onrust in Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
bolletjeom
Reisexpert

onrust in Thailand

Bericht door bolletjeom »

tis nogal onrustig in Thailand 8-)

vandaar hier even een topic met updates. Ik blijf dat nieuwsbericht ook wel updaten maar het wordt er niet overzichtelijker van.
Verder wil ik vragen of mensen hier kunnen posten wat ze ter plekke er van mee krijgen

--------------------------------------------------------------------------------

(Info:voor de mensen die het openbaar vervoer willen nemen in Bangkok.)

Skytrain to operate from 6am to 8pm
28/04/2010 at 12:11 AM

Skytrain will offer service at all stations starting from 6am to 8pm on Wednesday, the Bangkok Mass Transit System announced on its website. Effective from Wednesday, service at all BTS stations on both Silom and Sukhumvit lines will operate during this time until further notice.
bron: http://www.bangkokpost.com

---------------------------------------------------------------------------
hier een link naar een kaart van Bangkok waarop aangegeven staat in welke straten de problemen spelen
superhandig!!!!

http://www.diplomatie.be/bangkok/media/ ... nl/Map.pdf
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: onrust in Thailand

ROODHEMDEN VALLEN ZIEKENHUIS BINNEN

Een ziekenhuis in de Thaise hoofdstad Bangkok is vrijdag ontruimd, nadat demonstranten het gebouw donderdagavond hadden belaagd. De roodhemden, oppositionele betogers, vielen het gebouw aan omdat gedacht werd dat zich daar militairen schuilhielden. leider van de roodhemden, Weng Tojirakarn, bood zijn excuses aan voor de aanval. „De situatie was niet onder controle. Het is niet onze bedoeling om het werk in ziekenhuizen te hinderen.”

De circa 1400 patiënten van het Chulalongkorn-ziekenhuis zijn overgebracht naar andere hospitalen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6636 ... tml?p=11,3
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Bizar, ik heb 5 maanden geleden nog stage gelopen in dat ziekenhuis! Nu zie ik dat zo ongeveer alle straten rondom het Chulalongkorn ziekenhuis bezet zijn.. onvoorstelbaar.
wendyjol

Bericht door wendyjol »

Buitenlandse zaken heeft nu alle reizen ontraden. Begin toch wat te twijfelen. Reis met 2 kinderen en wil absoluut geen risico lopen....
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Hotel onder vuur in Bangkok

BANGKOK

Een luxueus hotel in Bangkok, niet ver van het bolwerk van verschanste opposanten van de regering van de Thaise premier Abhisit Vejjajiva, is maandagmorgen beschoten. Gasten van het hotel Dusit Thani hoorden naar eigen zeggen ook een grote klap.
Hotelpersoneel heeft de gasten helemaal naar beneden, naar het souterrain geloodst om dekking te zoeken. Het is niet duidelijk wie achter de beschieting zit. Een ooggetuige zei dat er kogels in de muren zaten.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6725 ... tml?p=11,1

Zijn wij even blij dat we nu niet in Bangkok zitten!
Afgelopen februari waren we nog een aantal malen in Bangkok.
Maar ik denk niet dat we nu zouden afzien van de reis als we nu via Bangkok zouden moeten reizen.

@Wendy

Waar gaan jullie heen dan? Blijven jullie in Bangkok?
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
El-Bruno
Reiziger

Bericht door El-Bruno »

ik ga 22 mei richting bangkok.

begin me een klein beetje zorgen te maken nu de onlusten zich ook in Chiang Mai voordoen.
mijn plan om a.s.a.p. bangkok te verlaten met de nacht trein naar chiang mai lijkt niet echt de oplossing.
bolletjeom
Reisexpert

was vorige week nog vol goede hoop dat mijn reis in juli door zou gaan maar begin het ook weer somber in te zien. Ik heb nog niet gekeken wat het advies van het ministerie nu precies is maar het lijkt me toch niet zo moeilijk om Bangkok te ontlopen.
Als ik privé zou gaan dan zou ik wel gaan alleen Bangkok dan misschien links laten liggen
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Hmm, ik ga begin augustus (ik vlieg heen en terug op Bankok) en hoop dat het tegen die tijd weer wat rustiger is. Ben wel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. Misschien geen slecht idee om binnenkort eens uit te zoeken hoe het nu echt zit met die omboekverzekering en annuleringsverzekering, je weet het nooit.
Het advies van het ministerie is nu 6, alle reizen naar Bankok worden afgeraden en de rest van Thailand moet je oppassen geloof ik.
bolletjeom
Reisexpert

