te goedkoop, maar ik heb er gewoon niet naar gekeken naar die '2 sec' tenten.
Is dat niet te log of groot om mee te trekken (opgevouwen dus), of gewoon te zwaar?
Verder heb je er ook wel goede en slechte is zitten denk ik dan.

groeten glenn
Gewijzigd:

Heb jij een gedacht hoelang een tent in polyester meegaat, voor de coating er begint af te gaan.
Buitentent in polyester met gealuminiseerde PU-coating 1500 mm, grondzeil 2000mm, is dat voldoende?
Anders kan ik mij nog vinden in deze tent: http://www.decathlon.nl/NL/lightent-11561227/

groeten glenn
bolletjeom
Reisexpert

scheelt toch een hele hoop geld...toch? die laatste optie van je.
Ik heb een koepeltentje met zilveren buitentent. Dat ding is al 10 jaar oud. Heeft 2 keer een paar maanden op een franse camping gestaan en komt er verder uit voor weekendjes kamperen. Hij doet het nog steeds prima. Hij was echt niet meer dan 50 euro.
glenvbas

Bericht door glenvbas »

Ja, jou reacties zullen mij inderdaad een heleboel geld opbrengen. :)
In ieder geval zal ik uitkijken naar een tentje zoals dat laatste, in ieder geval qua prijsklasse.
Als dat 'er aan is voor de moeite' zal ik toch al veel plezier gehad hebben.
Voor een student is dat inderdaad beter, binnenkort ga ik denk ik eens kijken richting decathlon.

merci glenn
bolletjeom
Reisexpert

wanneer je de tent zelf gaat dragen is zo'n 2 sec uitklapbare niet handig omdat het grote ronde schijf is. Wel handig als je hem achter in een autotje kunt gooien bijvoorbeeld maar het past niet in een rugzak.
als je hem gaat dragen zou ik letten op gewicht en eventueel iets meer betalen voor een tent die lichter is. En ook hoe makkelijk hij op te zetten is en of het stokkensysteem kwetsbaar is.
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

met de eerste tent die je noemt heb ik helemaal geen ervaring. met de tweede tent ook niet met het type maar wel met Hilleberg.. zijn dure maar fantastische tenten! of het het prijsverschil verantwoord.. moet je denk ik zelf bepalen maar zijn wel echt top tenten.

Prijs zegt natuurlijk lang niet alles over een tent, ik heb zelf een jaar of 10 intensief gecampeerd met een perry tentje, deed het altijd prima! Hoop dat het je lukt te beslissen! Ben benieuwd welke tent het uiteindelijk wordt!
Selalu mencari...
glenvbas

Bericht door glenvbas »

Tot nu nog een beetje rond gesurft en uiteindelijk heb ik een tentje gezien van NORDISK Tent pasch PU ziet er mij een degelijke tent uit voor die prijs. En ik moet geen hele uitstap doen om eraan te geraken.
http://www.outdorado.net/Nordisk_Pasch.jsp Al bij al is het ook niet de bedoeling in de winter weg te gaan.
Ik ga zo wie zo in de lente of in het najaar weg, ik wil alleen niet wakker worden met een tent die nat is van condens of waar ik eigenlijk niet meer op mij matrasje lig maar meer in het water. En ja dat heb ik al meegemaakt, was wel niet zo erg (op camping).

Nogmaals allen _O_ bedankt, vroeg of laat hak ik de knoop wel door, maar bij die laatste heb ik toch een goed gevoel ;)
Ik heb niet de bedoeling bij de site van hierboven te bestellen maar naar de site van asadventure kan je niet linken.
L-a-u-r-a
Reiziger

Bericht door L-a-u-r-a »

Kijk voor reviews van tenten eens op http://www.hiking-site.nl/index.php . Erg veel reviews en een prikbord waar je wellicht een goed tweedehandsje op de kop kunt tikken.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik heb zelf een Vaude Hogan Ultralight en die bevalt uitstekend. Ik heb hem op reis meegehad door Latijns Amerika en samen met mijn vriendin heb ik er vele nachten in geslapen. Waarom de deze tent? Vaude kwam met uitstekende referenties en deze tent weegt maar 1400gram. We hebben hem meegenomen zonder footprint (ook niet nodig gehad). Hij is snel op te zetten en kan afhankelijk van het weer gebruikt worden met of zonder scheerlijnen. Je gebruikt 8 haringen zonder en 12 haringen met de scheerlijnen. Hij is snel op te zetten. Het enige nadeel is dat je eerst de binnentent opzet en dan pas de buitentent eroverheen opzet. Die kan in een hevige storm een probleem opleveren.

Ik heb er ook lang over gedacht of we een tent mee moesten nemen en zo ja wat voor één. Uiteindelijk hebben we toch de investering van 275 euro gedaan omdat we simpelweg altijd een onderkomen bij ons wilden hebben. Dit heeft ons de vrijheid gegeven te voet en liftend gebieden door te trekken waar je normaal gesproken niet komt. En het is dus voorgekomen dat we ergens in de middle of nowhere gestrand waren en toch lekker hebben kunnen slapen.

De tent is net grootgenoeg voor twee personen, maar ik zou het je alleen aanraden met je levenspartner en dan ook alleen wanneer jullie niet allebei twee meter lang zijn. Als je alleen reist kan je tas bij de tent in. Onder het voorluifeltje passen de schoenen en een kleine tas. Wij waren met z'n tweeën en hebben de tassen altijd buiten de tent in regenbestendige hoezen gehad. Overigens voor de zekerheid keurig vast gebonden en met wat belletjes om extra geluid te maken. De tent heeft zowel in de tropische hitte, woestijn droogte als vrieskou van Patagonië dienst gedaan. In Argentinië zijn we verschillende keren wakker geworden en had na een regebui iedereen natte voeten maar de Vaude heeft alles keurig buiten gehouden.

Als ik opnieuw een tent moest komen zou ik deze serieus in overweging nemen, een iets groter alternatief zou de Vaude Taurus serie een goed alternatief zijn. Iets groter en met een extern skelet dus de buitentent kun je opzetten voor de binnentent. Maar ook weer iets zwaarder.

http://trekking-world.info/reviews/tent ... alight.php
glenvbas

Bericht door glenvbas »

Beiden bedankt
De hiking site staat al bij mijn favorieten en de koopjes, tweedehands die daarop staan zijn interessant.
De tent die jos hierboven aanprijst is inderdaad zeer bewonderenswaardig, lichter dan de AKO en goedkoper.

beiden merci :)
Plaats reactie