Landje mee pikken?
- bolletjeom
- Reisexpert
Re: Landje mee pikken?
blijf je er slapen? kom je van het vliegveld af? alleen 2 uur op de luchthaven telt niet....vind ik....anders kan ik er ook nog een land bij tellen 

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ik land om 4 uur 's ochtends, ga dan lekker de stad in en vlieg 's avonds door naar Nederland. dit geintje heb ik wel vaker uitgehaald, zo'n korte stedentrip is geweldig, maar o zo vermoeiend!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
pfoe... ik ga ze niet tellen maar mijnlijstje valt helemaal in het niet bij deze getallen
vind wel dat jullie een land al snel afvinken.
ben zelf 2/3 daagjes in chiang mai geweest. 2/3 dagen bangkok en dagje koh samet maar meestal zeg ik niet dat ik in thailand ben geweest. heb niet het gevoel thailand echt gezien te hebben...wil het dan ook niet echt afkruisen op mijn lijstje.
ben ook wel eens een dagje in london geweest maar om te zeggen dat ik engeland gezien heb

vind wel dat jullie een land al snel afvinken.
ben zelf 2/3 daagjes in chiang mai geweest. 2/3 dagen bangkok en dagje koh samet maar meestal zeg ik niet dat ik in thailand ben geweest. heb niet het gevoel thailand echt gezien te hebben...wil het dan ook niet echt afkruisen op mijn lijstje.
ben ook wel eens een dagje in london geweest maar om te zeggen dat ik engeland gezien heb

amassakoul
Je moet ergens een grens trekken he. Ik was ooit in Argentinie, om op een of ander dagvisum de Argentijnse kant Foz do Iguazu te bekijken. Dat tel ik eigenlijk niet (inmiddels Argentinie wel goed afgevinkt). Gevoelsmatig telt Honduras ook niet. 1-2 overnachtingen en gelijk weer terug naar Guatemala. Maar ik heb ook veel landen met heeel veel tijd hoor. Ierland 10 maanden, VS 2 maanden, Ecuador week of 8. Eigenlijk in bijna alle Zuid Amerikaanse landen veel tijd. En wat te denken van ruim 20 weken wintersport verdeeld over Oostenrijk en Frankrijk
. Oh ja, Griekenland eigenlijk ook veel (keer of vijf 1 tot 2 weken), Spanje week of 6 in totaal denk ik.....

dubai is iets kleiner dan thailand 
in thailand ben ik in totaal 7 weken geweest, en ik heb echt niet het idee dat ik heel land gezien heb. dat heb ik ook met indonesie, na ruim 12 maanden valt er nog zoveel te ontdekken...
meestal als ik bij een stopover van een dag het vliegveld verlaat, ga ik naar plekken waar ik al vaker geweest ben. een paar dagen BKK, een dagje KL of een dagje Singapore. een leuke onderbreking van een lange vlucht, meer niet.