minbuza heeft voor dit moment een negatief reisadvies voor Bangkok. Niet voor de rest van Thailand. Vliegen en overstappen in Bangkok vinden ze verder geen probleem.
Ik moet zeggen dat ik het nogal overtrokken vind. Hoewel het weer oplaait speelt alles zich af op een beperkt stukje van de stad. Lijkt mij dat je nog prima op thailand kunt vliegen en dan een lekker hotelletje buiten Bangkok kunt zoeken.
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik me nog niet echt druk maak... Bankok is zo groot...
Voor zover was ik nog niet van plan om mijn vlucht om te boeken ofzo, maar het is altijd goed om dat soort dingen even goed uit te zoeken, mócht het nodig zijn...
Kan me wel voorstellen dat als je met 2 kinderen reist zoals wendyjol dat je dan gaat twijfelen aan een verblijf in Bankok.
Ik wacht het zelf gewoon nog even af, hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden waar beide partijen zich in kunnen vinden en dat de rust terugkeert. :)
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

ik heb begrepen dat je, als je toch naar Bangkok gaat, ondanks het advies van Buza, je niet gedekt bent voor de verzekering, ook niet als je gewoon een blindedarm ontsteking zou hebben...???
Rimmeltje
Reiziger

Bericht door Rimmeltje »

Geen idee, een blindedarmontsteking lijkt me toch wel iets wat door de reisverzekering gedekt zou moeten worden hoor. Maar hoe het zit als jij tóch naar een land gaat wat een 'negatief' reisadvies heeft en daar een blindedarmontsteking krijgt of je been breekt doordat je over een stoeprand struikelt is wel iets om na te vragen, mij lijkt het dat dat gewoon wel gedekt zou moeten worden, aangezien dat geen verband houdt met die onlusten daar. Maar zeker weet ik dat ook niet, is meer iets wat ik logisch zou vinden.
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

op een ander forum werd een link naar dit kaartje geplaatst, van maps, kun je zien hoe groot het onrustige gebied is en waar je echt niet moet zijn.
http://maps.google.co.th/maps/ms?hl=en& ... 53816&z=14
suzi_1960

Bericht door suzi_1960 »

vervelende is, wat ík logisch vind blijkt voor een verzekering of andere instantie niet logisch te zijn |:( ik snap nog steeds niet waarom losse vliegtickets anders vallen onder annuleringsverzelering...je betaald toch voor een product? en als er dan geannuleerd moet worden heb je toch gewoon recht op teruggave kosten??
bolletjeom
Reisexpert

@ suzi en rimmeltje
Als het goed is heb je een zorgverzekering in Nederland. Die dekt alle medische kosten in het buitenland tot het Nederlandse niveau.
Ik ga er gemakshalve even van uit dat medische zorg in Thailand goedkoper is dan in Nederland.
Een reisverzekering heb je voor het geval je naar het ziekenhuis moet in een land waar zorg duurder is. (dat zijn meer landen dan je denkt) of als je bijvoorbeeld van een skiberg geplukt moet worden met je gebroken been.
Verzekeringen dekken niets dat ontstaat uit de situatie waarom er een negatief reisadvies is. Dus kom jij met je taxi vast te zitten in rellen, fikt de taxi uit en je bagage ook dan heb je pech. Vlieg je op Bangkok en raakt de luchtvaartmaatschappij je bagage kwijt....een ander verhaal.

enneh...in dit topic staat ook een link naar de kaart.... O~)
hier een link naar een kaart van Bangkok waarop aangegeven staat in welke straten de problemen spelen
superhandig!!!!

http://www.diplomatie.be/Bangkok/media/ ... nl/Map.pdf
Plaats reactie