onrust in Thailand
Re: onrust in Thailand
Het reisadvies is van 6 naar 4 gegaan vandaag.
Wij gaan 18 juli voor een maand naar thailand. Toch zitten we er sterk aan te doen om om te boeken naar Indonesie, (wat voor volgend jaar op de planning staat). We zitten toch aardig te dubben wat te doen, voorlopig kijken we het nog een weekje aan. Daarna moeten we betalen en worden de tickets uitgegeven.
Wij gaan 18 juli voor een maand naar thailand. Toch zitten we er sterk aan te doen om om te boeken naar Indonesie, (wat voor volgend jaar op de planning staat). We zitten toch aardig te dubben wat te doen, voorlopig kijken we het nog een weekje aan. Daarna moeten we betalen en worden de tickets uitgegeven.
-
- Contacteer:
Ht zuiden is veilig. Bangkok is ook wel weer te doen.
Groet,
Peter
Groet,
Peter
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben het met Peter eens dat het zuiden veilig is maar minbuza denkt daar al jaren anders over. Iets om in iedergeval te weten als je een persoon bent die zich zorgen maakt om zijn verzekering en/of veiligheid.
Er gaat incidenteel wel eens een bommetje af in een minibusje. Wij hebben gewoon met minibusjes gereisd in dat gebied. Statistisch gezien is de kans niet heel groot dat je net in het verkeerde busje zit.
Er gaat incidenteel wel eens een bommetje af in een minibusje. Wij hebben gewoon met minibusjes gereisd in dat gebied. Statistisch gezien is de kans niet heel groot dat je net in het verkeerde busje zit.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wij vertrekken 17 juli met onze twee pubers en ook wij hebben aan omboeken gedacht de afgelopen dagen.
Gelukkig wordt het weer rustiger. Denk dat we dus gewoon ons oorspronkelijke plan kunnen gaan aanhouden...
Gelukkig wordt het weer rustiger. Denk dat we dus gewoon ons oorspronkelijke plan kunnen gaan aanhouden...
Ik ga 2 juli voor een maand naar Thailand en ga ook gewoon hoor. De rust keert weer redelijk terug...
Mijn collega net terug uit Thailand en heeft eigenlijk weinig last gehad vd onrusten. Al heeft ie wel het openbaar vervoer richting het noorden gemeden.
Ik denk dat toeristen niet direct een gevaar lopen, en zou zonder problemen naar Thailand gaan. Echter, je kan wel voor ongewenste verrassingen staan..denk aan het vliegveld bezetting afgelopen jaar. Een voordeel is dat het waarschijnlijk wel een stuk rustiger is met toeristen, en daardoor ook wat goedkoper (in baht, euro koers daargelaten) 

- bolletjeom
- Reisexpert
de reis die ik ...als het goed is...in juli ga begeleiden was uitverkocht. begin deze week stond het nog op vol. Maar helaas zie ik dat er nu weer een redelijk aantal plaatsen beschikbaar zijn
mensen zijn dus toch aan het annuleren.
Ik neem het ze niet kwalijk maar het is wel erg jammer. Ik hoop maar dat de rest zich niet bedenkt en dat het rustig blijft!

mensen zijn dus toch aan het annuleren.
Ik neem het ze niet kwalijk maar het is wel erg jammer. Ik hoop maar dat de rest zich niet bedenkt en dat het rustig blijft!
Balen dat er reizigers op je reis hebben geannuleerd bolletjeom. Ik zelf heb ook in juli een reis die ik daar ga begeleiden. Zoals het er nu uitziet gaat die ook gelukkig nog gewoon door. Voor welke organisatie ga je er naar toe?
Wij hebben besloten om gewoon naar Thailand te gaan!
Het reisadvies van BuZa is inmiddels gedaald naar 2.
Groetjes, Wouter
Het reisadvies van BuZa is inmiddels gedaald naar 2.
Groetjes, Wouter
Hey iedereen!
Ik ben van plan om misschien naar Bangkok te vliegen in augustus, en van daaruit met de trein en bus naar Cambodja te gaan omdat dat goedkoper is als met het vliegtuig. Ik moet dan echter wel 1 nacht verblijven in Bangkok. Is dat nog wel veilig? Ben allen, vrouw, 20 en onbekend in Bangkok. Is het veiliger om op het vliegveld te blijven totdat de trein vertrekt of kan ik rustig een hostel boeken? Alvast bedankt!!
Ik ben van plan om misschien naar Bangkok te vliegen in augustus, en van daaruit met de trein en bus naar Cambodja te gaan omdat dat goedkoper is als met het vliegtuig. Ik moet dan echter wel 1 nacht verblijven in Bangkok. Is dat nog wel veilig? Ben allen, vrouw, 20 en onbekend in Bangkok. Is het veiliger om op het vliegveld te blijven totdat de trein vertrekt of kan ik rustig een hostel boeken? Alvast bedankt!!
Je kan rustig de stad in gaan en een hostel boeken. Het treinstation ligt sowieso in het 'hart' van de stad. De rust is weder gekeerd. 