in thailand ben ik in totaal 7 weken geweest, en ik heb echt niet het idee dat ik heel land gezien heb. dat heb ik ook met indonesie, na ruim 12 maanden valt er nog zoveel te ontdekken...
meestal als ik bij een stopover van een dag het vliegveld verlaat, ga ik naar plekken waar ik al vaker geweest ben. een paar dagen BKK, een dagje KL of een dagje Singapore. een leuke onderbreking van een lange vlucht, meer niet.
Nooit gedaan, maar waarschijnlijk binnenkort wel want tijdens 2 weken in Maleisie is het toch wel leuk om ook Singapore te zien, alleen dan wel een paar dagen. Zie er het nut niet zo van in om een halve dag in een ander land door te brengen, kan je beter later nog een keer gaan.
Later een keer een halve dag terug komen om de hoogtepunten te herhalen is echter heel leuk...Liedewiet schreef:Nooit gedaan, maar waarschijnlijk binnenkort wel want tijdens 2 weken in Maleisie is het toch wel leuk om ook Singapore te zien, alleen dan wel een paar dagen. Zie er het nut niet zo van in om een halve dag in een ander land door te brengen, kan je beter later nog een keer gaan.
Nog een keer naar de KL toren, of lekker Sushi eten in een van de malls, mjummie. KL leent zich uitstekend voor een dagtrip!
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik zit inmiddels op 30 landen..
vind die kaartjes zoals bij hyves wel leuk, alleen kloppen ze niet meer want montenegro is sinds 2006 een land maar bij die kaartjes staat die als onderdeel van Servie & Montenegro dus als 1 land terwijl het er toch echt 2 zijn..
vind die kaartjes zoals bij hyves wel leuk, alleen kloppen ze niet meer want montenegro is sinds 2006 een land maar bij die kaartjes staat die als onderdeel van Servie & Montenegro dus als 1 land terwijl het er toch echt 2 zijn..
Ik ben niet zo'n landje's meepikker. Meestal blijf ik wel wat langer op één plaats. Uitzonderingen zijn 1 overnachting en later nog eens een halve dag in Dubai en een stadstour in Singapore. Minder dan dit tel ik niet mee in mijn lijstje, en dan kom ik op 30 (dat is zonder België).
En Jougoslavië deed ik toen het nog één land was, dus dat tel ik ook als één land.
En Jougoslavië deed ik toen het nog één land was, dus dat tel ik ook als één land.
Die tellen zeker mee.....je moet niet uit gaan van dat hyves tooltje, maar van de lijst met 193 officiele landen:bolletjeom schreef:landen waar je niet langer dan een dag kunt verblijven tellen gewoon hoor...volgens mij
Ik tel San Marino ook. Daar wandel je in 2 uur dwars doorheen en ik ben er een dag geweest.
Dus Vaticaanstad en andere ministaatjes tellen wel ....vind ik
http://www.worldatlas.com/cntycont.htm
Zit nu op 37, over paar maanden 41

Grootste "schadepost": Afrika 0 vd 53 :-(.
- bolletjeom
- Reisexpert
volgens die lijst zit ik op 49 landen. Zuid-Amerika met 1 land komt er slecht vanaf.
Europa 20
Azië 13
Afrika 7
Amerika 5
oceanië 3
Als alles loopt zoals ik hoop komt er dit jaar 1 nieuw land bij: Costa Rica. Mager jaar voor mijn doen
ok, moet ik wel even zo eerlijk zijn dat er in de eerste maanden van 2010 dus al wel 3 nieuwe landen zijn bijgekomen
Europa 20
Azië 13
Afrika 7
Amerika 5
oceanië 3
Als alles loopt zoals ik hoop komt er dit jaar 1 nieuw land bij: Costa Rica. Mager jaar voor mijn doen

ok, moet ik wel even zo eerlijk zijn dat er in de eerste maanden van 2010 dus al wel 3 nieuwe landen zijn bijgekomen

Oh, je wilt de break-down ook nog 
- Afrika: 0
- Azie: 3 (ja, ook erg mager
- Europa: 20, over 2 maanden 24
- Noord Amerika: 5 (wel 7xVS, als die staten als landen zouden tellen....)
- Oceanie: 1
- Zuid Amerika: 8

- Afrika: 0
- Azie: 3 (ja, ook erg mager

- Europa: 20, over 2 maanden 24
- Noord Amerika: 5 (wel 7xVS, als die staten als landen zouden tellen....)
- Oceanie: 1
- Zuid Amerika: 8
Ik keek net even naar dat lijstje (niet om te tellen, want dat aantal valt toch in het niet hier...) maar onder Nederland valt dus het KONINKRIJK, aangezien Aruba en de Nederlandse Antillen niet apart genoemd worden?
- bolletjeom
- Reisexpert
ja, dat had ik ook gezien.
zelfde voor UK en spanje met hun eilandjes
zelfde voor UK en spanje met hun eilandjes
Klopt. Ben ooit op Tenerife geweest, maar is gewoon Spanje. Vandaar dat Afrika voor mij gewoon op 0 staat