hmmm ok.. nu mn ouders nog overtuigen
Ben al wel een keer in Cambodja geweest, heb toen 5 weken vrijwilligerswerk in Samraong gedaan, ongeveer 2 uur van Siem Reap, maar wil nu ff de toerist uit kunnen hangen
Want dat kon toen niet, had alleen de weekenden vrij.
Mijn ouders zijn er nog nooit geweest, en zijn dus bang dat mij wat overkomt omdat het onrustig is wat ik best snap. ook denk ik dat het komt omdat ik alleen ga en ze t gewoon dus niet kennen. Mn pa zei "waarom ga je niet naar Amerika of Australië of dit of dat of griekenland of spanje of zus"
Weet niet wat gevaarlijker New York of Bangkok... Achja. Iemand nog tips voor het boeken van een ticket? Want t ticket dat ik toen zag was 669 inclusief alles naar bangkok, maar nu issie alweer 784
GroetjeS!!!

Mijn ouders zijn er nog nooit geweest, en zijn dus bang dat mij wat overkomt omdat het onrustig is wat ik best snap. ook denk ik dat het komt omdat ik alleen ga en ze t gewoon dus niet kennen. Mn pa zei "waarom ga je niet naar Amerika of Australië of dit of dat of griekenland of spanje of zus"

GroetjeS!!!

- bolletjeom
- Reisexpert
tips voor boeken van een ticket...zo snel mogelijk!
ik begrijp je ouders wel (eigenlijk niet, maar dat hoor je te zeggen). Maar je hebt een mooi punt. Ik denk ook dat Bangkok veiliger is dan NY >:)
Je kunt toch niet jaren wegblijven uit een stad of land omdat het er ooit onrustig was. Mag je niet meer naar nijmegen omdat er ooit een ontploffing is geweest of naar koninginnedag/aperldoorn ??/ Dat klinkt misschien heel flauw maar het is wel enigzins te vergelijken.
Hoeveel toeristen zijn gewond geraakt bij de agelopen onrusten in thailand??? niet 1 !!!
Dat is omdat een stad groot is en onrust heel makkelijk te omzeilen is. Op dit moment is het rustig en niets wijst er op dat dit verandert. Boek lekker je ticket en mocht het dan toch onrustig worden koop je terplekke een bus/trein/vlieg-ticket naar een ander stukje azië
ik begrijp je ouders wel (eigenlijk niet, maar dat hoor je te zeggen). Maar je hebt een mooi punt. Ik denk ook dat Bangkok veiliger is dan NY >:)
Je kunt toch niet jaren wegblijven uit een stad of land omdat het er ooit onrustig was. Mag je niet meer naar nijmegen omdat er ooit een ontploffing is geweest of naar koninginnedag/aperldoorn ??/ Dat klinkt misschien heel flauw maar het is wel enigzins te vergelijken.
Hoeveel toeristen zijn gewond geraakt bij de agelopen onrusten in thailand??? niet 1 !!!
Dat is omdat een stad groot is en onrust heel makkelijk te omzeilen is. Op dit moment is het rustig en niets wijst er op dat dit verandert. Boek lekker je ticket en mocht het dan toch onrustig worden koop je terplekke een bus/trein/vlieg-ticket naar een ander stukje azië